اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی ائتلاف مدیران استانداری خراسان‎رضوی مطرح کرد

ایجاد کمیسیون حاشیه شهر راهکار حل معضل حاشیه‌نشینی مشهد

سخنگوی ائتلاف مدیران استانداری خراسان‎رضوی برای حضور در چهارمین دوره شورای شهر مشهد گفت: ایجاد کمیسیون حاشیه شهر در شورای چهارم شهر راهکار حل معضل حاشیه‌نشینی مشهد است.

ایجاد کمیسیون حاشیه شهر راهکار حل معضل حاشیه‌نشینی مشهد

کریم عباسپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: شهر مشهد و شورای شهر نیاز به مدیرانی دارد که کارهای بزرگ اجرایی کرده‌اند و در انتخابات فعلی شورای شهر مشهد مدیران خوبی کاندید شده‌اند و رسانه‌ها باید این مدیران را به مردم معرفی کنند.

این کاندیدای شورای شهر مشهد افزود: شهر مشهد با این عظمت، پیشانی نظام است، این شهر پایتخت معنوی ایران است، پایتخت معنوی جایی است که مردم آن شاداب، فعال و سالمند و نیروی بیکار کم باشد یا نباشد، پایتخت معنوی نباید حاشیه و متن داشته باشد، باید در پایتخت معنوی، این معنویت در همه بخش‌ها و قسمت‌های آن هویدا باشد.

عباسپور با بیان اینکه یکی از غفلت‌های بزرگ ما در مشهد، غفلت از فرهنگ عمومی است، خاطرنشان کرد: ما از فرهنگ عمومی غفلت کرده‌ایم و اکنون بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های شهر بابت غفلت در این زمینه است، فرهنگ عمومی ما به موازات توسعه شهر رشد نکرده است.

سخنگوی ائتلاف مدیران استانداری خراسان‎رضوی در انتخابات شورای شهر مشهد با اشاره به مشکل حاشیه‌نشینی در مشهد تصریح کرد: در کل کشور 7 میلیون نفر حاشیه‌نشین داریم که یک میلیون نفر یعنی یک هفتم آن مربوط به مشهد است، یک میلیون نفر یعنی یک سوم جمعیت مشهد که این اهمیت مساله حاشیه‌نشینی در مشهد را نشان می‌دهد.

این کاندیدای شورای شهر مشهد افزود: شورای شهر 6 کمیسیون دارد و باید برای حل معضل حاشیه‌نشینی یک کمیسیون به نام کمیسیون حاشیه شهر اضافه کنیم و از هر کمیسیون شورا نیز یک نفر در آن عضو باشد؛ زمانی که جایگاه برای حاشیه‌نشینی تصور کنیم، به تبع آن برنامه و بودجه و اعتبارات هم می‌آید.

عباسپور در ادامه در پاسخ به سئوالی در ارتباط با تعدد لیست‌های منتشر شده برای انتخابات شورای شهر مشهد، تصریح کرد: انتخابات به تنهایی و به ذات یک عملیات سیاسی است و هرچه تعداد ائتلاف‌ها بیشتر باشد به توسعه و پرشور کردن فضای انتخابات و حضور حداکثری کمک می‌کند.

وی افزود: برای سردرگم‌نشدن مردم رسانه‌ها باید مشخصات افراد اصلح برای شورای شهر را به مردم معرفی کنند تا مردم بتوانند از لیست‌ها یک یا چند نفر یا تمام نفرات یک لیست را انتخاب کنند، چراکه مردم نمی‌توانند خودشان از میان 650 نفر کاندیدا، افراد اصلح را انتخاب کنند.

سخنگوی ائتلاف مدیران استانداری خراسان‎رضوی در انتخابات شورای شهر همچنین در ارتباط با سرانه زائر برای شهر مشهد، اذعان کرد: چندین سال است که بحث سرانه زائر مطرح است، باید مردم را توجیه کنیم تا هزینه استفاده از خدمات شهر مشهد را بپردازند و می‌شود این هزینه را روی بلیط قطارها و هواپیماها منظور کرد و برای خودروها نیز می‌شود در مبادی ورودی شهر این هزینه را دریافت کنیم و برای زائران هزینه کنیم. 

محدوده شهر باید معین شود

این کاندیدای شورای شهر مشهد همچنین در ارتباط با طرح جامع و تفصیلی شهر مشهد نیز گفت: باید تصویب کرد تا حریم شهر مشخص شود و پس از آن معضل حاشیه‌نشینی را حل کنیم، باید محدوده حاشیه شهر را معین کنیم و دیگر اجازه ندهیم حاشیه‌نشینی جدید ایجاد شود.

وی افزود: اجرای طرح ماده 99 در سطح شهر راهکار جلوگیری از افزایش حاشیه‌نشینی در مشهد است و یکی از غفلت‌های اکثر شهرهای ما بی‌توجهی به طرح ماده 99 است که در آن محدوده شهر و حاشیه‌اش مشخص می‌شود.

عباسپور همچنین ایجاد مدیریت واحد خدمات شهری را یکی از راه‌های حذف موازی‌کاری در مدیریت شهری دانست و افزود: یکی از بحث‌هایی که باید شورای شهر مدنظر داشته باشد، بحث مدیریت یکپارچه شهری است و با این کار بسیاری از معضلات حل می‌شود.

انتهای پیام/70004/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول