اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام تولیت آستان ‌قدس رضوی:

70 درصد بودجه آستان قدس صرف امور فرهنگی و اجتماعی می‎شود

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه 70 درصد بودجه آستان‌قدس رضوی صرف فعالیت‎ها و امور فرهنگی و اجتماعی می‎شود، گفت: اصالت و اولویت در این نهاد مقدس، کار فرهنگی است.

70 درصد بودجه آستان قدس صرف امور فرهنگی و اجتماعی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید احمد علوی ظهر امروز در جمع کارکنان معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان‌قدس رضوی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ارتباط با همت و کار مضاعف اظهار داشت: آنچه در مجموعه آستان‌ قدس رضوی در این سال‌ها رخ داده، متکی به همین عوامل بوده و اگر امروز در حوزه‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی، خدمات زائر، معماری اسلامی، بهداشت و درمان، کشاورزی و دامپروری و... به افتخارات متعدد نائل گشته‌ایم، به سبب پرداختن به اصولی است که مقام معظم رهبری بیان داشته‎اند.

علوی ادامه داد: این نگرش از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تاسیس مراکز فرهنگی و اجتماعی از جمله بنیاد پژوهش‌های اسلامی و دانشگاه علوم اسلامی رضوی آغاز شد و امروز نیز با احداث مجهزترین بیمارستان کشور، مجتمع‌های درمانی و داروسازی و مدرن‌ترین مجتمع‌های کشاورزی و دامپروری و... با همان جدیت و انگیزه در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه آستان‌قدس رضوی چشم‎اندازی مشخص برای فعالیت در همه حوزه‌ها وجود دارد و این نگاه علمی را در معماری حرم مطهر رضوی، ارائه خدمات کیفی به زائران، فعالیت‌های متنوع فرهنگی، آموزشی و پژوهشی به وضوح می‌توان مشاهده نمود.

قائم‌مقام تولیت آستان‌قدس رضوی با بیان اینکه 70 درصد بودجه آستان‌قدس رضوی صرف فعالیت‎ها و امور فرهنگی و اجتماعی می‎شود و اصالت و اولویت در این نهاد مقدس با کار فرهنگی است، تصریح کرد: در نتیجه این نوع نگاه، امروز فارغ‌التحصیلان مراکز علمی آستان قدس رضوی در زمره برترین اساتید حوزه‎های علمیه و دانشگاه‎های کشور هستند و این مجموعه در بسیاری از اقدامات فرهنگی و آموزشی به بلوغ و کمال رسیده است.

علوی تاکید کرد: حرم مطهر رضوی با تشرف سالانه بیش از 25 میلیون زائر، تاثیرگذارترین مرکز مذهبی دنیا به شمار می‎رود و بدون شک اقدامات فرهنگی و فعالیت‌های گسترده‎ای که در مجموعه حرم مطهر رضوی صورت می‌گیرد، بی نظیر است.

علوی با اشاره به شباهت‌های فضای فرهنگی و اعتقادی دنیای کنونی با زمان امامت حضرت رضا(ع) تصریح کرد: مجموعه آستان قدس رضوی به برکت انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و استقرار مدیریت اسلامی در ترویج و تعمیق معارف قرآنی و اهل بیت(ع) و پاسخگویی به شبهات اعتقادی و دینی، به نهادی پیشتاز و تاثیرگزار تبدیل شده است.

وی با اشاره به سیاست‎هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توسط آیت‌الله واعظ طبسی طراحی و تدوین و همواره در این سال‏‌ها با جدیت دنبال شده است، گفت: تولیت عظمای آستان قدس رضوی با نگاه علمی دقیق و متخلق به اخلاق اسلامی، با سرلوحه قرار دادن مشورت با متخصصین و صاحب‌نظران و اتکا به خداوند متعال، توانست تحول عظیمی در این مجموعه به وجود بیاورد.

انتهای پیام/70005/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول