اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان یزد:

همه ادارات ثبت احوال استان یزد در روز انتخابات دایر هستند

مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: همه ادارات ثبت احوال در مرکز استان و شهرستان‌ها در روز برگزاری انتخابات دایر هستند و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

همه ادارات ثبت احوال استان یزد در روز انتخابات دایر هستند

سید محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: برخی افراد در هنگام رای دادن متوجه اشکالات اسناد هویتی خود می‌شوند که لازم است این اشکالات برطرف شود از این رو ادارات ثبت احوال در سراسر استان برای حل این مشکلات دایر هستند.

وی افزود: مدارک هویتی نباید مخدوش باشد بلکه باید خوانا بوده و مشخصات درج شده در کارت ملی و شناسنامه باید کاملا یکسان باشد ضمن اینکه عکس دار بودن شناسنامه نیز الزامی است و در صورتی که این مشکلات وجود داشته باشد، مانع رای دادن فرد نخواهد شد و فرد با مراجعه به ثبت احوال می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد یادآور شد: همچنین اگر در روز انتخابات شخصی متوجه مفقود شدن کارت ملی خود شد، با توجه به اینکه همراه داشتن کارت ملی الزامی است، می‌تواند با مراجعه به ثبت احوال و دریافت گواهی و شماره ملی، اقدام به رای دادن کند.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش سازمان ثبت احوال در برگزاری انتخابات عنوان کرد: ثبت احوال یکی از رئوس برگزاری انتخابات به ویژه انتخابات رایانه‌ای است.

وی یادآور شد: کارکنان اداره ثبت احوال در برگزاری انتخابات رایانه‌ای نقش دارند و وظایف آنها به مراتب نسبت به انتخابات گذشته خطیرتر و پررنگ‌تر است.

طباطبایی یکی از شرایط و ضرورت‌های برگزاری انتخابات رایانه‌ای را به همراه داشتن کارت ملی دانست و گفت: در دوره‌های قبلی داشتن کارت ملی اجباری نبود اما در این دوره داشتن کارت ملی الزامی است.

وی با بیان اینکه کارت ملی هوشمند به طور قطع کمک بیشتری به برگزاری انتخابات رایانه‌ای می‌کرد، افزود: در استان یزد تاکنون حدود 40 کارت هوشمند برای فرمانداران و بخشداران استان یزد صادر شده است.

انتهای پیام/2464/خ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول