اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر ورزش و جوانان:

اکثر بیماری‌ها ناشی از فقر حرکتی است

رشید خدابخش با اشاره به اینکه اکثر بیماری‌ها ناشی از فقر حرکتی است، گفت: مهم‌ترین این‌ امراض و حتی آسیب‌های اجتماعی از طریق ورزش رفع ‌می‌شود.

اکثر بیماری‌ها ناشی از فقر حرکتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رشید خدابخش صبح امروز در جمع خبرنگاران اصفهانی با بیان اینکه آمار سلامتی که در جامعه اصفهان و کشوری است آمار خوشایندی نیست، ادامه داد: حدود یک سال و نیم پیش اعلام شد که سن سکته در ایران بیست سال پایین‌تر از سن سکته در دنیا است و چرا باید کشور ما به این سمت و سو می‌رود.

کاندیدای انتخابات شورای شهر اصفهان تصریح کرد: شهر اصفهان همچنین به عنوان پایتخت ام اس دنیا است و هر چند که دلایل این بیماری هنوز مشخص نشده است، اما افسردگی یکی از مهم‌ترین این عامل‌ها است و یکی از موارد درمان افسردگی ورزش است.

*نگاه‌ها باید به سمت مردم باشد

وی با تاکید بر اینکه حدود سه سال پیش بهداشت و درمان اصفهان 200 هزار اصفهانی بالای 30 سال را تحت تست سلامتی قرار داد و بالای 85 درصد مردم حداقل یکی از عوامل بیماری شامل فشار خون، قند خون و چربی را داشتند، گفت: این آمار وحشتناک است و در کنار این چه آماری برای سلامتی داریم.

خدابخش با اشاره به اینکه اکثر بیماری‌ها ناشی از فقر حرکتی است، تاکید کرد: مهم‌ترین این‌ امراض و حتی آسیب‌های اجتماعی از طریق ورزش رفع ‌می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها در حدود سه درصد مردم کشور ما ورزشکار سازمان یافته هستند یعنی دو میلیون و 300 هزار نفر بنا بر نظر فدراسیون پزشکی ورزشی بیمه ورزشی هستند، افزود: این عدد در مقابل درصدی که مردم کشورهای دیگر برای سلامتی خود تلاش می‌کنند ناچیز است و این در حالی است که منابع مالی دولت نیز اصلا به این سمت سوق پیدا نمی‌کند.

کاندیدای انتخابات شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه مردم ما نیازمند این هستند که به سلامت خود توجه ویژه داشته باشند، ادامه داد: همچنین مسئولان نیز به سمتی بروند که شادابی و نشاط در جامعه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه یکی از مکان‌هایی که می‌توان با نگاه به کرامت انسانی و با نگاه به عزت نفس انسان پرداخته شود، شورای شهر است، تاکید کرد: من اعتقاد دارم که باید در سطح جامعه نگاه‌ها را به سمت مردم برد.

خدابخش با اشاره به اینکه هر کسی بر اساس اولویت‌های نگاه خودش برنامه‌های خودش فرق می‌کند، افزود: من اعتقاد دارم که باید نگاه ما به توسعه شهری از نگاه صرف توسعه فیزیکی مطلق شهر به سمت کرامت نیروی انسانی برود.

مشاور وزارت ورزش و جوانان گفت: ما ماموریتی برای شورای شهر نوشتیم و اعتقاد داریم اصفهان یک شهری شود که در آن زندگی، کار و تفریح با حفظ کرامت انسانی باشد.

وی با بیان اینکه ما برای سال 1414 شهر اصفهان نیز چشم انداز تعریف کرده‌ایم، اظهار کرد: ما اگر هدف نداشته باشیم توسعه‌های ما می‌تواند ضربدری باشد و ممکن است بعد از چند سال متوجه شویم که توسعه یک قسمت سبب ضربه به قسمت‌های دیگر می‌شود و یک برنامه متناقض با برنامه‌های دیگر می‌شود.

خدابخش با اشاره به اینکه باید یک حماسه‌‌ای در زمینه سلامت مردم نیز ایجاد کنیم، ادامه داد: توسعه منابع انسانی تضمین سلامتی مردم است و انسان بیمار نمی‌تواند برای شهر توسعه ایجاد کند.

وی افزود: اهداف استراتژیک به عنوان اهداف نهایی ما تبدیل شده است.

این کاندیدا تصریح کرد: اصفهان می‌تواند پیش‌رو در توجه به سلامت مردم و حفظ کرامت انسانی باشد.

*بدون سلامتی توسعه شهری محقق نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه تضمین سلامتی مردم نخستین شاخص برای توسعه نیروی انسانی است، ادامه داد: اگر نگاه ابزاری و اقتصادی داشته باشیم نیز بدون سلامتی هیچ کدام از این اتفاقات نمی‌افتد.

خدابخش با اشاره به اینکه توسعه شهری باید متوازن باشد و شورای شهر باید بداند پول شهر را از فقیر و غنی می‌گیرد و باید عادلانه در همه مناطق شهری هزینه شود، اظهار کرد: آنچه مورد توقع است اینکه این موارد در اصفهان باید ساماندهی شود و اصفهان مناطقی دارد که بسیار مرفه است و در مقابل مناطقی بسیار فقیر بوده و این نشان از عدم توازن در اختصاص بودجه شهری است.

وی با اشاره به اینکه بودجه میلیاردی اصفهان حدود 80 درصد از مردم تامین می‌شود، که این به معنی فشار بیشتر به مردم از جمله جرایم ماده صد و تراکم است، بیان کرد: منابع شهرداری باید به جای تمرکز بر تامین منابع مالی مردم به سمت دیگر منابع دیگر که متعلق به شهرداری است، سوق یابد.

*تغییر شهر در راستای تغییر نگرش شورای شهر است

مدیرکل سابق اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تاکید کرد: نمی‌شود که توسعه شهری به معنای له کردن مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر باید به سمتی برود که برای شهرداری برنامه بنویسد، گفت: اما در حال حاضر به جای اینکه شورای شهر برای شهرداری برنامه بنویسد این جریان برعکس است.

خدابخش ادامه داد: اگر می‌خواهیم به سمت تغییر شهر باشیم باید به سمت تغییر در شورای شهر و نحوه نگرش آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌افزایی بدون داشتن اهداف مشترک به وجود نمی‌آید، گفت: هدف مشترکی باید برای شهر ایجاد شود و نویسنده باید شورای شهر باشد و از دیگر دستگاه‌ها بخواهد که با همیاری و همفکری این کار انجام گیرد.

وی ادامه داد: احساس می‌کنم که برخی کاندیداها فقط برای حضور در شورای شهر تلاش می‌کنند و هیچ برنامه‌ای برای آینده و حضورشان در شورای شهر ندارند.

انتهای پیام/63001/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول