اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه حماسه سیاسی

کتاب «حماسه انتخاب» منتشر شد

کتاب «حماسه انتخاب» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

کتاب «حماسه انتخاب» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب حماسه انتخاب از چهار فصل انتخابات تجلی اراده و اقتدار ملی، موانع و راهکارهای دستیابی به مشارکت حداکثری، بایسته‌های اخلاقی کارگزاران و اخلاق انتخاباتی و گزینش کارگزاران شایسته و رسالت‌های آنان تشکیل شده است.

مبانی مشارکت سیاسی در اسلام، مفهوم‌شناسی انتخابات، انتخابات تجلی مشارکت فعال مردم، مشارکت در انتخابات، عمل صالح و سبقت در کار خیر، نقش مردم در خنثی‌سازی توطئه دشمنان، دولت دهم در برابر آزمونی بزرگ و عوامل مؤثر در کاهش یا افزایش مشارکت سیاسی از جمله موضوعات مطرح شده در این کتاب است.

نقش رسانه‌ها در افزایش مشارکت مردم، ماهیت و منشور اخلاق انتخاباتی، شایسته‌های دیگر اخلاق کاندیداتوری، توصیه‌های مهم به کاندیداها و فعالان سیاسی و ویژگی‌های نامزد اصلح ریاست جمهوری از دیدگاه گروهی از فرهیختگان از دیگر موضوعات مطرح شده در زیرمجموعه فصل‌های این کتاب است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «چند صباحی تا انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است و ملت بزرگ ایران برای یک انتخاب سرنوشت‌ساز آماده می‌شود، انتخابی که بیگانگان نیز به آن چشم دوخته‌اند تا رفتار خود با نظام جمهوری اسلامی ایران را بر اساس آن تنظیم کنند، از این رو هم میزان مشارکت و هم گزینه منتخب برای هر دو طرف حائز اهمیت است.

مشارکت فعال و حضور پررنگ مردم به عنوان یکی از سرمایه‌های اصلی نظام و ملاک پایداری آن، از جمله سرمایه‌هایی است که دشمن به دنبال تضعیف و کاهش آن است تا آن را دست‌مایه فشار و امتیازخواهی قرار دهد. در مقابل، نظام جمهوری اسلامی ایران خواهان یک مشارکت گسترده، پرشور و آگاهانه است.

بنابراین مشارکت مردم به عنوان تجلی قدرت و اراده ملی در قاموس انتخابات طالعی بس درخشان دارد و گزینه‌ای که از سوی مردم انتخاب می‌شود نیز نشانه تراز انقلاب اسلامی ایران به حساب می‌آید.

با توجه به اهمیت انتخابات، مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما اقدام به چاپ کتابی در حوزه انتخابات با عنوان حماسه انتخابات کرده است.

از منابعی مانند قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه امام، صحیفه نور، حقوق اساسی و نهادهای سیاسی، مشارکت سیاسی زنان در ایران و رسانه‌ها و راه‌های تقویت مشارکت مردم در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی در این کتاب استفاده شده است.

کتاب «حماسه انتخاب» توسط محمد صادقی تألیف شده و با شمارگان هزار و 200 جلد به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

انتهای پیام/78003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول