اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شور انتخاب در شیرینی حضور

خردادی و انتخاباتی دیگر از راه رسید و ملت غیور کردستان بار دیگر با حضور مبهوت کننده خود حماسه دیگری این بار به نام حماسه سیاسی را رقم زد.

شور انتخاب در شیرینی حضور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج جمعه 24 خرداد ماه به هر شعبه‌ اخذ رأی که سر می‌زدی صف‌های طولانی و متراکم از رأی دهندگان را می‌شد مشاهده کرد.

در این روز بزرگ و جاودانه سری به این شعبه‌ها زدیم تا از نزدیک با استقبال مردم و دلایل حضور آنها آشنا شویم و گوشه‌ای از این حماسه را به تصویر بکشیم.

یکی از شعبه‌های اخذ رأی در ‌خیابان سعدی واقع است. نخستین نکته‌ای که در این قضیه جلب توجه می‌کند حضور جوانانی است که با پوششی مطابق مد روز در این صف ها حضور پیدا کرده‌اند.

به سراغ پسری جوان می‌روم که در میانه‌های صف با هیکلی ورزشکاری ایستاده است و این پا و آن پا می‌کند. می‌پرسم از چه ساعتی در این شعبه حاضر هستی؟

سینه خود را جلو می‌دهد و می‌گوید: ببین الان ساعت 9:30 است و من دقیقا یک ساعت است اینجا آمده‌ام و هنوز نوبتم نشده است. اما چه باک چون برای پاسخ به ندای رهبرم در این کار وارد شده‌ام و می‌خواهم به دشمنان انقلاب و اسلام بگویم تا جوانانی چون من در این مرز و بوم هستند هیچ دشمنی یارای مقابله با ما را ندارد.

از این همه شور و علاقه‌ به کشور و نظام هیجان‌زده می‌شوم و به سؤالات ادامه می‌دهم: نامزد خودت را برای ریاست جمهوری مطابق کدام شرایط انتخاب کرده‌ای؟

می‌گوید: من و جمعی از دوستانم تصمیم گرفتیم با همفکری یکدیگر در خصوص انتخاب بهترین نفر به تحقیق و کنکاش بپردازیم و نتیجه این شد که حالا فکر می‌کنیم انتخاب اصلح را صورت داده‌ایم.

متین که حالا حسابی گرم صحبت شده است از شرکت گسترده مردم اصلا ابراز تعجب نمی‌کند و می‌افزاید: در همه انتخابات‌های گذشته نشان داده‌ایم تا چه اندازه به آرمان‌ها پایبند هستیم.

داخل شعبه می‌شوم و اینجا هم جمعیت زیادی می‌بینم که مشغول نوشتن اسامی نامزدهای مورد نظر خود در تعرفه‌های رأی هستند.

به سراغ خانمی جوان می‌روم که خودش را هانیه معرفی می‌کند. از او می‌خواهم در خصوص معیارهای خودش برای انتخاب نفرات اصلح صحبت کند که می‌گوید: دینداری و داشتن اعتقاد به ولی فقیه و پس از آن تدبیر مناسب برای اداره دولت از مهمترین شاخص‌های من برای انتخاب بوده است.

می‌پرسم تا به حال در چند انتخابات حضور داشته‌ای؟ می‌گوید: نمی‌دانم اما از روزی که به سن رأی دادن رسیده‌ام همواره پای صندوق‌ها حاضر بوده‌ام و در این مسئله مشارکت کرده‌ام.

می‌گویم برای نامزدهای پرتعداد شورای شهر چگونه به جمع‌بندی نهایی برای انتخاب نفرات اصلح رسیده‌ای؟ که در پاسخ می‌گوید: تلاش کردم با بررسی سوابق افراد و مراجعه به میزان تحصیلات آنها و اینکه آیا این تحصیلات مرتبط با فعالیت در شوراها هست یا نه به دید روشنتری در این مورد برسم.

شعبه‌ای را در خیابانی دیگر برای بررسی کیفیت حضور افراد و بررسی معیارهای آنها انتخاب می‌کنم. در این مکان هم تعداد زیادی از مردم برای انداختن رأی خود در صندوق جمع شده‌اند که در این میان خانمی مسن نظرم را جلب می‌کند.

از او می‌خواهم در مورد انتخابات و علت حضور خود در رأی‌گیری برایم حرف بزند که در پاسخ می‌گوید: در درجه اول برای انتخاب فرد اصلح و پیشرفت کشور و عاقبت به خیری شما جوان‌ها و پس از آن برای ارتقای وضعیت و بهبود زندگی ملت وارد این انتخابات شده‌ایم.

از صحبت‌هایش حدس می‌زنم جزو اقشار فرهنگی جامعه باشد. حدسم درست است و می‌گوید: در تمام سال‌های پس از انقلاب در انتخابات مختلف شرکت کرده‌ام و اکنون نیز که به سن بازنشستگی رسیده‌ام ذره‌ای از این عشق و علاقه‌ام کاسته نشده است.

از او تشکر می‌کنم و وارد شعبه می‌شوم، دو دختر جوان را می‌بینم که پس از انداختن رأی خود به صندوق می‌خواهند خارج شوند. سنشان آنقدر در حد پائینی است که تصور می‌کنم جزو نخستین مرتبه‌هایی باشد که برای رأی دادن مراجعه می‌کنند.

یکی از آنها که سولماز نام دارد می‌گوید: من دومین باری است که در انتخابات شرکت کرده‌ام چرا که از سال گذشته و زمان انتخابات مجلس به لحاظ سنی اجازه رأی دادن پیدا کرده‌ام.

وی اضافه می‌کند: تمام این روزهای منتهی به انتخابات را در فکر انتخاب بهترین نفرات بودم چرا که دوست دارم به فرمایش آقا در خصوص انتخاب نفرات اصلح برای شوراها و ریاست جمهوری عمل کنم.

دوستش که خود را فاطمه معرفی می‌کند قبل از اینکه من سؤالی بپرسم می‌گوید: با حضور در انتخابات پاسخی به دشمنان و بدخواهان می‌دهیم که هر اندازه آنها بخواهند فشار بیشتری بر مردم ما وارد کنند ملت صبورتر و مقاومتر می‌شود.

از اینکه تا این اندازه درک صحیح و عمیقی از شرایط دارند خوشحال می‌شوم و در حالی که شعبه اخذ رأی را ترک می‌کنم به این فکر هستم که با وجود چنین مردان و زنان آگاهی چه باکی از تحریم و بدخواهی دشمنان داریم؟

راستی..... هنوز رأی خودم را به صندوق نینداخته‌ام. باید هر چه سریع‌تر شناسنامه‌ام را بردارم و داخل صف شوم. با این خروش جمعیت بعید است زود نوبت رأی دادن ما هم بشود.

==============

گزارش از: کیوان قاسمی

==============

انتهای پیام/79012/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول