اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای شهر مشهد تصویب شد

افزایش سرمایه سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به 3 هزار میلیارد ریال

در جلسه امروز شورای شهر مشهد، سرمایه سازمان اتوبوسرانی مشهد به 3 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

افزایش سرمایه سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به 3 هزار میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شورای شهر مشهد ظهر امروز در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی خود با افزایش سرمایه سازمان اتوبوسرانی مشهد از مبلغ 102 میلیون و 145 هزار و 273 ریال به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال با کسر از حساب بستانکاری شهرداری و افزایش آن به حساب سرمایه سازمان موافقت کرد.

همچنین در ادامه با لایحه تفریغ بودجه سازمان اتوبوسرانی موافقت و از این سازمان به خاطر عملکرد مالی‌اش تقدیر شد.

اسماعیل مفیدی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد در مورد لایحه تفریق بودجه سازمان اتوبوسرانی مشهد اظهار داشت: این سازمان 266 میلیارد تومان بودجه داشت که 147 میلیارد تومان آن برابر با 55 درصد محقق شد، که از این رقم 17 میلیارد و 400 میلیون تومان مربوط به فروش بلیت بود و همچنین 92 درصد از کمک شهرداری به این سازمان محقق شده است، اما پیش‌بینی 114 میلیارد تومان کمک دولت محقق نشده است.

وی افزود: 99 درصد از بودجه پیش‌بینی شده برای این سازمان جدا از کمک دولت در سال گذشته محقق شده است.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شهر مشهد، اصلاحات اساس‌نامه سازمان اتوبوسرانی مشهد نیز به تصویب رسید.

مصوبه بعدی شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با تفریغ بودجه سال گذشته سازمان عمران شهرداری بود که جواد داوودآبادی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در این زمینه خاطرنشان کرد: این سازمان در هزینه پرسنلی کاهش داشته است، ضمن اینکه 20 درصد به تولیداتش افزوده شده و پیشنهاد شده است درآمد حاصل از این کاهش هزینه، به صورت کارانه در صورت موافقت شهردار به کارمندان این سازمان پرداخت شود.

وی افزود:61 میلیارد تومان از بودجه این سازمان در سال گذشته محقق شده و در سال گذشته 384 هزار تن آسفالت توسط آن تولید شده است.

همچنین در جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با نظر کمیسیون برنامه و بودجه شورا در زمینه تامین انحراف مالی ایجاد شده در قرارداد شرکت اتیک، مجری کارت الکترونیکی من کارت بحث و تبادل نظر شد و در پایان با بررسی این قرارداد موافقت و مقرر شد ارقام در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مورد تدقیق و تایید قرار گیرد.

هوشنگ خندان دل، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد در ارتباط با انحراف مالی شرکت اتیک تصریح کرد: این شرکت بدون کمک شهرداری و با سرمایه خودش پروژه بلیط الکترونیکی را انجام داده و مقرر بود در پنج سال به ازای هر انتقال 76 ریال پول دریافت کند، ضمن اینکه متعهد شده بود هر سال معادل 10 درصد حجم اولیه، اتوبوس‌های جدید را تجهیز کند.

وی افزود: تورم و افزایش قیمت ارز، این شرکت را در معرض خطر مالی جدی قرارداده است و با توجه به اینکه حتی یک ساعت اختلال در سیستم کارت الکترونیکی شهر را با مشکل مواجه می‌کند، نیاز است که به این شرکت کمک شود.

انتهای پیام/70005/ش‌30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول