اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش آبیک خبر داد

پیش‌بینی 4 پایگاه اوقات فراغت برای دانش‌آموزان آبیکی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک از پیش‌بینی چهار پایگاه اوقات فراغت برای دانش‌آموزان آبیکی خبر داد.

پیش‌بینی 4 پایگاه اوقات فراغت برای دانش‌آموزان آبیکی

احمد نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، کانون شهید خجسته‌ روز و یک سالن ورزشی برای دانش‌آموزان پسر و کانون شهید شیخ‌ حسنی و یک سالن ورزشی برای دانش‌آموزان دختر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: خوشبختانه کانون‌ها و سالن‌های ورزشی به طور متوازن در سطح شهر آبیک قرار گرفته‌اند که می‌توانند دانش‌آموزان زیادی را زیر پوشش قرار دهند.

این مسئول ادامه داد: شهرستان آبیک بیش از 14 هزار دانش‌آموز دارد که آموزش و پرورش باید 10 درصد از این دانش‌آموزان را برای شرکت در کلاس‌های اوقات فراغت سوق دهد که بخش عمده‌ای از این دانش‌آموزان را دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تشکیل می‌دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: علاوه بر چهار پایگاه در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان، مدیران و مربیان پرورشی مدارس می‌توانند دانش‌آموزان را به شرکت در برنامه‌های اوقات فراغت در مدارس سوق داده که اگر تعداد دانش‌آموزان به حد نصاب برسد در روزهای باز مدارس در ایام تابستان یعنی دوشنبه و چهارشنبه برای دانش‌آموزان کلاس‌ها دایر خواهد بود.

خانواده‌ها در غنی‌سازی اوقات فراغت مشارکت فعال داشته باشند

نوروزی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها در غنی‌سازی اوقات فراغت باید مشارکت فعال داشته باشند، تصریح کرد: خانواده‌ها باید بدانند که هزینه‌ کردن برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نوعی سرمایه‌گذاری است که باید به نحو احسن از اوقات فراغتشان استفاده کنند گرچه همکاری دستگاه‌های اجرایی نیز برای تحقق این امر ضروری است.

وی افزود: متأسفانه در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی و ورزشی به دلیل نبود بودجه مدون و قوی و نیز امکانات لازم، در مقطع دبیرستان‌ خوب عمل نشده که می‌توان به عنوان نمونه به تشکیل کلاس‌های آموزشی برای کنکور اشاره کرد.

این مسئول بیان کرد: کلاس‌های اوقات فراغت از اول تیر ماه آغاز و تا اواخر شهریور ماه امسال ادامه دارد.

برنامه‌های اوقات فراغت در راستای جهت‌دهی استعدادها باشد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک با ذکر اینکه برنامه‌های اوقات فراغت باید در راستای جهت‌دهی استعدادها باشد افزود: بسیاری از ابتکارات، اکتشافات و اختراعات در دوران اوقات فراغت شکل گرفته است.

نوروزی اذعان داشت: بسیاری از استعدادها و توانایی‌های نوجوانان و جوانان در زمان اوقات فراغت بروز یافته و شکوفا شده است.

وی اضافه کرد: اگر برنامه‌های اوقات فراغت کارشناسی شده همراه با امکانات باشد می‌توان به هدایت و رشد نوجوانان و جوانان کمک کند.

این مسئول عنوان کرد: برنامه‌های اوقات فراغت باید علاوه بر جذابیت و تقویت اعتماد به نفس، در نوجوانان و جوانان انگیزه، شور و نشاط ایجاد کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: با توجه به تغییرات جهانی و وجود ابزار و وسایل ارتباطی عوامل مزاحم مانند اینترنت و ماهواره و رسانه‌ها و آثار تخریبی آنان، خانواده‌ها باید برای غنی‌سازی اوقات فراغت از مراکز و ادارات فرهنگی کمک بگیرند و اجازه ندهند نوجوانان و جوانان اوقات فراغت خود را به بطالت سپری کنند.

نوروزی افزود: برنامه‌های اوقات فراغت، شکاف دانش‌آموزان با مدارس را از بین برده و سبب می‌شود دانش‌آموزان با روحیه و شور و نشاط خوب در مهر ماه سال تحصیلی در مدارس حاضر شوند.

وی تصریح کرد: در دو کانون تابستانی آموزش و پرورش برنامه‌ها و کلاس‌های متنوعی مانند نقاشی، طراحی، رایانه، قرآن کریم، نهج‌البلاغه، هنرهای تجسمی و صنایع دستی و در سالن‌های ورزشی رشته‌های ورزشی والیبال، بسکتبال، فوتبال و بدمینتون برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77006/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول