اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تدوین و انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره):

کتاب «وضعیت شیعیان عراق در عصر صادقین» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از چاپ کتاب «وضعیت شیعیان عراق در عصر صادقین» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب «وضعیت شیعیان عراق در عصر صادقین» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب «وضعیت شیعیان عراق در عصر صادقین» اظهار کرد: هدف اصلی کتاب ارائه تصویری روشن از وضعیت شیعیان عراق در مهم‌ترین مقطع تاریخ تشیع است و نویسنده رفتار و تعامل ائمه و شیعیان را در شرایط مختلف مانند خفقان و آزادی نسبی به عنوان الگو مطرح می‌کند.

وی با بیان اینکه بنای اعتقادات و کلام شیعه در عصر امام باقر (ع) و امام صادق (ع) پایه‌‌ریزی شد، گفت: جامعه شیعی در دوره مذکور می‌تواند الگوی جوامع شیعه در عصرهای بعد باشد زیرا این جامعه زیر نظر مستقیم دو معصوم قرار داشت که درصدد اصلاحات انحرافات و کج‌روی‌های جامعه برآمدند.

مدیر تدوین و انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: نویسنده این کتاب سعی کرده وضعیت شیعیان عراق در عصر صادقین را از نظر اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بررسی کند.

وی با بیان اینکه کتاب وضعیت شیعیان عراق در عصر صادقین در هفت فصل تنظیم شده است، گفت: فصل نخست این کتاب به کلیات اشاره دارد که به زندگی‌نامه ائمه اطهار (ع) می‌پردازد.

روحانی خاطرنشان کرد: نویسنده در فصل دوم به پیشینه تشیع در عراق و عصر صادقین می‌پردازد که شامل مطالبی در زمینه پیدایش و گسترش تشیع در عراق در دوران امام سجاد (ع) است.

وی یادآور شد: اوضاع علمی و فرهنگی شیعیان عراق در عصر صادقین عنوان فصل دیگر کتاب «وضعیت شیعیان عراق در عصر صادقین» است که وضعیت علمی شیعیان عراق، مناظرات شیعیان عراق و آثار علمی آنها را در خود دارد.

مدیر تدوین و انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اضافه کرد: اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شیعیان عراق در عصر صادقین از مباحثی بوده که در فصل پنجم، ششم و هفتم این کتاب بررسی شده است.

وی سهم شیعیان از اقتصاد عراق، وضعیت مالی شیعیان عراق، روابط مالی شیعیان عراق و پرداخت زکات از سوی شیعیان را از جمله موضوعاتی ذکر کرد که در فصل آخر این کتاب بررسی می‌شود.

کتاب وضعیت شیعیان عراق در عصر صادقین پژوهشی در قلمروی تاریخ اسلام و تشیع است که با تلاش سید محمد احسانی در 504 صفحه تألیف شده و در تیراژ هزار عدد و قیمت 13 هزار و 500 تومان به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول