اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتظار جوانان از رئیس‌جمهور آینده

رئیس‌جمهور به فکر فارغ‌التحصیلان بیکار باشد / تقویت نشاط جوانی

شماری از جوانان بوشهر از رئیس‌جمهور انتظار دارند به فکر فارغ‌التحصیلان بیکار بوده و نشاط جوانی را در جامعه تقویت کند.

رئیس‌جمهور به فکر فارغ‌التحصیلان بیکار باشد / تقویت نشاط جوانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در روزهای پایانی مهلت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و هرچه به روز انتخابات نزدیک می‌شویم، شور و حال انتخابات هم بیشتر می‌شود.

در این بین جوانان بیشترین نقش را در شور و حال انتخاباتی دارند و حضور آنها در ستادها و میتینگ‌های انتخاباتی به وضوح دیده می‌شود.

اما انتظار و خواسته جوانان از رئیس‌جمهور چیست؟ اشتغال، ازدواج، مسکن، تقویت شور و نشاط جوانی و استفاده از توان جوانان در مدیریت کشور بخشی از انتظارات جوانان از رئیس‌جمهور آینده است.

فارغ‌التحصیلان بیکار چشم انتظار رئیس‌جمهور جدید

یک جوان بوشهری که دو سال از فارغ التحصیلی‌اش می‌گذرد، به خبرنگار ما گفت: دو سال پیش در رشته ادبیات فارسی فارغ‌التحصیل شدم، اما متاسفانه هنوز موفق به پیدا کردن شغلی نشده‌ام و کارهای پراکنده انجام می‌دهم.

محمدرضا علیپور افزود: بی شک خواسته بسیاری از جوانان از رئیس‌جمهور آینده ایجاد اشتغال برای جوانان است و ایشان باید برنامه بسیار مدونی برای این موضوع داشته باشد.

وی تصریح کرد: ‌رئیس‌جمهور آینده باید با تشکیل یک تیم عملیاتی و متخصص راهکاری را برای اشتغال فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف تدوین کند.

حسین احمدی فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر که در مقطع کاردانی است، می‌گوید: هنوز موفق نشده شغل مورد نظر خود را پیدا کند و هر روز از این اداره و شرکت به آن اداره و شرکت سرگردان است.

وی افزود: با ایجاد اشتغال برای جوانان جویان کار، بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی این قشر حل خواهد شد.

احمدی گفت:‌ رئیس‌جمهور آینده باید فکری اساسی برای حل این معضل کرده و آن را برای همیشه حل کند.

ازدواج و مسکن دو نیاز مهم جوانان

محسن شمسی جوان 25 ساله بوشهری علاوه اشتغال، ایجاد شرایط لازم برای ازدواج جوانان را از دیگر انتظارات از رئیس جمهور می‌داند.

وی می‌گوید: رئیس‌جمهور آینده باید مثلث شغل، ازدواج و مسکن جوانان را با هم مدنظر داشته باشد.

شمسی تصریح کرد: ‌بنده اکنون به دلیل فراهم نبودن شرایط و امکانات قادر به تشکیل خانواده و ازدواج نیستم که دلایل آن گرانی،‌ تورم، .... است.

آرش فرامرزی دیگر جوان بوشهری به خبرنگار ما گفت: با وجود تصمیم جدی برای ازدواج، اما به دلیل نداشتن شرایط و امکانات از جمله مسکن قادر به ازدواج نیستم.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهور آینده باید با تشکیل تیم‌های تخصصی فکر اساسی برای اشتغال و مسکن جوانان کند.

فرامرزی ادامه داد: شاید شخص رئیس‌جمهور به تنهایی نتواند در این عرصه تمام کارها را انجام دهد، به همین دلیل باید از وجود جوانان متخصص با ایده‌های نو بهره گیرد.

تقویت شور و نشاط جوانی خواسته جوانان از رئیس‌جمهور

فراهم کردن زمینه برای نشاط جوانان از دیگر خواسته‌های آنان است که از رئیس جمهور آینده انتظار دارند، آن را مهیا کند.

سارا مظفری جوان 20 ساله می‌گوید:‌ با توجه به اینکه برخی جوانان در سن ازدواج نبوده و مشغول تحصیل هستند، بدون شک نیاز به شور و نشاط و تفریحات سالم دارند.

وی گفت:‌ رئیس‌جمهور آینده باید به این نکته هم توجه داشته باشد که همه جوانان کسانی نیستند که در سن ازدواج قرار دارند و به دنبال شغل هستند.

علیرضا کتویی‌زاده هم معتقد است اگر جلوی شور و نشاط جوانی گرفته شود، این امر زمینه برای مشکلات و آسیب هر اجتماعی فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: بنابراین رئیس‌جمهور باید از تمام ظرفیت‌ها و اختیارات خود برای مهیا کردن شور و نشاط برای جوانان استفاده کند.

انتهای پیام/66006/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول