اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز رسمی زمان تبلیغات

رقابت کاندیداها، چهره اسلامشهر را دگرگون کرد

همزمان با آغاز رسمی زمان تبلیغات شوراهای اسلامی، چهره معابر شهر اسلامشهر، دگرگون شد.

رقابت کاندیداها، چهره اسلامشهر را دگرگون کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، پس از اعلام آغاز رسمی فعالیت تبلیغاتی چهارمین دوره انتخابات شوراها، کاندیداهای شورای اسلامی، چهره معابر عمومی شهر اسلامشهر تغییر کرد و شکل انتخاباتی به خود گرفت.

در این راستا از نیمه‌های شب گذشته فعالیت تبلیغاتی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا، تب و تاب بیشتری به خود گرفته و طرفداران نامزدهای انتخاباتی به اقصی نقاط شهر رفته، و با نصب انواع اقلام تبلیغات کاندیداهای خود شور و نشاط انتخاباتی را در بین مردم بیشتر کردند.

طرفداران کاندیداها، با نصب انواع پوسترها، بنرها و پلاکاردهای تبلیغاتی مزین به چهره و شعار نامزدها، در جاهای مختلف شهر از جمله پل‌های عابر پیاده ، سردر  مغازه‌ها، تیرهای چراغ برق، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و در و دیوار مراکز آموزشی و درمانی و ... تغییرات محسوسی در شهر به وجود آوردند.

بسیاری از طرفداران کاندیداهای شورای شهر، رقابت خود را بر نصب هرچه سریع‌تر اقلام تبلیغاتی نامزدها آغاز کرده و از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

این حرکت طرفداران نشان می‌دهد که هنوز برگزاری انتخابات برای مردم اهمیت داشته  و شور و شوق انتخاباتی در بین افراد مختلف این شهر وجود دارد، اما نکته قابل توجه این است که، تبلیغات رسمی و قانونی کاندیداها که خود قرار است مجری قانون این کشور باشند مبادا با بی‌قانونی و نقض قانون و حریم خصوصی شهروندان، به انجام برسد.  

*انتظار رعایت قانون از مجریان

تعدادی از شهروندان اسلامشهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشتند: شور دادن به فضای انتخاباتی جامعه عملی بسیار سنجیده و قابل ستایش است، اما  انتظار می‌رود که کسانی که می‌خواهند بر کرسی‌های شورای اسلامی شهر تکیه بزنند،  قبل از تصاحب این پست با رعایت قانون نشان بدهند که چقدر به قانون این کشور احترام می‌گذارند.

حسین الوندی  یکی از کاسب‌های شهرک قائمیه می‌گوید: ما با ایجاد شور و شوق در مردم و تبلیغ کاندیداها مخالفتی نداریم ولی آخر این درست نیست که طرفداران کاندیداها، با چسباندن پوستر افراد مورد نظر خود بر در و دیوار شهر، کرکره مغازه‌ها و درب منازل مردم، مزاحمت و مشکل برای مردم ایجاد کنند.

وی افزود : با این همه گرانی هزینه رنگ و ... کرکره مغازه را رنگ آمیزی کرده‌ایم  ولی الان می‌بینیم که با چسباندن این پوسترها، زحمات ما به هدر رفته و علاوه بر آن هزینه دوباره بر گردن ما افتاده است.

مرادی دانشجوی اسلامشهری بیان داشت: رعایت قانون در امر تبلیغات از سوی کاندیداها و طرفداران آن‌ها، یکی از نشانه‌هایی است که می‌توان فهمید، چه کسانی بعد از تصاحب کرسی‌های شورا قانون‌مدار بوده و از انجام خلاف قانون خودداری خواهند کرد.

وی افزود: به عنوان یک شهروند به این کاندیداها و هوادارانشان توصیه می‌کنم که مراقب باشند، با انجام اعمالی ناشاسیت و نادرست، باعث نشوند که دوران تبلیغات قانونی، به ضد تبلیغات برعلیه خود آن‌ها شود.

*حفظ منظر عمومی و پاکیزگی شهر

احمدی شهروند اسلامشهری که منتظر اتوبوس بود نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در ایام سال کارگران زحمتکش شهرداری و سازمان زیباسازی شهرداری  اسلامشهر، با نظافت شهر و رنگ آمیزی پل‌ها، جداول و دیوارهای شهر سعی می‌کنند منظر عمومی شهر را دلچسب و زیبا نمایند.

وی تصریح کرد: تبلیغات برای انتخابات بسیار خوب است، ولی باید مراقب بود تا این چهره زیبا، از بین نرود و هزینه‌های گزاف که صرف پاک‌سازی این معابر می‌شود از جیب بیت‌المال خارج نشود.

امیدی شهروند دیگری از اسلامشهر بیان داشت: شهرداری برای چسباندن پوستر کاندیداها، در اقصی نقاط این شهر محل‌هایی را مشخص کرده ولی با این حال امروز مشاهده می‌کنیم که، در و دیوار شهر، تیرهای چراغ برق و پل‌های عابر پیاده با نصب پوسترها و آویزان کردن انواع و اقسام پلاکاردها و بنرها و ...  بسیار زشت و زننده شده است.

احمدی جوان اسلامشهری نیز این باره گفت: رعایت قانون و ایجاد شور و شوق در انتخابات بسیار پسندیده است اما باید این شور و شوق با شعور و رعایت قانون همراه باشد و این مهم می‌طلبد که کاندیداها به هواداران خود رعایت قانون و پرهیز از مزاحمت‌ها برای شهروندان را گوش‌زد و تأکید نمایند.

*برخورد با متخلفین

در این رابطه نیز علیرضا علی میرزایی شهردار اسلامشهر نیز طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهارداشت: برای انجام تبلیغات نامزدهای انتخابات،

فضاهایی را در نقاط مختلف شهر پیش‌بینی کرده‌ایم و انتظار داریم که پوسترها در این  مکان‌ها  نصب شود.

وی افزود: نصب پلاکارد و انواع پوستر برروی پل‌های عابر پیاده  علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی، سردر ادارات و اماکن عمومی و دولتی و ... ممنوع  می‌باشد، در مرحله اول به مسئولان ستادهای انتخاباتی کاندیداها اعلام گردیده که نسبت به جمع‌آوری اقلام تبلیغاتی خود از محل‌های غیرمجاز اقدام نمایند.

علی میرزایی افزود: در صورت خودداری این ستادها از رعایت قانون،  ستاد امحای  ستاد انتخابات شهرستان نسبت به قلع و قمع موارد تبلیغاتی غیرمجاز کاندیداها اقدام می‌نماید و در صورت تکرار، پرونده موارد تخلف نامزدها به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول