اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران مطرح کرد

نامگذاری 15 روز اول شعبان با عنوان «15 روز خدا»

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: نامگذاری 15 روز اول شعبان با عنوان «15 روز خدا» به منظور انسجام بیشتر برنامه‌های مهدوی در کشور انجام شده است.

نامگذاری 15 روز اول شعبان با عنوان «15 روز خدا»

حجت‌الاسلام مرتضی وافی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پیش رو بودن ایام ماه مبارک شعبان اظهار داشت: معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران برای انسجام بیشتر برنامه‌های مهدوی سطح کشور که در ایام نیمه شعبان برگزار می‌شود، اقدام به نام‌گذاری 15 روز اول ماه شعبان با عنوان «15 روز با خدا» کرده است.

وی به تبیین اهداف این نام‌گذاری پرداخت و ابراز داشت: هدف اصلی این نام‌گذاری وجود مناسبت‌های ملی و مذهبی بزرگی همچون ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) در این 15 روز است که در نام‌گذاری به صورت دهه از آن محروم بودیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: نکته دوم در این نام‌گذاری‌ها سمت و سوق دادن نگاه‌ها با محوریت انتظار و مهدویت به مناسبت‌هایی است که در تقویم ملی و مذهبی ثبت شده و این موضوع از نکات مثبت این نام‌گذاری پیشنهادی است.

وافی فرهنگ‌سازی نام‌گذاری را هدف دیگر معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران ذکر کرد و گفت: نهادها، ارگان‌ها، مؤسسات و دستگاه‌های مختلف در این ایام برنامه‌های متعددی را اجرا می‌کنند و این نام‌گذاری‌ها کمک می‌کند تا برنامه‌هایی هماهنگ در کشور شکل بگیرد، به عبارت دیگر این اقدام موجب می‌شود در پاسداشت مناسبت‌های این ایام یک اراده جمعی در کشور شکل گیرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال روز دهم شعبان‌المعظم با عنوان انتظار، مهدویت و بانوان منتظر نام‌گذاری شده است و همایش‌هایی که در ایام شعبان با محوریت خواهران برگزار خواهد شد می‌تواند در این روز برنامه ریزی شده و به اجرا برسد.

معاون مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه این برنامه پیشنهادی برای پنج گروه مخاطب ارسال شده است بیان داشت: نخستین گروه مخاطب این برنامه ارگان‌های فرهنگی مرتبط مانند سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه هستند.

وافی افزود: رسانه‌ها و مطبوعات و خبرگزاری‌ها، هیئت‌ها و مجامع مذهبی و مؤسسات غیر دولتی و عناصر تأثیر‌گذار و شخصیت‌های محوری در کشور مخاطبین این برنامه هستند تا بتوانند برنامه‌های تبلیغی خودشان را بر این اساس تنظیم کنند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ایام شعبان اشاره کرد و گفت: امسال سمت و سوی برنامه‌های ما به سمت برنامه‌های رفاهی و خدماتی است، همچنین طرح تبلیغ چهره به چهره از اولویت‌های این معاونت در ایام شعبان است، ضمن اینکه ستاد جشن‌های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران برنامه‌های مختلفی از جمله نواختن زنگ انتظار در مدارس، هماهنگی با استان‌ها برای اعزام مبلغ برای سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه و توزیع محصولات فرهنگ مرتبط در استان‌ها را در دستور کار قرار داده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سالی که به فرموده رهبری سال خلق حماسه است ما نیز با بهره‌گیری از خرد جمعی در برگزاری مراسم نیمه شعبان در سطح کشور بتوانیم اثرگذار بوده و گام‌های مثبتی را در این زمینه برداریم.

گفتنی است نام‌گذاری صورت گرفته توسط معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران با عنوان «15 روز با خدا» از یکم تا پانزدهم شعبان‌المعظم به شرح زیر است:

1. انتظار، مهدویت، هنر و میراث فرهنگی

2. انتظار، مهدویت و حوزه و دانشگاه

3. انتظار، مهدویت و حماسه

4. انتظار، مهدویت و ولایت

5. انتظار، مهدویت و نیایش

6. انتظار، مهدویت و بصیرت‌افزایی

7. انتظار، مهدویت و ایثار و شهادت

8. انتظار، مهدویت و فرهنگ جهادی

9. انتظار، مهدویت و خانواده

10. انتظار، مهدویت و بانوان منتظر

11. انتظار، مهدویت و جوانان

12. انتظار، مهدویت و انقلاب اسلامی

13. انتظار، مهدویت و رسانه

14. انتظار، مهدویت و ادیان

15. انتظار، مهدویت و بیعت

انتهای پیام/78009/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول