اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از مهرماه

آغاز پذیرش دانشجو در مرکز علمی ـ کاربردی شهرداری اردبیل

شهردار اردبیل از آغاز پذیرش دانشجو در مرکز آموزش علمی ـ کاربردی شهرداری از مهر ماه سال‌جاری خبر داد.

آغاز پذیرش دانشجو در مرکز علمی ـ کاربردی شهرداری اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در جلسه شورای پژوهش شهرداری اردبیل اظهار داشت: در حوزه تحقیق و پژوهش تاکنون در حد نیاز و شأن شهرداری اردبیل پرداخته نشده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه پس از شناسایی این نقیصه نسبت به تهیه نظام‌نامه جامع پژوهش و مطالعات شهری در شهرداری اردبیل اقدام شد و با تصویب این آیین‌نامه توسط شورای اسلامی شهر در واقع چراغ راهنمای مجموعه شهرداری در زمینه پژوهش و مطالعات شهری و نقشه راه مشخص گردید.

بدری با اعلام خبر پذیرش دانشجو در مرکز آموزش علمی - کاربردی شهرداری اردبیل از مهر ماه سال‌جاری، تأسیس مرکز آموزش علمی - کاربردی شهرداری اردبیل را حرکت بی‌نظیر علمی و گامی مناسب در راستای تأثیرگذاری علمی و فنی بر مجموعه شهرداری عنوان کرد و افزود: تلاش‌های اعضای شورای پژوهش در تداوم و عملیاتی نمودن آیین‌نامه پژوهش در اولویت‌بندی و تنظیم عناوین مخصوصاً تهیه بانک اطلاعاتی پژوهش و طرح‌های انجام یافته قابل تقدیر می‌باشد و در صورت تکمیل به موقع اقدام ارزشمندی می‌باشد.

این مسئول با بیان اینکه در شهرداری‌های کلانشهرها واحدی تحت عنوان «مرکز پژوهش شهرداری» فعالیت می‌کند، خاطر نشان کرد: کارهای علمی مشخصی در این واحد تعریف و انجام می‌شود که ما نیز می‌توانیم مرکز پژوهش را در کنار فعالیت مرکز آموزش علمی - کاربردی شهرداری اردبیل راه‌اندازی کنیم تا شروع فعالیت مرکز علمی - کاربردی شهرداری گامی باشد در راستای راه‌اندازی مرکز پژوهش شهرداری اردبیل.

وی اضافه کرد: با بسترسازی لازم می‌توانیم این مرکز پژوهش را تا سال آینده به صورت مرکز مستقل پژوهش راه‌اندازی کنیم که استقلال این مرکز بسیاری از مشکلات مربوط به حوزه تحقیق و پژوهش را مرتفع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل حمایت از پایان‌نامه‌ها را در اولویت برنامه‌های پژوهشی شهرداری بیان کرد و یادآور شد: پایان‌نامه‌هایی که عناوین کاربردی داشته و صرفاً قابل استفاده در مجموعه شهرداری اردبیل باشد، حمایت می‌شود.

بدری با اشاره به آغاز عملیات کاوش تپه سربند به عنوان یک طرح علمی - کاربردی در قالب تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه شهرداری با میراث فرهنگی و دانشگاه محقق اردبیلی، این طرح را سرفصل مناسبی برای همکاری شهرداری اردبیل با نهادهای مرتبط در حوزه پژوهش عنوان کرد و ادامه داد: بودجه پژوهشی شهرداری اردبیل در سال‌جاری که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته اگر به صورت مناسب استفاده شود، فرصت مناسبی می‌باشد لذا تقاضا داریم اعضای محترم شورای پژوهش شهرداری اردبیل از این فرصت ایجاد شده در جهت دستیابی به اهداف پژوهشی نهایت استفاده را داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت علمی متخصصان و دانشجویان رشته‌های گرافیک و هنر در بحث زیباسازی شهری به ویژه در زمینه استفاده مناسب از ترکیب‌بندی رنگ در مبلمان فضای شهری گفت: با بهره‌گیری از نظر متخصصان این حوزه در انتخاب صحیح رنگ المان‌های شهری، نماها، کرکره‌ها و... که با شرایط اقلیمی شهر اردبیل متناسب بوده و موجب ایجاد نشاط بیشتری در بین شهروندان شود، می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم.

این مقام مسئول با مهم ارزیابی کردن مقوله اقتصاد شهری، درآمد پایدار شهری و استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در شهرسازی، گنجاندن این مباحث در تحقیقات شهری را خواستار شد و افزود: متأسفانه استفاده از انرژی خورشیدی ظرفیت مغفول مانده در اردبیل می‌باشد و با انجام یک سری تحقیقات می‌توان نتیجه گرفت که کاربرد این نوع انرژی در اماکن و تأسیسات عمومی شهر اردبیل همچون سرویس‌های بهداشتی، روشنایی پل‌های روگذر و معابر، چراغ‌های راهنمایی و... تا چه اندازه می‌تواند مقدور و از لحاظ اقتصادی و حفظ محیط زیست مقرون به صرفه باشد.

انتهای پیام/62003/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول