اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ولایتی در جمع مردم کهگیلویه و بویراحمد:

‌دیپلماسی فعال و موفق دوران جنگ را بر کشور حاکم می‌کنم/ غنی‌سازی در حد نیاز کافی است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری دیپلماسی را به معنی خطا به‌خواندن در میز مذاکره ندانست و گفت: باید هم در حد نیاز کشور و مصارف صلح‌آمیز غنی‌سازی داشته باشیم و هم بتوانیم با همه کشورهای دنیا تعامل منطقی و معقول برقرار کرد.

‌دیپلماسی فعال و موفق دوران جنگ را بر کشور حاکم می‌کنم/ غنی‌سازی در حد نیاز کافی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی‌اکبر ولایتی بعد از ظهر امروز در جمع مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم اظهار کرد: در هدفمندی یارانه‌ها پرداخت 30 درصد سهم یارانه‌ها به تولید پیش‌بینی شده بود که متأسفانه این کار انجام نشد و عمده مشکلات اقتصادی فعلی به همین موضوع بر می‌گردد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات حوزه سلامت مردم نیز از ضروریات فعلی کشور و برنامه‌های دولت متمم خواهد بود، افزود: باید به سمت درمان رایگان پیش برویم و این کار به راحتی شدنی است بنابراین گام نخست برای رسیدن به امکان درمان رایگان مردم، پرداخت تنها 30 درصد هزینه‌های درمانی از سوی مردم به جای پرداخت 70 درصدی فعلی است.

ولایتی ادامه داد: اگر چه مسکن مهر از کارهای خوبی بود که انجام شد ولی اکنون استیجاری هستند و من در دولت آینده با ارائه یک لایحه سند زمین و مسکن مهر را به نام صاحبان آنها انتقال می‌دهم تا مردم خیالشان راحت باشند که مسکن آنها استیجاری 99 ساله نیست.

وی تأکید کرد: ‌ملت ایران باید آماده بازسازی اقتصاد کشور باشند چرا که در همه استان‌های کشور ظرفیت‌ها و موقعیت‌های متفاوتی برای رشد اقتصاد و رونق تولید وجود دارد.

ولایتی انتخاب وزرای متدین و خداترس را اولویت اصلی خود در تشکیل دولت متمم خواند و تصریح کرد: اگر وزیری خداترس و با تقوا باشد بدون شک بیت‌المال را ارث و سرمایه خود نمی‌داند و ریال به ریال آن را برای گره‌گشایی از کار مردم هزینه خواهد کرد.

* نباید برای برطرف کردن یک مشکل، مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرد

وی بیان کرد: اگر مدیر و وزیری خداترس و دین‌دار باشد مسئولیت خود را تمام و کمال انجام می‌دهد و خود را به جای درگیر شدن در مناقشات و مسائل سیاسی و معامله‌های دنیوی، در خدمت مردم و وظایفش قرار دهد.

ولایتی در بخش پایانی صحبت‌هایش با دفاع از حق ملت ایران در استفاده از انرژی هسته‌ای، هنر دیپلماسی یک کشور را گرفتن حق خود با کمترین هزینه دانست و ابراز داشت: باید قبل از این که کشور و ملت هزینه‌هایی چون تحریم، گرانی و مشکلات معیشتی را تحمل کند با دیپلماسی فعال جلوی این‌کارها گرفته می‌شد.

وی دیپلماسی را به معنی خطابه‌خواندن در میز مذاکره و جلسات بین‌المللی ندانست و تأکید کرد: باید هم در حد نیاز کشور و مصارف صلح‌آمیز غنی‌سازی داشته باشیم و هم بتوانیم با همه کشورهای دنیا تعامل منطقی و معقول برقرار کرد چرا که هنر دیپلماسی این نیست که برای برطرف کردن یک مشکل مردم، چند‌ مشکل دیگر را برای آن‌ها به وجود بیاوریم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در صورت اعتماد مردم به دولت آینده او یک بار دیگر دیپلماسی فعال و موفق دوران جنگ را بر کشور حاکم می‌کنیم تا هم عزت و کرامت ملت ایران در داخل و خارج حفظ شود و هم از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز به نفع مردم خود استفاده کنیم.

انتهای پیام/82005‌/ش‌40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول