اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای بررسی مفاهیم کتابخوانی و روش‌های مطالعه

کتاب «رسانه ملی و فرهنگ کتابخوانی» منتشر شد

کتاب رسانه ملی و فرهنگ کتابخوانی به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

کتاب «رسانه ملی و فرهنگ کتابخوانی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم نویسنده کتاب «رسانه ملی و فرهنگ کتابخوانی» تلاش کرده است ضمن بررسی مفاهیم کتابخوانی و انواع و روش‌های مطالعه و خواندن، جایگاه کتاب و کتابخوانی در فرهنگ اسلامی را با نگاهی اجمالی بررسی کند.

تبیین این کالای ارزشمند از نگاه بزرگان و عالمان که در طول عمر خود همواره با کتاب و کتابخوانی سر بر بالین گذاشته‌اند، مد نظر بوده و سپس جایگاه ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان بحث و بررسی شده است.

وضعیت مطالعه در ایران و راهکارهای رسانه‌ای ترویج کتاب و کتابخوانی دو بخش پایانی کتاب هستند که در آن وضعیت فعلی و چشم‌اندازهای آینده کتابخوانی در کشور، تاثیرات و کارکردهای رسانه‌های تصویری، چگونگی ترویج فرهنگ مطالعه از طریق رسانه و فعالیت‌ها و اقدامات رسانه ملی در خصوص ترویج کتاب و کتابخوانی تبیین شده و همچنین در پایان توصیه‌ها و پیشنهاداتی در زمینه بهینه‌سازی اقدامات صورت گرفته، ارائه شده است.

مفاهیم کتاب و کتابخوانی، کتاب کالای فرهنگی، اهداف مطالعه و خواندن، جایگاه بی‌بدیل کتابداران، نیاز عاطفی، کتابخوانی و توصیه دینی و جایگاه کتاب در اسلام از موضوعات دیگری است که در این کتاب مطرح شده است.

متن کامل مصوبه «سند نهضت مطالعه مفید» که یکی از اسناد بالادستی نظام در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در سطح کشور بوده و نیز مصوبات برخی از شوراهای کتاب که در معاونت‌های مختلف سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با محوریت کتاب و کتابخوانی تشکیل شده برای اطلاع خوانندگان پیوست کتاب شده است.

کتاب رسانه ملی و فرهنگ کتابخوانی توسط عیسی زارعی تألیف شده و به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با شمارگان هزار و 200 عدد و قیمت 58 هزار ریال منتشر شده است.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول