اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران:

اخلاق و خرد جمعی شعار اعیاد شعبانیه امسال/ جمکران میزبان 1200 دانشجوی معتکف خواهد بود

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: شعار اعیاد شعبانیه امسال «اخلاق و خرد جمعی» تعیین شده است زیرا برای خلق یک حماسه نیازمند این دو عنصر هستیم.

اخلاق و خرد جمعی شعار اعیاد شعبانیه امسال/ جمکران میزبان 1200 دانشجوی معتکف خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مرتضی وافی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد جشن‌های نیمه شعبان با بیان اینکه در سال‌جاری همه اقشار در راستای خلق حماسه سیاسی خود را آماده می‌کنند اظهار کرد: در نگاه نخست برخی مناسبت‌ها مانند نیمه شعبان ممکن است به حاشیه رانده شوند اما توجه اندکی به موضوع نشان می‌دهد پاسداشت اعیاد شعبانیه در تحقق این حماسه تاثیر بسزایی خواهد داشت زیرا چنانچه زمینه‌های توکل و توسل را در این مناسبت‌ها مانند ماه رجب تقویت کنیم دل‌ها به سمت خلق حماسه سوق پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به برگزاری بزرگ‌ترین اعتکاف دانشجویی در مسجد مقدس جمکران افزود: امسال هم از روز جمعه هفته جاری مسجد جمکران میزبان هزار و 200 نفر از دانشجویان پسر خواهد بود که با ضمیری روشن و پاک سه روز میهمان این مکان مقدس خواهند بود؛ ثبت نام و تمام مراحل اجرایی این کار توسط ستاد مرکزی اعتکاف استان قم صورت گرفته است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ادامه با بیان اینکه از نخستین روز ماه شعبان تا نیمه این ماه با عنوان «15 روز خدا» نامگذاری شده است گفت: در هر یک از این 15 روز یک خبر و اتفاق مهم وجود خواهد داشت؛ اتاقی هم برای شب‌های چهارشنبه در جمکران در نظر گرفته شده و خبرنگاران می‌توانند خادم افتخاری جمکران باشند.

وی اضافه کرد: شعار اعیاد شعبانیه امسال «اخلاق و خرد جمعی» تعیین شده است؛ برای خلق یک حماسه نیازمند این دو عنصر هستیم زیرا اخلاق و خرد جمعی به منزله دو بال برای حرکت و پرواز به سمت حماسه‌سازی مورد نیاز هستند.

وافی با اشاره به محورهای جشن‌های شعبانیه عنوان داشت: امسال بسته‌ها و برنامه‌های فرهنگی برای چهار قشر کودکان و نونهالان، جوانان، بانوان و دانشجویان در نظر گرفته شدند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با تاکید بر تمرکززدایی از برنامه‌های شعبانیه گفت: در این ماه توجهی ملی و بین‌المللی به مسجد جمکران صورت می‌گیرد اما این بدان معنا نیست که همه برنامه‌ها الزاماً در قم و جمکران برگزار شوند به همین دلیل حمایت از برنامه‌های موثر در استان‌ها و ایجاد برنامه‌های فرهنگی مشارکتی و نیز راه‌اندازی دفاتر فرهنگی با عنوان «مفتاح» در پنج استان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: از دیگر حرکت‌های محوری در نیمه شعبان می‌توان به فرهنگ‌سازی اشاره کرد؛ 15 روز نخست ماه شعبان نامگذاری شده‌اند و تصویب نهایی این نامگذاری هم امروز صورت می‌گیرد.

وافی با بیان اینکه برنامه‌های شعبانیه امسال متناسب با نامگذاری هر روز در نظر گرفته می‌شوند گفت: توسعه احیای شعبانیه در سراسر کشور هم امسال در دستور کار قرار دارد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران آموزش‌محوری برنامه‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: ارتقای سطح فکری زائران و مخاطبان به عنوان یک اصل بنیادین در برنامه‌های مسجد مقدس جمکران پیش‌بینی شده است.

وی گفت: برخی از قهرمانان ورزشی و نام‌آوران علمی و فرهنگی کشور به عنوان خادم افتخاری مسجد جمکران مشغول فعالیت هستند و می‌توان با رسانه‌ای کردن این مسائل زمینه ترویج مهدویت و فرهنگ شیعی را فراهم کرد.

وافی با اشاره به فراهم‌سازی امکان پرداخت نذورات از طریق سایت اینترنتی مسجد جمکران بیان داشت: امروز حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران یک پایگاه فرهنگی محسوب می‌شوند و تعامل خوبی میان این دو مرکز مقدس وجود دارد و امیدواریم با اضافه شدن حوزه علمیه شاهد ارتباط گسترده میان این سه مرکز و پایگاه مقدس باشیم.

انتهای پیام/78004/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول