اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات شهرستان همدان خبر داد

رعایت تقوا و قانون خواسته مسئولان از عوامل برگزاری انتخابات

رئیس ستاد انتخابات شهرستان همدان گفت: رعایت تقوا، بی‌طرفی و قانون خواسته اساسی مسئولان از عوامل دخیل در برگزاری انتخابات است.

رعایت تقوا و قانون خواسته مسئولان از عوامل برگزاری انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، حسن قهرمانی‌مطلق در نشست آموزشی توجیهی اعضای شعب بخش شراء حداقل سن رأی‌دهندگان برای شرکت در انتخابات 24 خرداد را 18 سال تمام ذکر کرد و افزود: متولدین 24 خرداد سال 74 و قبل از این تاریخ می توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی اضافه کرد: 13 هزار رأی اولی در این شهرستان به بلوغ سیاسی رسیدند و به عنوان رأی اولی می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کنند.

فرماندار شهرستان همدان تصریح کرد: رعایت تقوا، بی‌طرفی و قانون خواسته اساسی مسئولان از عوامل دخیل در برگزاری انتخابات است.

وی اضافه کرد: هیچ یک از اعضای شعب، ناظران و نمایندگان نامزدها حق نوشتن رأی برای افراد بی‌سواد را ندارند و افراد بی‌سواد برای نوشتن رأی باید فرد باسواد همراه خود داشته باشند.

قهرمانی‌مطلق تغییر قانون انتخابات را قابل توجه و دقت مضاعف دانست و تاکید کرد: اعضای شعب به مدارک ارائه شده در نشست‌های آموزشی اکتفا نکنند و قوانین و دستورالعمل‌ها را به طور شخصی مطالعه کنند.

وی از اعضای شعب اخذ رأی خواست یک روز قبل از اخذ رأی نسبت به شناسایی محل شعب اقدام کنند.

در این نشست آموزش‌های لازم در زمینه نحوه اخذ رأی، شمارش، قرائت آرا و تنظیم صورتجلسه به اعضای شعب و نمایندگان فرماندار ارایه شد.

انتهای پیام/89002/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول