اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در منطقه 20 تهران صورت گرفت

احداث بیشترین حجم کانال‌های فرامنطقه‌ای در جنوب تهران

شهردار منطقه 20 تهران گفت: با احداث بیش از 21 کیلومتر کانال درجه یک و دو احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در این منطقه جنوبی به حداقل رسید.

احداث بیشترین حجم کانال‌های فرامنطقه‌ای در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط ‌عمومی شهرداری منطقه 20، عظیم بابایی با اشاره به این مطلب افزود: با احداث 8 هزار و 832 مترطول کانال فرامنطقه‌ای و 12 هزار و 670 مترطول کانال درجه دو در منطقه 20 که محل سر ریزشدن بیش از 70 درصد آب‌های سطحی شهر تهران است احتمال هرگونه آبگرفتگی و یا حتی آب ماندگی به حداقل رسیده است.

شهردار منطقه 20 رفع مشکلات زیست محیطی و افزایش امنیت جانی شهروندان را از مهمترین پیامدهای احداث کانال برشمرد و خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی نظیر بازسازی کف و دیواره، اصلاح مسیر، بتنی شدن و سرپوشیده کردن از اقدامات عمرانی گسترده‌ای است که برای کانال‌های فرامنطقه‌ای منطقه 20 نظیر سرخه حصار، عمادآور، صالح‌آباد، یاغچی آباد و بازیافت طی سال‌های اخیر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه احداث 6 هزار و 750 مترطول کانال درجه دو شامل فدائیان اسلام، آزموده، رجایی و... در دست اجراست و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: به منظور افزایش ظرفیت شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و ایمنی شهروندان کانال‌های درجه یک هلال احمر و هرنجی نیز در دستور کار مدیریت شهری منطقه 20 قرار گرفته است و با توجه به اینکه مراحل مطالعاتی آن به پایان رسیده است به‌زودی وارد فاز اجرا می‌شود.

گفتنی است منطقه 20 بالغ بر 50 کیلومتر کانال درجه یک و 50 کیلومتر کانال درجه دو و سه دارد که مدیریت شهری این منطقه با اجرای عملیاتی همچون بتنی کردن مسیر عبوری و لایروبی و شستشوی به هنگام، احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی را در این منطقه به صفر رسانده است.

انتهای پیام/2462/ک/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول