اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اصفهان:

شوراها نماد واقعی مردم سالاری است

فرماندار اصفهان گفت: شوراها از نمادهای واقعی مردم سالاری است.

شوراها نماد واقعی مردم سالاری است

فضل‌الله کفیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: اهمیت جایگاه‌های شوراها از چندین بعد قابل تأمل است.

وی گفت: شوراهای شهر و روستا جایگاه ویژه‌ای در قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران دارند و از نمادهای واقعی مردم‌سالاری است.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: با انتخاب شوراها شهروندان به طور مستقیم در مدیریت شهری دخالت دارند، مهم‌ترین کارکرد اعضای شورای شهر انتخاب شهردار است و مهم‌ترین وظیفه اعضای شوراهای روستا انتخاب دهیاران است.

وی افزود: در مجموع تعیین سیاست‌های خرد و کلان شهری و روستایی برعهده این شوراها است و شوراهای شهر و روستا نوعی اتاق فکر و جمع هم فکر در مدیریت شهری هستند.

کفیل تصریح کرد: اعضای شوراهای شهر و روستا چون برخاسته از خود مردم و محله‌ها هستند، مطالبات شهری شهروندان را به خوبی می‌شناسند و برای حل آنها پیگیر هستند، اعضای شوراها می‌توانند در پیشبرد اهداف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهری بسیار مؤثر باشند.

وی تصریح کرد: به لطف خدا در اصفهان و کشور شرایط بسیار خوبی برای برگزاری انتخابات داریم و فرمانداری با یک آمادگی کامل به استقبال روز حماسه 24 خردادماه می‌رود.

فرماندار اصفهان اظهار کرد: در شهرستان اصفهان یک‌هزار و 925 نفر در ابتدا ثبت نام کردند و ازاین تعداد حدود 2.5 درصد فاقد صلاحیت لازم شدند و در این دوره بالاترین تعداد تایید صلاحیت‌ها در امر نامزدهای شورای شهر و روستا رقم خورده است.

انتهای پیام/2301/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول