اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی خبر داد

انتشار فراخوان جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در 75 کشور جهان

رئیس جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی گفت: در راستای مشارکت و حضور علما، فضلا، دانشمندان، ناشران و نویسندگان مهم جهان اسلام در جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، فراخوان این جشنواره، به 75 کشور جهان ارسال شد.

انتشار فراخوان جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در 75 کشور جهان

به ‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمد هادی زاهدی اظهار داشت: جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی با هدف مشارکت نویسندگان بزرگ جهان اسلام در جشنواره و خلق آثار متنوع به زبان‌های مختلف با ایجاد ارتباط بخش بین‌الملل با مراکز مهم توانسته است مناسبات خوبی را با خالقان آثار به وجود بیاورد.

زاهدی خاطرنشان کرد: فراخوان ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی از طریق نمایندگی‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کشورهای مختلف مانند یونان، یمن، لیبی، هندوستان، نیجریه، آمریکا، کانادا، هند، پاکستان، مصر، مالزی، کویت، کرواسی، قطر، قرقیزستان، فرانسه، عراق، سوئد، ژاپن و تونس منتشر شده است.

زاهدی از برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی با همکاری دبیرخانه دائمی جشنوارة بین‌المللی امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت رضوی، در سازمان کتابخانه‏‌ها، موزه‏‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خبر داد.

وی افزود: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره، زندگی و ابعاد مختلف شخصیت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، تجلیل و حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده آنها، در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با بیان اینکه ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی شامل بخش‌های مختلفی مانند کتاب برتر، پایان‌نامه برتر، ناشر برتر، بخش ویژه و آثار شایسته چاپ است، تصریح کرد: آثار ارسالی باید دارای یکی از بخش‌های چهارگانه با موضوع امام رضا(ع) و خاندان آن حضرت شامل حضرت جوادالائمه(ع)، حسین‌بن موسی الکاظم(ع)، احمد بن موسی الکاظم(ع)، شاهچراغ و حضرت معصومه(س) باشد که در سال‌های 1391 و 1392 منتشر شده باشد.

نویسندگان، ناشران و علاقه‌مندان به جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این جشنواره به نشانی http://ketabsal.aqlibrary.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول