اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد:

توسعه مشهد از مسیر درآمدهای شهری امکان‌پذیر نیست / ضرورت توجه به بی‌انضباطی‌های اطراف حرم رضوی

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد با تاکید بر ضرورت توجه به بی‌انضباطی‌های اطراف حرم مطهر رضوی گفت: توسعه مشهد از مسیر درآمد‌های شهری و محلی امکان‌پذیر نیست.

توسعه مشهد از مسیر درآمدهای شهری امکان‌پذیر نیست / ضرورت توجه به بی‌انضباطی‌های اطراف حرم رضوی

غلامرضا خواجی در میزگرد انتخاباتی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد در خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی، اظهار کرد: حضور حداکثری در صحنه انتخابات برای تحقق حماسه سیاسی ضروری است زیرا انتخابات جمهوری اسلامی ایران از نگاه داخلی و بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: البته حماسه سیاسی به انتخابات محدود نمی‌شود بلکه پس از انتخابات نیز باید به خلق حماسه‌های متوالی بپردازیم.

* انتخابات مظهر مشارکت عمومی و مردم سالاری است

عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه انتخابات مظهر مشارکت مردمی است، خاطرنشان کرد: در کشوری که تعامل، گفت‌و‌گو و در واقع انتخابات کم‌رنگ باشد به همان میزان مشارکت جمعی و مردمی کاهش یافته و این تبعات منفی را در پی دارد.

وی ادامه داد: اگر دولتمردان برخلاف نظر شهروندان حرکت و انتقادپذیر نباشند به طور حتم مشارکت کم شده و نقاط قوت افول و نقاط ضعف رشد می‌کند.

رئیس کمیسیون مشارکت های اقتصادی شورای شهر مشهد یادآور شد: هر قدر مشارکت عمومی و تعامل مردمی با افراد گزینش شده چه در صحنه شورای شهر و چه در ریاست جمهوری بیشتر باشد، آثار موثر و مفیدتری در نمود جامعه دارد.

* حضور سلایق متعدد در انتخابات مشارکت عمومی را بالا می‌برد

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران از حیث سیاست به بلوغ و دانش عمومی خوبی رسیده‌اند، گفت: حضور سلایق و آراء متفاوت در صحنه انتخابات سبب می‌شود نمایندگان بیشتری از طیف‌های متعدد افکار عمومی در صحنه حضور و این نه تنها عامل مشارکت بیشتر جامعه به شمار می‌رود بلکه کشور نیز به تعالی می‌رسد.

خواجی مشارکت عمومی جامعه را در صحنه انتخابات نماد مردم سالاری توصیف کرد و اظهار داشت: باید به دقت آحاد جامعه رئیس جمهور کارآمد را روی کار بیاورند و این مسئله برای شهروندان پایتخت معنوی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

* گسترش مساجد در شأن پایتخت معنوی در دولت یازدهم محقق شود

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد با تشریح مطالبات خود از دولت یازدهم تصریح کرد: مشهد با 3 میلیون جمعیت سالانه میزبان 30 میلیون زائر بوده و این باید مورد توجه دولت یازدهم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم و بنیادی این است که شهر مشهد با عنوان پایتخت معنوی باید نگاه جدی‌تری به گسترش مساجد در خور و شایسته این شهر بپردازد.

خواجی افزود: باید برای مشهد بودجه مشخص تعریف شود چرا مدیریت مشهد از مسیر درآمدهای شهری و محلی امکان‌پذیر نیست و هزینه‌های جاری مشهد بسیار بالاست.

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد گفت رسیدگی به حریم حرم مطهر رضوی را یکی از اولویت‌های دولت یازدهم دانست و یادآور شد: باید دولت در مسیر مسائلی چون حاشیه‌نشینی و بافت پیرامون حرم با شورای شهر و شهرداری مشهد همکاری کند.

خواجی اذعان کرد: حریم حرم رضوی باید نظیر فضای داخل حرم و در شان این مضجع شریف باشد اما متاسفانه شاهد آلودگی‌های و بی‌انضباطی‌های زیادی در محیط اطراف حرم هستیم.

انتهای پیام/70023/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول