اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی خبر داد

برگزاری 4 رزمایش واکنش در شرایط اضطراری در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه چهارم از برگزاری 4 رزمایش واکنش در شرایط اضطراری در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی خبر داد.

برگزاری 4 رزمایش واکنش در شرایط اضطراری در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، پیش از ظهر امروز در آیینی با حضور مسئولان و کارکنان، نخستین مانور واکنش در شرایط اضطراری (ERC) پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد.

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه چهارم در این آیین اظهار داشت: این مانور با موضوع نشت معیانات گازی و انتشار H2S با رویکرد محیط زیستی برگزار شده است.

محمد مسعودنیا افزود: هدف از برگزاری این رزمایش، سنجش توانایی و آمادگی بهره‌برداری و مهندسی در انجام کنترل فرایندی و گروه‌های عملیاتی شامل آتش‌نشانی، تیم امداد و نجات، ایمنی و محیط زیست، کلینیک، حراست، مخابرات، گروه‌های پشتیبانی تعمیرات و تیم تنظیفات صنعتی در زمان مواجهه با شرایط اضطراری بوده است.

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه چهارم با بیان اینکه این نخستین مانوری است که مطابق برنامه رزمایش‌های پدافند غیرعامل مجتمع و شرکت ملی گاز ایران در سال جاری و در آستانه شروع فرآیند تعمیرات اساسی در پالایشگاه چهارم برگزار شده ابراز داشت: به‌دلیل نشت میعانات گازی در اثر پارگی گسکت مربوط به فاز 8 اسلاگ‌کچر علاوه بر پخش مواد مایع قابل اشتعال در محوطه واحد‌های عملیاتی باعث تشکیل ابر گاز سمی و آلودگی محیط زیستی شد که در این راستا واحد مهندسی فرایند مطابق دستورالعمل‌های جاری در زمینه تقلیل فشار و بستن مسیرهای خطوط اسلاگ‌کچر هر فاز بدون توقف تولید، توانستند با قطع جریان و افت فشار از هدر‌رفت تولید و گسترش ابعاد حادثه جلوگیری نمایند و تجربیات خودشان را محک بزنند.

وی با اشاره به پرداختن به جنبه فرایندی و انجام محاسبات لازم در بستن و جداسازی فازهای اسلاگ‌کچر توسط واحدهای مهندسی و بهره‌برداری و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی در این رزمایش خاطر نشان ساخت: در شرایط اضطراری و در راستای تولید پایدار واحدهای مهندسی و بهره‌برداری، توانایی اقدامات سریع وکنترلی را پیدا کردند و با این‌کار توانستند خوراک پالایشگاه را بدون وقفه در شرایط نرمال قرار دهند.

مسعودنیا عنوان کرد: همچنین در این مانور اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای اعزام تیم‌های تنظیفات صنعتی به منظور رفع آلودگی، به‌موقع انجام گرفت که از جمله ویژگی‌های این رزمایش بود.

این مسئول از برگزاری چهار رزمایش واکنش در شرایط اضطراری در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی خبر داد و اذعان داشت: در سال جاری چهار رزمایش مدیریت بحران در پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی طراحی شده که هر سه ماه یکبار و به منظور ارزیابی آمادگی تیم‌های واکنش در شرایط اضطراری برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2451/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول