اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای شورای شهر مشهد:

حضور در چند ائتلاف نشانه فرصت‌طلبی است نه مقبولیت

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد با بیان اینکه پایتخت معنوی نیازمند یک استاندار بومی برای توسعه است، گفت: حضور کاندیداها در چند ائتلاف نشانه فرصت‌طلبی است نه مقبولیت.

حضور در چند ائتلاف نشانه فرصت‌طلبی است نه مقبولیت

جمشید خاتمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه ارزیابی از اعتبار لیست‌ها پس از تکمیل و انتشار آنها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: تاکنون 14 لیست در حوزه انتخابات شورای شهر در مشهد اعلام موجودیت کرده و نتایج و اعتبار آنها پس از تکمیل و انتشار لیست‌ها مشخص می‌شود.

حضور در چند ائتلاف نشانه فرصت‌طلبی است نه مقبولیت

وی با ابراز نارضایتی از حضور برخی افراد در لیست‌های متعدد تصریح کرد: هر کاندیدی که در لیست چندین جریان و ائتلاف باشد به هیچ وجه نشانه مقبولیت و محبوبیت وی نیست بلکه نشان می‌دهد کاندیدا مواضع شفاف نداشته و بیشتر به دنبال فرصت‌طلبی است.

خاتمی با بیان این مطلب که بودجه زیارت 100 درصد محقق نشد، گفت: مشهد با عنوان پایتخت معنوی باید سهم ویژه‌ای در بودجه برای توسعه داشته باشد و متاسفانه شاهد آن هستیم که بودجه زیارت به نوعی 100 درصد محقق نشد.

وی تصریح کرد: این مسئله که بودجه زیارت محقق نشد، ریشه در عملکرد ضعیف شورای شهر ندارد بلکه به مدیریت غیربومی و ضعیف استان برمی‌گردد.

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد یادآور شد: وقتی مدیر استان یک فرد بومی باشد به طور حتم نمی‌تواند درک درستی از خلاهای موجود و چالش‌های شهر داشته باشد و همین سبب ضعف در مدیریت می‌شود.

خاتمی گفت: یکی از مسائلی که باید از آن با اظهار تاسف یاد کرد این است که مدیر کارگروه زیارت خراسان‌رضوی نیز مدیری غیربومی است.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی تاکید کرد: لجبازی و سماجت مدیران شهری با مدیریت استان نیز یکی دیگر از ضعف‌های مدیریت بشمار می‌رود.

وی افزود: باید مدیران شهری در مسیر تحقق بودجه زیارت در مواقعی گذشت و به نوعی انسجام و وحدت را حاکم می‌کردند.

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد از نبود ارتباط موثر میان شورای شهر و نمایندگان مجلس یاد کرد و گفت: مدیریت شهری نیازمند انسجام و تعامل موثر میان نمایندگان و شورای شهر است که این مسئله باید مورد توجه شورای چهارم قرار گیرد.

برخلاف شعارهای داده شده حاشیه‌نشینی گسترش بی‌رویه دارد

خاتمی ضمن تحلیل وضعیت حاشیه‌نشینی مشهد، تصریح کرد: باوجود شعارهای داده شده در این شش سال اخیر نه تنها اقدامی موثر برای ساماندهی حاشیه‌نشینی صورت نگرفته بلکه شاهد گسترش بی رویه آن نیز هستیم.

وی اذعان کرد: شش سال گذشته حاشیه نشین‌های مشهد 700 هزار نفر بوده و اکنون این تعداد به 900 هزار نفر رسیده است؛ این رشد حاشیه‌نشینی در حالی است که رشد جمعیت منفی، مهاجرت از روستا به شهر کاهش و حتی ریزش از شهر به روستا را داشته‌ایم.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان‌رضوی رشد بی‌رویه قیمت مسکن را یکی از بنیادی‌ترین چالش‌های حاشیه‌نشینی دانست و گفت: قیمت مسکن با رشد فزاینده خود سبب شده زوج‌هایی که در مرکز شهر زندگی می‌کنند نیز از حیث قیمت بالای مسکن به حاشیه شهر پناه ببرند.

درآمدزایی از مسیر تخلف در شهرداری سبب بروز نابسامانی‌ها در شهر می‌شود

خاتمی مقصر اصلی داستان گسترش حاشیه‌نشینی را شهرداری دانست و تصریح کرد: درآمدزایی از مسیر تخلف در شهرداری سبب بروز این وقایع و نابسامانی‌ها شده است.

کاندیدی چهارمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد با اظهار تاسف از سازه‌های سطح مشهد تاکید کرد: سازه‌هایی چون برج الیزه و باران سبب رشد قیمت مسکن می‌شود و مسئله جالب این است که در بیشتر این سازه‌ها یک بخش شراکت شهرداری است.

حاشیه‌نشینی دعوای اقتصادی است

وی افزود: مسئله دیگر در حوزه حاشیه‌نشینی این است که عده‌ای به جای خدمت‌رسانی و ساماندهی به دنبال منافع شخصی هستند؛ کوچک‌شدن مشهد سبب می‌شود به وسعت کوچکی آن سهم بگیرند و به نوعی می‌توان از حاشیه‌نشینی با عنوان دعوای اقتصادی یاد کرد.

خاتمی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از انرژی در مسیر دعوای قدرت طلبانه هدر می‌رود و این مسئله باید به طور جدی مورد توجه شورای چهارم قرار گیرد.

انتهای پیام/70023/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول