اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرشهری جنوب شرق تهران خبر داد

احداث و تکمیل گلدسته‌های 10 مسجد در جنوب تهران

مدیرشهری جنوب شرق تهران گفت: طی سال‌جاری گلدسته‌های 10 مسجد در جنوب تهران احداث و تکمیل خواهد شد.

احداث و تکمیل گلدسته‌های 10 مسجد در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، احمد صفوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این راستا عملیات اجرایی ساخت گلدسته‌های پنج مسجد شامل مساجد امام حسن مجتبی(ع) در محله کیانشهر جنوبی، جامع الزهرا(س) در محله قیامدشت، امام جعفرصادق(ع) در محله والفجر، حضرت علی‌اکبر(ع) در محله هاشم‌آباد و مسجدالقرآن در محله ابوذر از ابتدای سال جاری آغاز شده و تا پایان تیرماه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیریت ارشد شهری جنوب تهران خاطرنشان کرد: پس از تکمیل گلدسته‌های مساجد یاد شده، عملیات اجرایی احداث گلدسته‌های پنج مسجد شناسایی شده دیگر نیز؛‌آغاز و تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

وی در بیان اهمیت ساخت گلدسته‌های مساجد یادآور شد: این اقدام با هدف نمادسازی بنای مساجد، تقویت جلوه‌های فرهنگی ـ مذهبی و نگرش به نمادهای شیعی ـ اسلامی در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

صفوی همچنین اظهار کرد: مساجد از دیرباز به منزله نقطه ثقل محلی و همچنین بخشی از هویت محلات تلقی می‌شوند از این‌رو مدیریت شهری در تلاش است تا این کارکرد همچنان حفظ شده و مساجد بیش از گذشته به عنوان کانون حرکت‌های اجتماعی باقی بمانند.

مدیریت ارشد شهری جنوب تهران افزود: در این پروژه‌ها با به‌کارگیری طرح‌ها و نقوش اسلامی ـ ایرانی ضمن زیباسازی بنای مساجد به عنوان مرکز فرهنگی ـ مذهبی، در بین دیگر بناهای شهری برجسته می‌شوند.

گفتنی است، مدیریت ارشد شهری جنوب تهران در همین ارتباط طی سال گذشته نیز گلدسته‌های پنج مسجد را احداث و تکمیل کرد.

انتهای پیام/2462/ط20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول