اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره وکلا و مشاوران حقوقی آذربایجان غربی تاکید کرد

حضور پرشور حقوقدانان در حوزه‌های اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری

رئیس هیئت مدیره وکلا و مشاوران حقوقی آذربایجان غربی گفت: حقوقدانان، مشاوران حقوقی و وکلا به طور قطع در حوزه‌های اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری حضور پرشوری را به منصه ظهور می‌‌رسانند.

حضور پرشور حقوقدانان در حوزه‌های اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری

کرم دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه در آستانه برپایی انتخابات ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، شورای اسلامی شهر و روستا قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: به طور قطع کارشناسان حقوق در انتخابات ریاست جمهوری و سایر انتخابات‌هایی که برپا می‌شود دوشادوش سایر اقشار جامعه شرکت می‌کنند.

وی بر لزوم حضور آگاهانه و صمیمانه در انتخابات تاکید کرد و افزود: چنانچه اقشار برجسته و تحصیلکرده در انتخابات حضور چشمگیری را به منصه ظهور برسانند می‌توانند به عنوان الگو برای سایر افراد تلقی شده و سایر قشرها نیز برای مشارکت در این آئین سیاسی و اجتماعی از خود اشتیاق نشان دهند.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود به فعال شدن کمیسیون بانوان هیئت مدیره وکلا و مشاوران حقوقی اشاره کرد و گفت: این واقعیت را نباید انکار کرد که بعضی از مسائل را بانوان وکیل بهتر از آقایان فهمیده، حلاجی کرده و رسیدگی می‌کنند بنابراین تلاش می‌کنیم کمیسیون بانوان را فعال کنیم.

رئیس هیئت مدیره وکلا و مشاوران حقوقی آذربایجان غربی گفت: بانوان با وکلای خانم بهتر و راحت‌تر ارتباط برقرار کرده، مسائل و دغدغه‌های خود را به سهولت با آنها در میان می‌گذارند و امکان احیای حقوق از دست رفته بالاتر می‌رود بنابراین باید به ظرفیت‌های نهفته در این قشر بیشتر توجه شود تا بتوان گامی بلند در راستای اقامه عدالت برداشت.

وی با اشاره به اینکه در طول سال همایش‌ها و گردهمایی‌های مختلف با محوریت حقوق برپا می‌شود، اظهار داشت: در این گردهمایی‌ها مدعوین و کارشناسان بیشتر وقت خود را به تبیین حقوق زن اختصاص می‌دهند تا در دعاوی خانوادگی و سایر پرونده‌ها هیچ حقی از بانوان تضییع نشود.

دهقان بر لزوم تربیت وکلای متعهد و توانمند تاکید کرد و گفت: دفاع یک امر اساسی بوده و در قانون اساسی نیز به اهمیت این موضوع تاکید شده است بنابراین باید در راستای جذب کارآموزان جوان و تربیت وکلای متعهد، وظیفه‌شناس و فعال گام برداشته شود.

انتهای پیام/61002/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول