اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد انتخاباتی ولایتی در کردستان:

ولایتی فراجناحی فکر می‌کند/ «ولایت‌پذیری» خط قرمز ستادهای ولایتی‌ است

مسئول ستاد انتخاباتی علی‌اکبر ولایتی در کردستان این کاندیدای اصولگرای ریاست جمهوری را شخصیتی فراجناحی، فرافرقه‌ای و فرامذهبی می‌داند و معتقد است که ولایتی دیدگاهی فوق‌العاده باز دارد.

ولایتی فراجناحی فکر می‌کند/ «ولایت‌پذیری» خط قرمز ستادهای ولایتی‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، با نزدیک شدن به روز انتخابات و خلق حماسه سیاسی توسط مردم با بصیرت ایران اسلامی، شور و نشاط انتخاباتی در جامعه افزایش می‌یابد؛ تا جایی که اکنون نه تنها خیابان‌های اصلی شهرها، بلکه خیابان‌های فرعی و حتی کوچه‌ها هم رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است.

خبرگزاری فارس براساس وظیفه ذاتی خویش مبنی بر دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی و ایجاد شور و نشاط در بین مردم و زمینه‌ای برای مشارکت گسترده در 24 خردادماه جاری اقدام به برگزاری سلسله مصاحبه‌هایی می‌کند که در این راستا با عباس حسین‌پناهی، مسئول ستاد ولایتی به عنوان یکی از نامزدهای ریاست جمهوری مصاحبه‌ای انجام داده‌ایم که در ادامه می‌آید.

فارس: جناب آقای حسین‌پناهی به عنوان سئوال نخست ویژگی بارز ولایتی که شما را متقاعد به قبول این مسئولیت کرده است چه چیزهایی است؟

اخلاق‌مداری، ولایت‌مداری، معتدل بودن، متعهد، متدین و تخصص. کما اینکه اخلاق‌مداری و تلاش در راستای حضور گسترده مردم در انتخابات مهم‌ترین اولویت ستادهای ولایتی در سراسر کشور است و این مسئله از ویژگی‌های بارز این کاندیدا نشأت گرفته است.

فارس: گفتید که آقای ولایتی تخصص دارند اگر امکان دارد بفرمایید که وی در چه زمینه‌ای متخصص هستند؟

متخصص در برنامه‌ریزی و دیپلماسی خارجی و متعهد در بحث نظام و انقلاب. این تخصص‌ها لازمه اجرای قوانین کشور و نیز پیشرفت ایران اسلامی است که در وجود این کاندیدای ریاست جمهوری نمود عینی دارد. 

فارس: از ولایتی به عنوان فردی معتدل نام بردید، بیشتر توضیح دهید؟

ولایتی اصولگرای واقعی و معتقدترین و از پیروان راستین ولایت فقیه، قانون اساسی و نظام اسلامی است و در طول سال‌های خدمتش در عرصه‌های مختلف ثابت کرده هیچ وقت از مسیر این اصول خارج نمی‌شود.

فارس:‌ در حال حاضر ستادهای آقای ولایتی در چه شهرهایی از استان فعال است؟

در تمامی شهرستان‌های استان و همچنین بخش‌های کلاترزان، بلبان آباد، زیویه و سریش‌آباد ستادهای این کاندیدا فعال شده و با استقبال بسیار خوب مردم مواجه است.

فارس: برنامه‌های ستاد ولایتی در زمینه تبلیغاتی در سطح استان به چه صورتی است؟

تبلیغات ستادهای ما در استان به صورت چهره ‌به چهره و یا به صورت گروهی و تشکیلاتی برگزار می‌شود. 

فارس: هزینه‌های مالی ستاد از چه طریقی تأمین می‌شود؟

با توجه به اخلاق‌مداری که شخص ولایتی دارند، قبول هر نوع هدیه‌ای را با وجود پیشنهادهایی که از سوی بسیاری از شرکت‌ها به ایشان شده قبول نکرده‌اند، چراکه بر این عقیده‌اند که نباید بخاطر این کمک‌ها فردا انتظاراتی را برای خود به وجود آورند.

هزینه‌های ستاد که چیز زیادی نیست که بشود آن را هزینه نامید، اما بیشتر ستادهای ما با لطف خود طرفداران و مردم اداره می‌شود و مردم هستند که ما را کمک می‌کنند تا اینکه بتوانیم ضمن ایجاد زمینه‌ای برای جذب حداکثری مردم در انتخابات، دکتر ولایتی را نیز آنچنان که هست به مردم معرفی کنیم. 

فارس: برای جلوگیری از اصراف و تبذیر در هزینه‌های تبلیغات چه برنامه‌ای اندیشیده‌اید؟

میثاق‌نامه از طرف آقای ولایتی به تمام مراکز ستادهای سطح کشور ارسال شده است که توجه به اخلاق‌مداری و صرفه‌جویی به صورت ویژه در این میثاق‌نامه مورد تأکید قرار گرفته است.

همچنین براساس این میثاق‌نامه در سطح استان کردستان نیز ستاد ولایتی این دو مهم را در رأس کارهای خود قرار داده و کوچکترین اسرافی در بحث هزینه‌ها نمی‌شود و با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در حفظ آرامش و پرهیز از بداخلاقی انتخاباتی و خودداری از هرگونه تخریب نامزدهای رقیب، ضمن رعایت تمام قوانین و مقررات انتخابات کشور در راستای معرفی درست و منصفانه نامزد مورد حمایت خود در سطح استان گام برمی‌داریم. 

فارس: اقبال ولایتی برای پیروزی در این انتخابات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برنامه‌هایی تبلیغاتی در شبکه‌ها و رسانه‌های مختلف به ویژه مناظره‌ها که برگزار شد، سند محکمی بر اخلاق‌مداری و متانت ولایتی است و اینکه کسی نمی‌تواند علیه وی کوچکترین مطلبی را بیان کند، لحظه به لحظه شانس دکتر ولایتی در بین مردم را بیشتر می‌کند.

در مجموع هر اندازه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، شور حضور انتخاباتی مردم این استان بیشتر و بیشتر می‌شود و ولایتی هم از اقبال عمومی خوبی برخوردار است، اما بازهم برای ایجاد شور و شوق و موج انتخاباتی باید بسترهایی در استان فراهم شود تا اینکه به آرای مورد قبول دست پیدا کنیم. 

فارس: شاید این باب شده که تمامی کاندیداها وعده‌هایی به مردم می‌دهند که بعد از پیروزی اقداماتی را انجام خواهند داد، دکتر ولایتی در این زمینه چه مباحثی دارند؟

علی‌اکبر ولایتی از پیروان راستین مقام معظم رهبری است و هیچ وقت وعده‌ای که توان انجام و عملیاتی کردن آن را نداشته باشد، نمی‌دهد و این را می‌توان در مناظره‌ها، گفت‌وگوهای رسانه‌ای و یا اعلام برنامه‌هایش دریافت و بدون شک مردم نیز براساس این حقایق تصمیم می‌گیرند که کدام نامزد را انتخاب نمایند. 

فارس: برنامه‌های ستاد این کاندیدای اصولگرا برای حضور حداکثری مردم و تحقق حماسه سیاسی در انتخابات چیست؟

نخستین هدف ستادهای ولایتی در سراسر کشور تحقق حماسه سیاسی است که مد نظر رهبری بوده و تلاش در این راستا را با جدیت دنبال می‌کنند. بصیرت‌افزایی و تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخاباتی که آبروی نظام اسلامی است، بیش از پیروزی دکتر ولایتی مدنظر وی و ستادهای انتخاباتیش در سراسر کشور است.

هشت کاندیدایی که از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده و پا به عرصه رقابت گذاشته‌اند، باید با جدیت در راستای ایجاد موجی که نتیجه آن خلق حماسه سیاسی خواهد بود، تلاش کنند.

نقش رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در ایجاد این موج بسیار تعیین‌کننده است که خوشبختانه در این دوره از انتخابات با برگزاری برنامه‌های مناظره اقدام خوبی انجام شده است. 

فارس: مقام معظم رهبری در سخنرانی سالروز رحلت امام خمینی(ره) تأکید کردند که کاندیداها در انتقادهایشان بی‌انصافی و سیاه‌نمایی نکنند، آیا این مسئله مهم در برنامه‌های ستادهای دکتر ولایتی به ویژه در تبلیغات لحاظ می‌شود؟

باید عرض کنم که اولویت ما در استان مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه است و ولایتی را نیز با ویژگی‌هایی که دارد معرفی می‌کنیم و هیچگونه تخریب سایر کاندیداها و یا سیاه‌نمایی در خصوص اقدامات نظام و دولت‌ها در برنامه نداریم و نخواهیم داشت.

برخی مواقع متأسفانه افرادی مکانیزم‌های منفی بکار می‌برند تا خدمات نظام و انقلاب را زیرسئوال ببرند که این جای ناراحتی دارد. خدمات نظام و انقلاب اسلامی در طول این سال‌ها به ویژه در استان‌های مرزی و دور افتاده چون کردستان باید با وضعیت گذشته مقایسه شود تا اینکه بتوان در برابر هجمه‌های دشمنان که قصد تضعیف نظام را دارند ایستادگی کرد مردم را در جریان امور قرار داد.

اما با وجود توطئه‌های گسترده دشمنان در راستای ایجاد بی‌اعتمادی در بین مردم خوشبختانه ملت بصیر و آزاده ایران اسلامی همواره در میدان عمل حاضر بوده و با حضور پرشورشان پشت ولایت فقیه دسیسه‌های دشمنان را یکی پس از دیگر خنثی و حتی به فرصت‌های طلایی برای پیشرفت بیشتر تبدیل کرده‌اند. 

فارس: دیدگاه ولایتی در خصوص استان کردستان چیست و در صورت پیروزی آیا از افراد این استان در دولت استفاده می‌کنند؟

حمایت‌های ولایتی از آواره‌های حلبچه در زمانی که وزیر امور خارجه بود نشان دهنده آن است که وی شخصیتی است که فراجناحی، فرافرقه‌ای و فرامذهبی فکر می‌کند و دیدگاهی فوق‌العاده باز دارد.

ولایتی شخصیتی است که نسبت به کردها به ویژه مردم شریف کردستان نگاه بسیار ویژه‌ای دارد و حضور و استفاده از افراد توانمند در پست‌های مهم دولتی و حتی کابینه وزیران را در دستورکار خود قرار داده است.

با توجه به اینکه کردستان استانی مرزی است و بیکاری و گرانی زیاد است و نیز کلکسیون طرح‌های نیمه‌تمام کشور شده است، بنابراین رفع این مشکلات اولویت آقای ولایتی قرار می‌گیرد و برای رفع آنها برنامه دارد.

ولایتی همواره از مردم استان کردستان به عنوان مردمانی ولایت‌مدار یاد می‌کند و ایستادگی این مردم در طول هشت سال دفاع مقدس در برابر هجمه‌های دشمنان را تحسین برانگیز می‌داند.

ولایتی معتقد است که کار و رفع مشکلات در کردستان نیازمند نگاه ویژه است و در دولت و کابینه‌اش از اهل سنت و کردها استفاده خواهد کرد.

==============

گفت‌وگو از شیرین مرادی

==============

انتهای پیام/79002/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول