اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

رسانه و تحریم؛ ابزارهای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات

دشمنان اسلام و انقلاب این روزها با ابزارهای رسانه و به ویژه ماهواره و نیز تحریم و تهدید تلاش دارند تا حضور مردم بزرگ ایران را در انتخابات کمرنگ کنند.

رسانه و تحریم؛ ابزارهای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، وقتی رهبر معظم انقلاب از حضور در انتخابات به عنوان حماسه یاد می‌کنند، این نشان‏دهنده اهمیت انتخابات و حضور مردم در آن است؛ انتخاباتی که این روزها دشمن با هر وسیله‏ای از جمله رسانه و تحریم می‏کوشد آن را خدشه‏دار سازد.

دشمنان انقلاب و نظام، تحریم و تهدید و فشار اقتصادی را به ما تحمیل کرده‌اند تا بین ملت، انقلاب و نظام جدایی بیندازند و از این آب گل‏آلود به نفع خود بهره‌برداری کنند.

دشمن از ابزار رسانه بیشترین بهره‌برداری را در ایجاد خلأ دینی و اعتقادی در جامعه می‌کند و با استفاده از ابزار‌هایی چون ماهواره و اینترنت، فکر و اعتقادات ما و به ویژه نسل جوان را هدف قرار داده است.

در زمان حاضر، این ابزار در اختیار سیاست قرار گرفته و تریبونی برای القای حضور نیافتن مردم در انتخابات به بهانه‌های واهی و دروغین شده است تا مشارکت ایرانیان در انتخابات کمرنگ شود.

شرکت در انتخابات؛ نابودکننده همه توطئه‏ها

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه شهرستان میامی در این زمینه گفت: باید به شرکت در انتخابات، به عنوان یک وظیفه نگاه کنیم و بدانیم که همگان در برابر تعیین سرنوشت کشور مسئول هستیم.

مهدی فرهنگ‌دوست با بیان اینکه امنیت ایران در برابر دیگر کشور بسیار بیشتر است، افزود: این امنیت و عزت و سربلندی نظام و ملت‌مان را در عرصه جهانی مدیون خون شهدا هستیم.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه شهرستان میامی خاطرنشان کرد: ولایت فقیه دیگر نعمتی است که به برکت خون شهدا به دست آمده و امروز کشور ما را به عنوان یک الگوی نمونه در جهان معرفی کرده است.

فرهنگ‏دوست یادآور شد: هر نعمتی را باید شکر کرد و قدرش را دانست تا روزی افسوس از دست دادنش را نخوریم.

وی عنوان کرد: شکر نعمت ولایت فقیه و عزت و اقتدار کشور با حضور گسترده در انتخابات که یک وظیفه برای همه ماست، به جای آورده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه شهرستان میامی بیان داشت: رأی دادن یک واجب شرعی است و این کار باید بر اساس موازین حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری صورت گیرد.

فرهنگ‌دوست گفت: برای انتخاب اصلح باید پیشینه و سوابق کاری افراد را بررسی کنیم و ببینیم این افراد آیا دلسوز انقلاب هستند یا خیر.

 

تغییر محاسبات ایران؛ هدف آمریکا از تحریم‌ها

یک کارشناس مسائل سیاسی نیز گفت: هدف آمریکا از تحریم‌ها، تغییر محاسبات ایران است و اینکه مردم ایران پای کار نیایند و سرانجام با آمریکا وارد مذاکره شویم.

حجت‌الاسلام محمدرضا راییجی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف آمریکا، ایجاد تقابل و هدایت مردم به سمت گفتمان سازش است.

وی افزود: ما از ابتدای انقلاب در تحریم بودیم و اکنون تاثیر تحریم‌ها بر قیمت کالا چند درصدی است و آنها به این باور رسیدند که بیش از این نمی‌توانند ما را تحریم کنند؛ چرا که ایران قدرت بالایی دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: اقتصاد غرب مثل کوهنوردی است که زیر بهمن‌گیر کرده و نمی‌تواند خود را بیرون بکشد؛ اما اقتصاد ایران مثل کوهنوردی است که بدون هیچ وقفه‌ای به سمت قله حرکت می‌کند.

وی افزود: شرکت در انتخابات بر هر زن و مردی به عنوان یک وظیفه واجب است و همه باید برای سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند.

راییجی اشاره داشت: راه منحرف نشدن از اسلام و ایمان، تبعیت از ولایت فقیه بوده؛ چرا که ولایت یک امر الهی است.

 

تجلی حق و تکلیف در انتخابات

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به آیات قرآن گفت: در قرآن یاد شده که دو زن از اسلام خارج شدند و آنها همسر لوط و همسر نوح بودند و دلیل آن هم فقط فاصله گرفتن از محدوده الهی و عدم تبعیت از ولایت بوده است.

وی تاکید داشت: محاصره و تهدیدات از جانب دشمنان تا زمانی که انسان ایمان و تقوای واقعی به خداوند داشته باشد، اثری ندارد.

راییجی تصریح کرد: انتخابات برای ما دو حکم دارد؛ حق و تکلیف؛ حق چون نظام برای مردم و برای انتخاب آنها شخصیت قائل شده و تکلیف اینکه هر انسان مکلف است تا برای سرنوشت خویش تصمیم بگیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه حماسه اقتصادی در گرو حماسه سیاسی است، افزود: هدف از شرکت در انتخابات دو چیز است؛ یکی راه‏اندازی موج عظیم مردمی پای صندوق‌های رأی و دیگری انتخاب اصلح یعنی انتخاب فردی که حاشیه نداشته و پرکار و دلسوز برای مردم باشد.

 

 

فرهنگیان؛ مقاوم برابر هر دسیسه

رئیس نظام صالحین سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان نیز گفت: هوشیاری و بصیرت برای همه آحاد جامعه لازم و برای فرهنگیان واجب است و باید به این نکته دقت شود که فرهنگیان با فراوانی خوبی که در جامعه دارند، بسیار تاثیرگذار هستند و باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند.

حجت‏الاسلام رضا کهساری با اشاره به «سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» اظهار داشت: در سالی که مزین به سال حماسه‌هاست، باید تلاش کنیم تا منویات رهبری فرزانه انقلاب در تحقق این حماسه‌ها اجرا شود.

وی افزود: حماسه سیاسی با حضور چشم‏گیر و سراسری همه آحاد جامعه و همچنین رعایت اخلاق و قانون توسط نامزدهای انتخابات و انتخاب فرد اصلح از میان این افراد محقق می‌شود.

رئیس نظام صالحین سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان تصریح کرد: فرهنگیان بسیجی که معلمان علم و اخلاق در جامعه و انسان‌سازان فردای انقلاب اسلامی هستند، نقش مهم و اساسی در تحقق این حماسه دارند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگیان باید در صحنه مانند همیشه حضور داشته باشند و با تبیین و تشریح اهداف انقلاب در یاری رساندن به رهبری و انقلاب اسلامی پیش‏قدم شوند.

کهساری با بیان اینکه نسل‌های آینده پرورش یافته افکار جامعه و به خصوص مدارس هستند، افزود: معلمان عزیز باید به دقت در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان کوشا بوده و انسان‌هایی متدین، بابصیرت و معرفت و مدافع انقلاب اسلامی تحویل جامعه دهند.

وی بیان داشت: دشمنان در تلاش هستند تا هویت و فکر جوان و نوجوان ما را بگیرند و همه برابر این موضوع مسئول هستیم؛ چرا که پرورش اندیشه و قدرت تعقل و تفکر این نسل با ماست.

رئیس نظام صالحین سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا حلقه‌های صالحین فرهنگیان در پاسخ درست به نیازهای نسل جوان ما فعال و ما در این حلقه‌ها با افزایش بصیرت و معرفت خود بتوانیم بر نسل جوان تاثیرگذار باشیم.

وی افزود: باید همه تلاش و همت این باشد تا بتوانیم به عنوان یک فرهنگی بسیجی مسئولیتی که نظام و انقلاب بر دوش ما نهاده به درستی و دقت انجام دهیم.

کهساری تاکید کرد: هوشیاری و بصیرت برای همه آحاد جامعه لازم و برای فرهنگیان واجب است و باید به این نکته دقت شود که فرهنگیان با فراوانی که در جامعه دارند، تاثیرگذار هستند و باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند.

رئیس نظام صالحین سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان با تاکید بر حضور در انتخابات اظهار داشت: همه وظیفه داریم که در انتخابات شرکت و دیگران را نیز به حضور در انتخابات تشویق و ترغیب کنیم و افراد را نسبت به این مهم آگاه کنیم.

 

تابعیت از ولایت فقیه؛ از بین برنده همه فتنه‏ها

یک کارشناس مسائل سیاسی نیز گفت: مهم‏ترین ملاک رئیس جمهور اصلح، ذوب بودن در ولایت فقیه است؛ چراکه تابعیت از ولایت فقیه از بین برنده همه فتنه‏ها خواهد بود.

سیدتقی حسینی با اشاره به لزوم حفظ عزت و استقلال ایران گفت: امام راحل با انقلاب بزرگ و سرنوشت‌ساز خود سیر حرکت دنیا را تغییر داد و ایران و ایرانی را از چنگال ظلم و ستم خارج کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی باعث شد ایران به عزت، استقلال و آزادی دست یابد و تا امروز نیز با دنبال کردن اهداف متعالی این انقلاب توانسته سیر صعودی خود به سمت اقتدار و عزت را طی کند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: دشمنان نیز از همان ابتدای پیروزی انقلاب برای سرنگونی این انقلاب تلاش کرده‏اند و اکنون تلاش می‌کنند تا ما را کنترل کنند و از کنار زدن ایرانیان ناامید شده‌اند.

حسینی تصریح کرد: ملت ثابت کرده است که هرچه به جلو می‌رود، مقاوم‌تر و محکم‌تر می‌شود و اکنون به مرحله‌ای رسیده که الگوی جهانیان شده و این خشم دشمنان را بیشتر بیشتر کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: امسال انتخابات را پیش رو داریم و دشمن از فتنه 88 برنامه‌ریزی گسترده‌ای کرده تا ما نتوانیم حماسه‌آفرینی کنیم و اصلح را برگزینیم.

حسینی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب برای این امسال سال حماسه عنوان کرده که دشمنان می‌خواهند از حضور ما در انتخابات بکاهند و برای همین ایجاد اختلاف و فشار اقتصادی بر ملت ما را افزایش داده‌اند.

وی افزود: حضور حداکثری باید انجام شود و مردم ما حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد؛ اما باید مراقب باشند تا اصلح را برگزیند و دچار تردید و سردرگمی در انتخاب نشوند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: برای انتخاب اصلح مهم‏ترین شاخص‌ها و ملاک‌ها رهبر فرزانه انقلاب بیان کرده و ما باید با توجه به آن شاخص‌ها و تطبیق با کاندیداها گزینه اصلح را انتخاب کنند.

وی بیان داشت: مهم‏ترین ویژگی رئیس جمهور اصلح ولایت‌پذیری و ذوب در ولایت بودن است که اگر این را داشت مطمئناً باقی شرایط را می‌توان در او مشاهده کرد.

 

معیارها مشخص است

اما نکته قابل توجه، اینکه امروز معیارهای شناخت فرد اصلح مشخص است؛ خدمت‏گزار بودن، دنبال احقاق حقوق مردم بودن، خستگی‏ناپذیری، ساده‏ زیست و مردمی بودن و زیر بار استکبار نرفتن از ویژگی‌های یک رئیس جمهور اصلح است که باید بدان توجه کرد.

در انتخابات پیش رو همه باید مانند همیشه حضور و مشارکت گسترده خود را نشان دهند و اقشار مختلف مردم را برای حضور در انتخاب تشویق و ترغیب کنند.

امروز دشمن به راحتی در منازل ما تبلیغ بی‌دینی و اباحی‌گری و دشمنی با نظام را می‌کند و خیلی از ما به راحتی از کنار آن عبور می‌کنیم؛ غافل از اینکه نسل جوان ما تحت تاثیر این تهاجم قرار می‌گیرد.

همه باید هوشیار باشیم و آگاهی و بصیرت خود را افزایش دهیم و به راحتی از کنار ماهواره عبور نکنیم و بدانیم که دشمن تلاش خود را می‌کند.

حضور در صحنه انتخابات و انتخاب فرد اصلح واجب است و همه باید برای حفظ آرمان‌های انقلاب و پیشبرد کشور با حضور حداکثری خود دشمنان این انقلاب را نامید و مایوس‏تر از گذشته کنیم.

انتهای پیام/2249/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول