اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای حل اختلاف استان البرز:

موجودی پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان البرز کاهش پیدا کرده است

رئیس شورای حل اختلاف استان البرز از کاهش 35درصدی موجودی پرونده‌های شورای حل اختلاف استان البرز خبر داد.

موجودی پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان البرز کاهش پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، لقمان کیاپاشا ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف بخش عمده‌ای از پرونده‌ها به این شوراها ارجاع داده می‌شود که بر اساس کارشناسی‌های انجام شده نیمی از این پرونده‌ها نیز به صلح و سازی می‌انجامد.

وی در ادامه به آمار موجودی پرونده‌ها در ابتدای سال گذشته اشاره کرد و افزود: ابتدای سال گذشته 11 هزار و 26 فقره موجودی پرونده‌های استان بوده است که با اقدامات کارشناسی موفق شدیم در انتهای سال این آمار را به هشت هزار و 164 فقره برسانیم.

 

*مختومه شدن بیش از 94 هزار پرونده طی سال گذشته

 

کیاپاشا در بخش دیگر از سخنان خود به آمار کلی ورودی‌های پرونده‌ها طی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس آمار موجود سال گذشته 91 هزار و 222 پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شد که 94 هزار و 84 فقره از این پرونده‌ها مختومه شده است.

 

* نصب سیستم سی ام اس زمان رسیدگی به پرونده ها را کاهش داده است

 

رئیس شورای حل اختلاف استان البرز گفت: سال گذشته سیستم سی ام اس در این استان با هدف کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها نصب شد که خوشبختانه با نصب این سیستم  زمان رسیدگی به پرونده‌ها از 50 روز به 38 روز کاهش پیدا کرده است.

کیاپاشا ادامه داد: با توجه به اینکه این سیستم در کرج توانست پاسخگو باشد امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سیستم سی ام اس در شهرستان‌های نظرآباد و ساوجبلاغ نیز راه‌اندازی می‌شود.

 

*استان البرز 16 شعبه تخصصی شورای حل اختلاف دارد

 

کیاپاشا در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با پیگیری‌ها و تلاش صورت گرفته استان البرز هم اکنون دارای 16 شعبه تخصصی فعال است که شورای تخصصی  گردشگری، بهزیستی و کمیته امداد نیز از این گروه هستند.

انتهای پیام/2302/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول