اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد:

سرمایه‌گذاری با هویت اسلامی مشهد همخوانی داشته باشد

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد با بیان اینکه رویکرد غالب در مشهد باید معنویت باشد، گفت: سرمایه‌گذاری در مشهد باید با هویت اسلامی این شهر همخوانی داشته باشد.

سرمایه‌گذاری با هویت اسلامی مشهد همخوانی داشته باشد

مهدی جهانبخش در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای شهر اظهار کرد: مصداق حماسه سیاسی در سال 92 حضور در انتخابات 24 خرداد ماه است.

وی با بیان اینکه شورای شهر مشهد مقدس از حیث جایگاه باید استثنایی و متناسب با شأن پایتخت معنوی ایران باشد، خاطرنشان کرد: مشهد مقدس علاوه بر اینکه شهری ملی و پایتخت معنوی بوده، جایگاه ویژه‌ای در جهان اسلام نیز دارد.

جهانبخش افزود: امروز حرم مطهر رضوی در حصار ساختمان‌ها و برج‌های بلندی قرار گرفته و این مسئله برای مشهد مقدس مطلوب نیست.

وی ادامه داد: دلیل حضور من در انتخابات شورای چهارم، رسیدگی به وضعیت پایتخت معنوی است؛ البته شورای چهارم باید از نقاط قوت و تجارب شوراهای گذشته در مسیر مدیریت شهری باید استفاده کند.

* همدلی و اتحاد مسئله مهم در شورای شهر است

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه اصل مهم در موفقیت شورای شهر، همدلی و هماهنگی میان اعضای شورا است، گفت: افزایش کرسی‌های شورای شهر یک قانون است و باید این مسئله را توجه داشته باشیم که مشهد مقدس با این ظرفیت عظیم و جایگاه ویژه خود باید شورایی قوی و توانمند در مسیر مدیریت شهری داشته باشد.

جهانبخش یادآور شد: کرسی‌های شورا چه 11 کرسی باشد و چه 25 کرسی باید اتحاد و همدلی میان اعضا برقرار شود؛ در غیر این صورت روند رو به رشدی در تصمیمات و کارکردهای شورایی نداریم.

* در 90 درصد از ائتلاف‌ها حضور دارم

وی تصریح کرد: بنده در 90 درصد از ائتلاف‌های موجود در شورای شهر مشهد حضور دارم؛ معتقدم حضور کاندیداها در ائتلاف‌ها برای شناخته شدن و معرفی آنان به مردم برای انتخاب بهتر و صحیح‌تر است.

استاندار سابق خراسان‌شمالی افزود: حضور در ائتلاف‌ها برای شفاف‌سازی شخصیت کاندیداها و معرفی بوده چرا که تکثر کاندیداها سبب سرگردانی شهروندان در انتخاب می‌شود.

جهانبخش ضمن نگاهی اجمالی به مشکلات مشهد مقدس گفت: آسیب‌های مشهد ریشه‌ای تاریخی دارد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در مشهد انسان به خدمت ابزارآلات و ماشین‌ها گرفته شده است.

* سرمایه‌گذاری در مشهد باید با هویت اسلامی این شهر همخوانی داشته باشد

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: باید مشهد مقدس را برای زائران و مجاروان طراحی کرد نه اینکه این شهر را مطابق با ماشین‌آلات و ابزارآلات طراحی کنیم.

جهانبخش با اذعان این مطلب که حاشیه‌نشینی نیز از مهم‌ترین مشکلات مشهد مقدس به شمار می‌رود، گفت: مشهد ارزش افزوده بالایی دارد و همیشه مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

وی تصریح کرد: باید سرمایه‌گذاری در مشهد مقدس همخوانی با هویت این شهر اسلامی داشته باشد.

به گفته مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی زائرپذیری عظیم در این شهر نیز سبب ایجاد شغل‌های کاذب شده که همین مسئله در نوع خود برای مشهد مشکل‌ساز است.

* رویکرد غالب در مشهد معنویت باشد

جهانبخش از شعار انتخاباتی خود با عنوان" پیشرفت و توسعه همراه با معنویت" یاد کرد و اذعان داشت: باید در پروژه‌های عمرانی و ساخت و سازهای مشهد مسئله معنویت را مورد توجه قرار دهیم و باید رویکرد غالب در مشهد، معنویت باشد.

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: بودجه زیارت یک مسئله بوده و نحوه مدیریت و خرج این بودجه مسئله دیگری است؛ برای مدیریت مشهد باید از مشاوران کلان ملی و بین‌المللی استفاده کرد.

به گفته جهانبخش مشهد مقدس میراث نیست بلکه امانتی به دست ماست و از همین حیث در مسیر توسعه و مدیریت آن برای آیندگان باید تلاش جدی کرد.

انتهای پیام/70023/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول