اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج جامعه عشایر کشور:

راه‌اندازی مجدد شورای مستقل عالی عشایر کشور مطالبه عشایر است

رئیس سازمان بسیج جامعه عشایر کشور گفت: نخستین مطالبه عشایر از دولت آینده، راه‌اندازی مجدد شورای مستقل عالی عشایر کشور است.

راه‌اندازی مجدد شورای مستقل عالی عشایر کشور مطالبه عشایر است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سردار مهدی جمشیدی در نخستین مجمع بسیج عشایری استان سمنان که با حضور اعضای شورای اندیشه و همفکری شهرستان‌های گرمسار، ‌دامغان، مهدیشهر و سمنان و تعدادی از فرماندهان پایگاه‌ها و سرگروه‌ها و مربیان حلقه‌های صالحین بسیج عشایری در فرهنگ‌سرای نیستان مهدیشهر برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد و ایام ماه رجب، به بیان کلیات و ملزومات مجمع عالی بسیج عشایری استان پرداخت و اظهار داشت: تحقق دو موضوع حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی دستور کار اصلی این مجمع است.

وی اکثر مشکلات و درخواست‌های مطرح شده توسط نمایندگان عشایر را در میان تمام عشایر کشور مشترک خواند و افزود: تمام تلاش‌ها و پیگیری‌ها در جهت رفع این موارد خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج جامعه عشایر کشور بیان داشت: در اقتصاد جدید و اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری، عشایر در خط مقدم قرار دارند.

وی تصریح کرد: در 10 سال گذشته که برای عشایر بدترین سال‌ها از لحاظ خشکسالی بود، باز هم تولیدات و درآمدزایی عشایر با تمام مشقات و سختی‌های آن ادامه داشت.

جمشیدی افزود: این در حالی است که سایر صنایع و خطوط تولیدی در کشور به بهانه‌هایی همچون نبود سرمایه و اعتبار در گردش با 50 درصد ظرفیت یا کمتر از آن فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه عشایر کشور قناعت و کم‌توقعی و خودکفایی و تولید با سختی را جزو ذات عشایر دانست.

وی یکی از مشکلات مهم عشایر را که جزو مطالبات شخص امام خمینی(ره)‌ نیز بوده است، را نبود یک شورای مرکزی تصمیم‌گیری برای مطالبات و رفع مشکلات عشایر کشور دانست.

جمشیدی افزود: همان‏طور که مسائل و مواردی چون ترافیک شهری را با شورای ترافیک حل و فصل می‌کنند، مسئله مهم و اساسی بزرگ‌ترین جامعه تولیدگر کشور را هم باید با یک شورای تصمیم‌گیری مرکزی اداره و مدیریت کرد؛ چرا که جامعه عشایر یک هویت فرهنگی غنی دارد.

انتهای پیام/2249/و30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول