اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مردم سنندج انتظارات خود از رئیس جمهور آینده را بازگو می‌کنند

از مهار گرانی تا حفظ شعائر اسلامی

بازاریان سنندج با تأکید بر حضور پرشور در انتخابات، ویژگی‌ها و انتظارات خود از رئیس جمهور آینده کشور را مطرح کردند.

از مهار گرانی تا حفظ شعائر اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شوق انتخابات سراسر ایران را فرا گرفته است و همگان از کوچک و بزرگ در تکاپوی نقش‌آفرینی فعال از هر جایگاه و مقامی هستند.

لزوم شرکت گسترده در این آزمون دشوار و مهمتر از آن نتیجه موفقیت‌آمیز و بیرون آمدن سربلند از آن می‌طلبد شهروندان با دقت نظر و بررسی تمام جوانب و محاسن و معایب نامزدها در این وادی گام بگذارند.

به همین دلیل در سلسله گزارش‌های انتخاباتی این بار سراغ بازاریان سنندج رفتیم تا به موضوع انتخابات، ویژگی‌ها و انتظارات از رئیس جمهور آینده از منظر آن‌ها نگاهی بیندازیم.

فؤاد 27 ساله و صاحب مغازه لوازم الکتریکی است. از نظر او انتخابات امسال فرصتی برای مردم است و می‌گوید: طی 4 سال آینده ملت با یک فرد به عنوان رئیس جمهور سروکار دارد و لذا این شخص باید شایستگی کاملی برای احراز این سمت داشته باشد.

او در تعریف خود از معیارهای "شایستگی" رئیس جمهور، داشتن توان مدیریتی بالا و دغدغه رفع مشکلات مردم را از جمله این موارد ذکر می‌کند و می‌افزاید: توقع از رئیس جمهور، برنامه‌ریزی مطلوب برای حل معضلات به ویژه بیکاری جوانان است.

این نکته موضوعی است که در بین نظرات سایر بازاریان سنندجی نیز به آن اشاره‌ای می‌شود.

سحر در یک رستوران کار می‌کند. او با یادآوری گرانی بی‌سابقه اجناس ضروری طی چند سال اخیر اظهار می‌کند: باید حواسمان جمع باشد رئیس جمهوری انتخاب کنیم که اشتباهات گذشته را مرتکب نشود و مردم را با چالش مواجه نسازد.

وی که از شرایط موجود گلایه‌مند است می‌گوید: کسی می‌تواند به درد مردم رسیدگی کند که خود رنج کشیده و در طبقات پائین جامعه زندگی کرده باشد.

به گفته سحر، مشکلات دیگری چون ازدواج، مسکن و اشتغال جوانان نیز وجود دارد که رئیس جمهور آینده باید با بهره‌مندی از کابینه‌ای قوی و بدون حب و بغض نسبت به حل این معضلات همت کند.

حاج محمد حسین پارچه فروش و از کسبه قدیمی بازار سنندج است. او مشارکت مردم در انتخابات را عزت کشور و موجب سرخوردگی دشمنان می‌داند و معتقد است هر اندازه حضور ملت در این عرصه بیشتر باشد، فرد پیروز به شکل جدیتری خود را موظف به اجابت و تحقق خواسته‌های آن‌ها می‌کند.

وی هوشیاری، توانایی تعامل با جهان و آینده‌نگری را جزو صفات ضروری رئیس جمهور عنوان و خاطرنشان می‌کند: انتظار این است که بالاترین مقام اجرایی کشور از دید مردم به زندگی و مشکلات پیرامونی آن‌ها نگاه کند تا بتواند با گوشت و پوست خود دردهای آن‌ها را لمس و برای رفع تنگناها چاره‌اندیشی کند.

ملوک آرایشگری 23 ساله از انتخابات به عنوان یک جشن بزرگ ملی نام می‌برد و می‌افزاید: من و دوستانم برای شرکت در دو انتخابات روز 24 خرداد لحظه شماری می‌کنیم.

او که نامزد اصلح خود به عنوان رئیس جمهور را انتخاب کرده است می‌گوید: هنوز برای گزینش افراد شایسته عضویت در شورای شهر به جمع‌بندی نرسیدم.

وی نخستین ویژگی رئیس جمهور را تدین و مذهبی بودن ذکر و تصریح می‌کند: قدرت اداره کشور شرط دوم برای مسئول قوه مجریه است که البته هر دوی این شرایط باید در کنار یکدیگر باشند.

ملوک انتظار خود از رئیس جمهور را تلاش در راستای ایجاد فضایی امن و آزاد در جامعه با حفظ شعائر اسلامی عنوان و اضافه می‌کند: مهار گرانی، سرو سامان دادن به وضعیت کنونی اقتصادی کشور و حمایت از اقشار کم‌درآمد باید دیگر اولویت‌های کاری نامزد برنده در انتخابات باشد.

قباد 30 ساله و دانشجوی کارشناسی رشته تاریخ است. او در کنار تحصیل مشغول به کار در اغذیه‌فروشی نیز هست.

وی انتخابات را صحنه تجلی حمایت‌‌ها و پشتیبانی مردم از نظام عنوان می‌کند و می‌گوید: آن چیزی که در تمام این سال‌ها ملت را با وجود تمام مشکلات سرپا نگه داشته همین عشق به انقلاب و رهبری آن است.

او ولایت‌پذیری رئیس جمهور را شرط واجب می‌داند و معتقد است بدون در نظر گرفتن این خصیصه، صحبت از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور بی‌معنا است.

این کاسب توانایی درک درست شرایط، اتخاذ سیاست‌ خارجی مناسب، بهره‌مندی از برنامه منسجم و کارآمد در کنار توجه به حقوق تمام شهروندان جامعه را از دیگر شاخص‌های رئیس جمهور آینده معرفی می‌کند.

قباد انتظار اول مردم را از رئیس جمهور کاهش مشکلات اقتصادی گریبانگیر جامعه در کوتاه مدت عنوان و تأکید می‌کند در درازمدت نیز باید طرح‌های بزرگ و تأثیرگذاری تدوین و اجرا شود.

وی پیش‌بینی سیاست‌هایی به منظور تسهیل ازدواج جوانان را دیگر انتظار مردم ذکر می‌کند و می‌گوید: کوتاهی در این امر آسیب‌های مهلکی وارد می‌کند که افزایش جرائم یکی از تبعات آن است.

قباد نقش‌آفرینی فعال تیم دولت در عرصه بین‌المللی برای افزایش وزن سیاسی کشور و کاستن از فشار تحریم‌ها را مهم ارزیابی و ابراز امیدواری می‌کند در میان نامزدها شخصی برخوردار از تمام این اوصاف حضور داشته باشد.

یک روحانی نیز از انتخابات به عنوان برگ برنده نظام یاد می‌کند و معتقد است ملت ایران، بار دیگر با حضور حماسی خود دشمنان اسلام و انقلاب را مأیوس خواهند کرد.

ماموستا راستی هم تبعیت از ولی فقیه زمان را شرط اساسی رئیس جمهور عنوان می‌کند و می‌گوید: اعتقاد عملی به آرمان‌های امام و پیروی از راه ایشان و همچنین تلاش در پاسداری از دستاورد و ثمرات خون شهدا مؤلفه مهمی در انتخاب فرد اصلح است.

وی دوری از باندبازی و گرایش به چهره‌هایی خاص و به جای آن استفاده از ظرفیت تمام نخبگان کشور فارغ از گرایش‌های سیاسی را یکی دیگر از ویژگی‌های رئیس جمهور عنوان می‌کند.

این روحانی انتظار مردم از رئیس دولت را توجه به حل مشکلات مردم و دوری از حاشیه‌ها بیان می‌کند و می‌افزاید: در این صورت ملت ایران طعم شیرین حضور حماسی خود در انتخابات و گزینش فرد اصلح را بیشتر خواهد چشید.

انتهای پیام/79012/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول