اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه دوره‌های آموزش غیر حضوری کارشناسی

«آموزش پودمانی مبانی عرفان اسلامی» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار کتاب «آموزش پودمانی مبانی عرفان اسلامی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

«آموزش پودمانی مبانی عرفان اسلامی» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب آموزش پودمانی مبانی عرفان اسلامی اظهار کرد: این اثر با محوریت و قلمروی عرفان اسلامی تألیف شده و هدف اصلی نویسنده ارائه یک دوره آشنایی با حوزه عرفان اسلامی به صورت آموزش پودمانی برای دوره‌های آموزش غیرحضوری مقطع کارشناسی است.

وی با اشاره به دروس ارائه شده در کتاب آموزش پودمانی مبانی عرفان اسلامی گفت: واژه‌شناسی عرفان و تصوف، ابعاد گوناگون عرفان اسلامی، عرفان اسلامی پس از ابن عربی، هستی‌شناسی تجلی و ظهور، نام‌های خداوند، خلقت و مراتب آن، انسان کامل و سیر و سلوک از جمله درس‌های ارائه شده در این کتاب است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به درس آغاز شکل‌گیری عرفان اسلامی گفت: نویسنده در این درس یک نوع بحث تاریخی را مطرح کرده و به نوعی عارفان پیشگام را معرفی می‌کند.

وی روش‌شناسی عرفان اسلامی را از درس‌های دیگر این کتاب ذکر کرد و افزود: نویسنده در این کتاب به نوعی علم حصولی و علم حضوری را در عرفان عملی و نظری مورد بررسی قرار داده است.

روحانی خاطرنشان کرد: درس شانزدهم این کتاب دارای عنوان حقیقت ریاضت بوده که اهداف سالکان در ریاضت، عشق و سلوک و آثار عشق به خدا از جمله مباحث مهمی است که در این درس به آنها پرداخته شده است.

وی عنوان داشت: این کتاب با استفاده از ابزارهای ساده‌سازی و تفهیم مانند جدول‌ها، کلیشه‌ها، نمودارها و پی‌نوشت‌ها در 16 درس درک مهم‌ترین مباحث عرفان اسلامی را برای تعداد بیشتری از مشتاقان که با این مباحث آشنایی اولیه دارند، هموار کرده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: این کتاب پس از واکاوی عرفان و تصوف به واکاوی واژه‌های آن پرداخته و با گذری بر تاریخچه عرفان اسلامی تا زمان حاضر ذهن خواننده را برای ورود به مباحث عرفان نظری آماده می‌کند.

وی عنوان داشت: مخاطب این کتاب در حوزه عرفان نظری با مهم‌ترین اصطلاحات رایج در عرفان نظری مانند وحدت شخصی وجود، تجلی و مراتب آن آشنا می‌شود و پس از ورود به فضای پرجاذبه عرفان عملی بحث‌هایی درباره سیر و سلوک، ریاضت، عشق، استاد سلوک، کشف و کرامات را از نظر می‌گذراند.

کتاب آموزش پودمانی مبانی عرفان اسلامی توسط حجت‌الاسلام علی امینی‌نژاد تألیف شده و در تیراژ هزار عدد با قیمت 11 هزار و 500 تومان در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول