اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

افراد مورد تمجید دشمن به درد ملت نمی‌خورند

‌امام جمعه رفسنجان گفت: کسی که مورد تعریف و تمجید دشمنان است، به درد جامعه نمی‌خورد.

افراد مورد تمجید دشمن به درد ملت نمی‌خورند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان با تاکید بر تقوا و پرهیز از تمام گناهان انجام واجبات سیاسی و عبادی را واجب دانست.

وی بیان داشت: جایگاه ولایت بسیار بالا است، اگر کسی بگوید ولایت پیامبر و امامان را قبول دارم، اما ولایت‌فقیه را خیر، این چنین شخصی ولایتش قبول نیست و چه بسا افرادی بودند که در زمان امام راحل ایشان را قبول داشتند، اما پس از رحلت‌ ایشان به رهبری امام خامنه‌ای تمکین نکرده‌اند، در حالی که انکار کردن ولایت رهبر فرزانه یعنی انکار ولایت امام خمینی (ره) است.

رمضانی‌پور خاطر‌ نشان کرد: امروز ولایت در وجود نازنین رهبر ما ولایت امام زمان (عج) و همان ولایت مطلقه الهی است که در جامعه متبلور است.

وی گفت: اگر انسان‌ها خواهان نعمت‌های الهی هستند، باید به خدا توجه کنند و زندگی پیامبر و امام را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و به اصل ولایت پایبند باشند.

رمضانی‌پور با اشاره به روز حماسه سیاسی عنوان کرد: رئیس جمهوری که انتخاب می‌شود، مجری قانون است و باید طبق قانون عمل کند، اگر طبق قانون عمل شود، جمهوری اسلامی هرگز آسیب نمی‌بیند.

وی تصریح کرد: انتخابات تکلیفی است که امروز مردم انجام دادند، نگاه به انتخابات باید نگاه عبادی باشد، زمانی که پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شویم با قصد قربت و انجام تکلیف حضور داشته باشیم و فردی اصلح انتخاب کنیم.

رمضانی‌پور اذعان کرد: کسی که دشمن از او تعریف می‌کند و به او علاقه دارد، تکلیفش معلوم است و به درد ملت نمی‌خورد، بلکه خادم ملت کسی است که دشمن از او هراس دارد و به وحشت افتاده است.

خطیب جمعه رفسنجان بیان داشت: ‌رهبر ما امروز فرمودند من به 31 نفر برای شوراها رأی دادم یک عده را می‌شناختم و به عده‌ای هم اعتماد داشتم و ما نیز اگر می‌خواهیم وظیفه خود را کامل انجام دهیم، باید به 11 نفر در شوراها رأی بدهیم، زیرا اگر کم‌تر باشد وظیفه را کامل نکرده‌ایم.

رمضانی‌پور افزود: فردی که برای ریاست جمهوری روی کار می‌آید، نباید از او انتظار معجزه داشت که در یک یا دو ماه کار‌ها را انجام دهد و همه انتظارات را برآورده سازد.

وی به خدمت‌های دولت فعلی اشاره و خاطر ‌نشان کرد: طبق فرمایش رهبر انقلاب دولت فعلی کارهای مثبت‌های زیادی داشت و نباید ناسپاسی کرد و کارهای خوب ایشان را نادیده گرفت.

رمضانی‌پور بیان کرد: دولت جدید باید علاوه بر خوبی‌های دولت فعلی کارهای بهتری هم داشته باشد و ما از دولت جدید می‌خواهیم شورای عالی انقلاب فرهنگی را به قرار‌گاه فرهنگی تبدیل کند در سال قبل فرهنگ ما جایگزین ساختمان و پل و ... شد، جوانان ما به تربیت نیاز دارند نباید این مهم در مرحله بعدی باشد.

وی توجه به کشاورزی را نیز مهم دانست و عنوان کرد: به این امر مهم باید بیشتر پرداخته شود تا کشاورزان بتوانند با فراغ بال به کشت و زرع بپردازند.

رمضانی‌پور با تاکید بر کسب روزی حلال از سوی مردهای خانواده خاطر‌ نشان کرد: بانوان ما در این امر بسیار جدی باشند و از همسران خود بخواهند روزی حلال به منزل بیاورند و دختران ما یکی از ملاک‌هایشان برای ازدواج همین کسب روزی حلال توسط همسر باشد.

وی عنوان کرد: خانواده‌هایی که برای خواستگاری دختری می‌روند تا زمانی که تصمیم نهایی برای انتخاب نگرفته و تحقیقات کامل انجام نداده‌اند، اسم خانواده و دختر را جایی پخش نکنند و به آبروی آنها لطمه نزنند، اگر دختری خوب است و پسر او را می‌پسندد، والدین ‌دخالت بی‌جا نکنند و ملاک را بر خوبی و ایمان و تقوا بگذارند.

انتهای پیام/80016/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول