اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مازندران پیشتاز در حماسه سیاسی-277

خداوردی: 41 هزار طرح نیمه‌تمام در کشور داریم

نماینده ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفت: 41 هزار طرح نیمه‌تمام در کشور داریم درحالی که می‌توان با سه هزار و 500 میلیارد تومان این پروژه‌ها را تکمیل کرد.

خداوردی: 41 هزار طرح نیمه‌تمام در کشور داریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بابل، محرم‌علی خداوردی بعدازظهر امروز در جلسه مناظره نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری در جهاد دانشگاهی بابل اظهار داشت: مازندران دارای استعداد بسیار قوی بوده که نه تنها در بخش کشاورزی بلکه در بخش دام و طیور رتبه دوم کشور را دارا است اما تنها دارای دو کشتارگاه صنعتی است.

وی افزود: در بخش گل و گیاه نیز مازندران رتبه نخست کشور، رتبه 124 دنیا و جزو 14 کشور دارنده این صنعت است که امروزه درآمد ما از این صنعت  540 میلیارد دلار بوده که 10 درصد درآمد کشور را شامل می‌شود اما با این وجود تنها یک پایانه گل و گیاه در غرب مازندران داریم در حالی که کشور هلند که کمی بزرگ‌تر از مازندران است 11 هزار پایانه گل وگیاه دارد.

خداوردی بیان داشت: بیش از یک میلیون شغل در مازندران به علت عدم مدیریت صحیح اجرا نشده است و دولت روحانی اساس مشکل کشور را مدیریت ضعیف دانسته است.

وی تصریح کرد: همه کسانی  که در بخش تولید، اقتصاد، فرهنگ و سیاست فعالیت می‌کنند می‌توانند با هر زبان و گرایش نظرات خود را بگویند.

خداوردی افزود: مشکل فعلی، مشکل عقلانیت و عدم استفاده از متخصصان است، ما گذشته از ظرفیت‌های فراوان می‌توانیم از متخصصان کارآمد در بحث مدیریتی استفاده کنیم.

نماینده ستاد انتخاباتی روحانی در مازندران اظهار داشت: فرهنگ روستایی اصالت، پایه و عظمت است، دولت روحانی برای این قشر زحمت‌کش خواهان امکانات بهتر و ارایه یارانه کالا برای آنهاست.

این فعال سیاسی گفت: صنعت کشاورزی در روستا شکل مناسبی ندارد و اگر بخواهیم در روستا به سمت تمدن پیش رویم بدترین ضربه را وارد می‌کنیم.

وی افزود: ما اصل ارزش‌ها را گم کردیم، مازندران نخبه‌پرور است اما باید این امر ساماندهی شود و از مدیران مدبر استفاده کرد.

خداوردی بیان داشت: در بخش روستا و مسکن دولت احمدی‌نژاد بسیار خوب عمل  کرده و روستاهای محروم زیادی احیا شد.

وی اذعان داشت: ما کارشناسان و برنامه‌ریزان زیادی در اجرای سند چشم‌انداز20 ساله داریم، برنامه ما در این دولت مشخص است اما مهم‌ترین مشکل دولت فعلی در اجرای برنامه‌هاست و این امر سبب ایجاد تورم بین 30 تا 58 درصدی در کشور شده است.

خداوردی افزود: ما ثبات و ارزش پولی نداریم اما درآمد ما ثابت است، سه گزینه رونق تولید، ایجاد اشتغال و برنامه‌ریزی درست سبب ثبات ارزش پولی کشور است، چرا باید ارزش پولی کشور افغانستان شش برابر ارزش پولی ایران باشد.

وی بیان داشت: ما 41 هزار طرح نیمه‌تمام در کشور داریم درحالی که می‌توان با سه هزار و 500 میلیارد تومان این پروژه‌ها را تکمیل کرد.

خداوردی گفت: از کارشناسان ما استفاده بهینه نمی‌شود، تک‌گرایی در دولت فعلی زیاد است در حالی که کشور ما به خرد جمعی نیاز دارد، اصلا بحث اصول‌گرا و اصلاح طلب نیست.

وی افزود: ما دنبال مجری مناسب هستیم ، چرا ما منطقه آزاد نداریم، چرا یکپارچه‌سازی منطقه صورت نگرفته است، دولت روحانی می‌خواهد از همه تفکرات در سطح کشور، استان، منطقه، شهرستان و روستا استفاده کند.

انتهای پیام/86009/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول