اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

رسیدگی به مشکلات خیابان موسی‌بن جعفر بیرجند در اولویت شورای شهر آینده

با اوج‌گیری تبلیغات کاندیداهای شوراهای شهر و دادن وعده و وعید‌های کاندیداهای شوراها به میان مردم خیابان موسی‌بن‌جعفر(ع) بیرجند رفتیم و در تریبون آزادی از انتظارات آنها از شوراها و مشکلات این منطقه جویا شدیم.

رسیدگی به مشکلات خیابان موسی‌بن جعفر بیرجند در اولویت شورای شهر آینده

یک شهروند بیرجندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به انتظارات مردم از شوراها، اظهار کرد: من از سال 81 برای کار در اداره کار اسم نوشته‌ام و الان بعد از 10 سال هنوز برای کار از من دعوت نشده است.

مهدی زراعت افزود: برای گرفتن وام اشتغال هم از دفتر امام جمعه نامه گرفته‌ام، اما کمیته امداد همکاری نمی‌کند.

یک نوجوان 15 ساله بیرجندی نیز که دوم راهنمایی بود، گفت: شورای آینده باید در مناطق پر ترافیک شهر اتوبوس‌های سریع‌السیر بگذارند.

داوود اکبرآبادی تصریح کرد: خیابان کارگر شهر بازی ندارد و برای گسترش این فضاهای سبز اقدامات بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه مراکز فرهنگی ورزشی در مناطق رجایی، کارگر و کاظمیه باید توسط شوراها توسعه یابد، اذعان داشت: باید مزار شهدای باقریه زودتر به بهره‌برداری برسد.

این شهروند نوجوان با بیان اینکه شورای آینده باید بافت فرسوده شهری را تعمیر کند، یادآور شد: کوچه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کم عرض این مناطق باید تعریض شود.

اکبرآبادی بیمه قانونی مغازه‌ها را مهم دانست و تصریح کرد: شمال شهر مراکز درمانی ندارد و شوراها باید کمبود دارو در شهر را رفع کنند.

وی ابراز داشت: شورای آینده باید به مراکز فرهنگی، قرآنی و اجتماعی بیشتر رسیدگی کند و این مراکز را در شمال شهر افزایش دهد.

این شهروند بیرجندی بر طرح بازنشسته کردن کارگران مریض‌الاحوال تاکید کرد و گفت: شوراها باید به وضع کارگران کم‌درآمد شهر رسیدگی کنند.

یک شهروند بیرجندی دیگر از شوراهای گذشته گلایه کرد و گفت: اقداماتی که تاکنون شوراها انجام داده‌اند تنها برای محله‌های مرفه و پولدار بوده است.

عذرا جویندگان ادامه داد: کوچه‌های خیابان موسی‌بن جعفر(ع) حتی جارو هم نمی‌‌شود چرا که این محله مستضعف‌نشین است.

وی با بیان اینکه تنها نظر مردم پولدار در اولویت کارهای شهرداری است، اضافه کرد: فقیران از این منظر دردمند هستند.

این شهروند تصریح کرد: تا روزی که امام خمینی(ره) زنده بود و درود خدا بر او باد، برکت زیاد بود و هم‌اکنون هم به خاطر مقام معظم رهبری از این برکت مردم برخوردارند، اما تورم در جامعه بیداد می‌کند که همه مسئولان چه شورای شهر و چه کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

جویندگان ادامه داد: رئیس جمهوری که رأی بیاورد باید هیبت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را داشته باشد و جسارت ایستادن در مقابل دشمنان را نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایران نفت، آهن و مس دارد، متذکر شد: اما معلوم نیست که پول نفت ایران کجا خرج می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه علت شرکت شما در انتخابات چیست، افزود: تنها به خاطر خون شهدا و مقام مقام معظم رهبری در انتخابات شرکت می‌کنم.

این شهروند از دولت رئیس جمهور فعلی راضی بود و اضافه کرد: امیدوارم رئیس جمهور بعدی هم مانند احمدی‌نژاد ساخت‌ و ساز داشته باشد.

جویندگان به وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: هر روز نقشه خیابان‌ها و پل صمدی گرفته می‌شود، اما شوراها هیچ فعالیتی برای بهبود این خیابان قدیمی انجام نمی‌دهند.

شهروند دیگر بیرجندی با بیان اینکه شوراها باید خیابان‌ها را برای معلولان مناسب‌سازی کنند، اظهار کرد: من یک فرزند معلول دارم اما خیابان‌های بیرجند به نحوی است که نمی‌توانم پسرم را به بیمارستان برسانم.

گل‌اندام رحیمی با بیان اینکه شوراها باید دست مستضعفان را بگیرند نه مستکبران را، افزود: اگر شوراها محله‌های جوادیه، موسی‌بن‌جعفر(ع) و کارگر را سروسامان دهند کاری کرده‌اند.

وی اضافه کرد: شوراها به بافت فرسوده شهری بیشتر توجه کنند و هر چه بیشتر برای زیبایی آن بکوشند.

این شهروند بیرجندی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا افراد این محله‌ها برای تعمیر این خیابان‌ها با شهرداری همکاری می‌کنند، تصریح کرد: در صورتی که شهرداری در دادن تسهیلات با شهروندان همکاری کند، شهر هم زیبا می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه شهرداری برای تعمیر بافت فرسوده، شهروندان را اذیت می‌کند، اضافه کرد: شهرداری برای تعمیر بافت فرسوده مجوز کار می‌دهد اما پول زیادی می‌گیرد.

وی علت روند کند بهسازی بافت فرسوده را خود شهرداری دانست و یادآور شد: شهرداری برای اجرای این طرح با مردم همکاری نمی‌کند و مردم دچار زحمت فراوان و پشیمانی از آغاز بهسازی منزل خود می‌شوند.

این شهروند بیرجندی با بیان اینکه بیرجند به یک موش آزمایشگاهی تبدیل شده یادآور شد: هر طرح و برنامه‌ای ابتدا در این استان و  این شهر آزمایش و بعد در سایر استان‌ها اجرا می‌شود.

رحیمی از شوراهای این دوره انتظار داشت که فضاهای سبز، درمانگاه‌ها و امکانات تفریحی و توریستی در شهر بیرجند افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شوراها همواره به بالای شهر بیشتر رسیدگی می‌کنند، افزود: شوراها باید به پایین شهر به ویژه محله موسی‌بن جعفر(ع) رسیدگی کنند.

این شهروند خاطر نشان کرد: جایگاه آخر همه چه فقیر و چه غنی بهشت متقین واقع در خیابان موسی‌بن جعفر است پس چه بهتر است که به این محله قدیمی بیشتر رسیدگی شود.

==============

گزارش از سمیه محمدی

==============

انتهای پیام/69013/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول