اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول در پالایشگاه سوم پارس جنوبی خبر داد

رفع نشتی‌های ولوهای سوزنی و کمپرسورهای خنک‌کننده پالایشگاه سوم پارس جنوبی

یک مسئول در پالایشگاه سوم پارس جنوبی از رفع نشتی‌های ولوهای سوزنی و کمپرسورهای خنک‌کننده پالایشگاه سوم پارس جنوبی خبر داد.

رفع نشتی‌های ولوهای سوزنی و کمپرسورهای خنک‌کننده پالایشگاه سوم پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، رحیم دانش‌شهرکی بعد از ظهر امروز در بازدید از پالایشگاه سوم پارس جنوبی اظهار داشت: مجتمع گازی پارس جنوبی بیش از 43 درصد گاز کشور را تامین می‌کند و نقش اساسی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

مسئول عملیات تولید پالایشگاه سوم با اشاره به انجام تعمیرات اساسی در این پالایشگاه افزود: نیتروژن یک سیال خنثی است که برای تخلیه هیدروکربون‌ها از تجهیزات فرایندی قبل از تحویل به تعمیرات و هوازدایی تجهیزات، قبل از در سرویس قرار دادن آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، هم‌چنین از این گاز خنثی در آب‌بندی پمپ‌ها و تانک‌ها به منظور پرهیز از ورود هوا به آن‌ها استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت این محصول و نیاز حیاتی واحدهای فرایندی به آن، باید واحد تولید نیتروژن بدون وقفه و در طول سال در سرویس باشد و امکان از سرویس خارج کردن و انجام تعمیرات آن مقدور نیست.

دانش‌شهرکی گفت: در تعمیرات اساسی امسال واحد تولید نیتروژن برای 3 روز از سرویس خارج شد و در این مدت گاز فریون و روغن آن به‌طور کامل جمع‌آوری شد تا شیرهای اطمینان آن، که تاکنون امکان بازرسی و کالیبره آن‌ها فراهم نشده بود، تحت تعمیر قرار گیرند و تعمیرات دوره‌ای و پیشگیرانه تمام تجهیزات برقی، مکانیکی و ابزار دقیق انجام و مبدل‌های حرارتی آن تحت بازرسی قرار بگیرد.

وی در ادامه اذعان داشت: هم‌چنین تمام نشتی‌هایی که بر روی ولوهای سوزنی و کمپرسورهای خنک‌کننده و تجهیزات ابزار دقیق وجود داشت، توسط تیم‌های تعمیرات رفع شد.

دانش‌شهرکی اضافه کرد: پالایشگاه سوم به‌دلیل فقدان یک کمپرسور هوا، همیشه دو کمپرسور هوای آن در سرویس است و در زمان از سرویس خارج شدن واحد 124، کمپرسور سوم واحد تولید هوا تحت تعمیرات دوره‌ای مکانیک که شامل باز کردن کمپرسور و بازدید و تنظیم IMPELLER ها و لقی‌ها و تنظیم شافت و نصب فیلترهای نو و هم‌چنین شستشوی فن‌ها و تعمیرات دوره‌ای تمام ادوات برقی و ابزار دقیق و نصب ولو دستی روی خط اصلی هوای ابزار دقیق پالایشگاه بود، قرار گرفت.

وی خاطر نشان ساخت: در تعمیرات اساسی امسال تمام باس‌بارهای 33 کیلو ولت و 6 کیلو ولت و 400 ولت و هم‌چنین UPS و DCPهای سمت B آن‌ها در اختیار تیم برق قرار داده شد و با موفقیت به سرانجام رسید و در کنار این موارد تعمیرات دوره‌ای تمامی باس‌بارها و UPS و DCPهای واحد آبگیر نیز با موفقیت انجام شد.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول