اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از گذشت دو هفته

کوچ بهاره عشایر شاهسون پایان یافت

بعد از گذشت دو هفته از آغاز فصل کوچ بهاره عشایر شاهسون با رسیدن آنها به ییلاقات دفتر کوچ بهاره بسته شد.

کوچ بهاره عشایر شاهسون پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر امور عشایری استان اردبیل عصر امروز و در جلسه ساماندهی عشایر در ییلاقات در مشگین‌شهر اظهار داشت: با پایان گرفتن کوچ بهاره که از پنجم خردادماه شروع شده بود بیش از 12 هزار و 818 خانوار در ییلاقات ساکن شده و زندگی موقت خود را به مدت 3.5 ماه در این منطقه خوش آب و هوا آغاز کردند.

معرفت آذری تصریح کرد: عشایر کوچ‌روی شاهسون در قالب 66 هزار و 500 نفر در فصل کوچ جابجا شدند که ما نیز سعی کردیم در حد وسع و توان در خدمت عشایر منطقه بوده و آنها را در کوچ مناسب و کم دغدغه همراهی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: کوچ بهاره عشایر شاهسون امسال بدون هیچ‌گونه حادثه و تلفاتی در کمال صحت و سلامت انجام شد که امیدواریم در مدت اقامت عشایر در ییلاقات نیز آنها بتوانند از مزایای این منطقه بکر و طبیعت زیبای آن بهتر و شایسته‌تر استفاده کنند.

آذری به اهمیت و نقش حضور عشایر در صحنه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: همزمان با انتخابات 24 خرداد صندوق‌های سیار در مناطق عشایری اقدام به جمع‌آوری آرای عشایر غیرتمند می‌کند که سعی داریم این صندوق سیار را به تمام مناطق ییلاقی برده و آرای عشایر غیرتمند را جمع‌آوری کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر امور عشایری استان بیان کرد: همان‌گونه که عشایر در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب امتحان پس دادند این بار نیز در عرصه دیگر از پشتیبانی، همیت و غیرت دلاورمردی خود را در صیانت از انقلاب اسلامی نشان می‌دهند.

وی یادآور شد: بعد از خلق حماسه سیاسی عشایر پرتوان‌تر از هر سال دیگر در عمل به منویات مقام معظم رهبری در صحنه حضور پیدا کرده و به پشتیبانی از سرمایه‌های اقتصادی می‌پردازند و در خلق حماسه اقتصادی نقش اساسی خود را نیز ایفا می‌کنند.

آذری عشایر غیرتمند استان اردبیل را عشایر توانمند در عرصه تولیدات به ویژه فرآورده‌های لبنی توصیف کرد و ادامه داد: ‌انتظار می‌رود در این عرصه بیش از هر زمان دیگر قدرت و صلابت عشایر بروز و ظهور پیدا کند.

انتهای پیام/62007/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول