اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست با برخی مدیران مطرح شد

طرح استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش درآمد عشایر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش درآمد عشایر و روستائیان این استان به مدیران جهاد کشاورزی و امور عشایر پیشنهادی را مطرح کرد که اگر عملی شود شاهد تحولی در درآمدزایی و افزایش تولیدات روستائیان و عشایر خواهیم بود.

طرح استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش درآمد عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری امروز در دیدار با جمعی از مدیران، عشایر را ذخایر انقلاب خواند و اظهار کرد: این قشر از افراد جامعه که بار زیادی از تولید کشور و این استان را به دوش می‌کشند سزاوار رفاه و درآمد بیشتری هستند که همه مسئولان باید با توجه به مشکلات آن‌ها در صدد رفع این مشکلات برآیند.

استاندار کهگیلویه و بوی

راحمد به مسئولان بخش کشاورزی و عشایر این استان پیشنهاد داد تا برای رفاه عشایر و روستائیان و ایجاد درآمد بیشتر برای آنان شیردوش‌های خودکار با اندازه کوچک میان آنان توزیع شود.

وی در تکمیل پیشنهاد خود توضیح داد: میانگین هر خانواده روستایی و عشایری 20 رأس گوسفند دارند که دوشیدن این تعداد گوسفند از سوی یک بانوی عشایر کاری طاقت‌فرسا و پر زحمت است و معمولا" با این زحمات زیاد، درآمد آنچنانی از این راه نصیب این خانواده‌های عشایری و روستایی نمی‌شود ولی اگر این شیردوش‌های ارزان قیمت کوچک میان آن‌ها توزیع شود با زحمت و زمان بسیار کمی همه شیر تولیدی گوسفندان جمع‌آوری می‌شود؛ اگر این اتفاق بیفتد و جهاد کشاورزی و امور عشایر نیز به جمع‌آوری منظم این شیرها از مناطق عشایری و روستایی بپردازند شاهد درآمدزایی این قشر ارزشمند جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عشایر ما اکنون به نسبت زحمتی که می‌کشند، درآمد چندانی ندارند، تصریح کرد: این کار تکنولوژی پیچیده‌ای ندارد و به تحریم میز ربطی ندارد به همین دلیل از مدیران مربوطه می‌خواهم که این پیشنهاد را به زودی عملی کنند تا شاهد رضایت عشایر و درآمدزایی آن‌ها از زحماتی که می‌کشند، باشیم.

صابری بار دیگر با انتقاد از برخی شیوه‌های مدیریتی در این استان تأکید کرد: نگاه مدیران ما باید به سمت انجام دادن یک کار و رفع کردن یک مشکل باشند و این‌گونه نباشد که به دنبال توجیه و پاس دادن مسئولیت‌ها به این و آن باشیم.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تنگ‌نظری را یک آفت مدیریتی خواند و خاطرنشان کرد: همیشه برای انجام ندادن یک کار و یک وظیفه، بهانه‌هایی وجود دارد ولی مهم آن است که ما به فکر رضایت مردم و خداوند باشیم.

گفتنی است عشایر کهگیلویه و بویراحمد همواره با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و آن‌گونه که باید سطح خدمات مسئولان مربوطه به این قشر ارزشمند جامعه رضایت‌بخش نیست.

انتهای پیام/82005/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول