اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

انقلاب اسلامی نادرستی تئوری‌های مدرنیته را اثبات کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: رخ دادن انقلاب اسلامی و ماندگاری و رشد آن نادرستی تئوری‌های نظریه‌پردازان غربی را آشکار کرد.

انقلاب اسلامی نادرستی تئوری‌های مدرنیته را اثبات کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد همتی بوشهری بعد از ظهر امروز در همایش حماسه سیاسی که با همکاری دبیرخانه هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی اکنون در جایگاهی قرار گرفته که با وجود تمام نظریه‌پردازی‌ها در دهه چهارم خود نه تنها دچار رکود نشده که توفنده‌تر از پیش با رویش‌های مستمر به پیش می‌تازد.

وی افزود: ملت ایران به نقطه‌ای رسیده‌اند که ولی امر مسلمین بر داشته‌های انقلاب سجده شکر به جا آورده و امام امت با قلبی مطمئن از امت خود خداحافظی می‌کند.

همتی اضافه کرد: مقام معظم رهبری بیان کردند که از حماسه آفریدن مردم در انتخابات پیش رو اطمینان دارند و مردم نیز با صبر و بردباری می‌دانند که تشخیص درست برای خلق حماسه با تاسی به رهنمودهای عماران زمان و یاران ولی فقیه میسر است.

وی خاطرنشان کرد: دیری نگذشته از آن زمان که خبرگزاری‌های استکبار با رحلت امام (ره) از مرگ این شخصیت کاریزماتیک و دفن انقلاب سخن گفتند اما اکنون سردمداران صهیونیسم در کنگره آمریکا به اعتراف بزرگی ایران لب به سخن می‌گشایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: نتانیاهو در کنگره آمریکا می‌گوید نیروی قدرتمندی وجود دارد که در حال دگرگونی معادلات جهان است و در راس این نیرو ایران قرار دارد.

وی ابراز داشت: به بیان نتانیاهو «کسانی که ایران و قدرت تفکر ولایی را نادیده می‌انگارند سر خود را در شن فرو کرده‌اند» و این اعتراف دشمن همان تحقق وعده امام است که گفت بنیانی برای تغییر تاریخ بنا می‌نهد.

همتی با اشاره به پیشروی سنگر به سنگر انقلاب در تمام عرصه‌ها افزود: به گفته هانتینگتون موج اسلام‌خواهی جهان را تا سال 2025 فرا می‌گیرد و آنها که با انقلاب اسلامی مشکل دارند تا خرخره در بحران غوطه‌ور هستند.

وی در ادامه گفت: متفکرانی مانند فوکویا و هانتینگتون پس از مشاهده رشد و گسترش انقلاب ایران در نظریه «ترمیدور» تجدید نظر کردند.

به گزارش فارس، بر اساس نظریه «ترمیدور» انقلاب‌ها در هر سطحی سه مرحله را پشت سر می‌گذارند، که شامل کسب مسند حاکمیت توسط انقلابیون میانه‌رو، جایگزینی رادیکال‌ها به جای نیروهای میانه‌رو و در آخر نیز حذف رادیکال‌ها از عرصه قدرت و بازگشت به ارزش‌های پیش از انقلاب است.

انتهای پیام/2448/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول