اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

معادن غیرفعال خراسان‌رضوی تعیین تکلیف شوند

استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر تعیین تکلیف معادن غیرفعال استان گفت: واگذاری معادن باید به افراد حقیقی و حقوقی با اولویت آن دسته از متقاضیانی که با فراوری صنایع معدنی مرتبط هستند، صورت گیرد.

معادن غیرفعال خراسان‌رضوی تعیین تکلیف شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش معدن خراسان‌رضوی اظهار کرد: استان از تنوع در محصولات معدنی برخوردار است بنابراین با تدوین طرح جامع معدن و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها می‌توان برای رونق گرفتن اقتصاد خراسان‌رضوی تلاش کرد.

وی با تاکید بر سرعت و شتاب بیشتر گروه‌های کاری تخصصی ذیل این کارگروه گفت: باید برای توسعه بخش معدن الزامات قانونی از جمله ملاحظات زیست محیطی و منابع طبیعی مبنای تصمیم‌گیری‌ها قرار گیرد.

این مسئول سهم معدن در تولید ناخالص داخلی خراسان‌رضوی را ناکافی دانست و تصریح کرد: با جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ظرفیت‌های جدید در صنایع پایین دستی و بالادستی مرتبط با بخش معدن باید نسبت به افزایش ارزش افزوده این بخش در اقتصاد اقدام شود.

رئیس کارگروه توسعه معدن خراسان‌رضوی با تاکید بر تعیین تکلیف معادن غیرفعال و واگذاری آن به افراد حقیقی و حقوقی با اولویت آن دسته از متقاضیانی که با فراوری صنایع معدنی مرتبط هستند، اضافه کرد: به منظور تسریع، تسهیل و فعال‌سازی هر چه بیشتر بخش معدن باید با ایجاد پنجره واحد تمامی فرایندهای سرمایه‌گذاری، تعیین اولویت، واگذاری پروانه‌های اکتشاف و بهره‌برداری و استعلام از مراجع ذی‌صلاح از این طریق دنبال شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ظرفیت‌های بسیاری برای تحرک بخش معدن و نقش‌آفرینی آن در اقتصاد فراهم شده است که باید در این راستا از تمام منابع و امکانات دستگاه‌ها و تشکل‌های مرتبط از جمله نظام مهندسی معدن استان استفاده شود.

فروزان‌مهر با اشاره به اصلاح قانون معادن و اختصاص سهم قابل توجهی از درآمد معادن به تامین زیرساخت‌های اقتصادی همان منطقه خواستار فراهم‌سازی زمینه حضور موثر تمامی تشکل‌های واجد شرایط در زمینه اکتشاف و مزایده‌های معادن شد.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به مصوبه اخیر کارگروه در مورد بررسی وضعیت معادن متروک، بدون معارض و فاقد پروانه بهره‌برداری گفت: با توجه به بررسی‌ها و اقدامات صورت گرفته باید در اسرع وقت این معادن در قالب تشریفات قانونی مزایده به متقاضیان و بهره‌برداران واجد شرایط واگذار شود.

انتهای پیام/70004/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول