اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

پرداخت وام خوداشتغالی به 905 روستایی در کردستان / تحقق 148 درصدی سهمیه اشتغال‌زایی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از پرداخت تسهیلات اشتغال در قالب طرح ساماندهی اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار به 905 متقاضی در این استان خبر داد.

پرداخت وام خوداشتغالی به 905 روستایی در کردستان / تحقق 148 درصدی سهمیه اشتغال‌زایی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد در پنجمین جلسه کمیته ساماندهی اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری اظهار کرد:‌ توجه به قشر نیازمند همواره از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده تا جایی که در جلسات مکرر معظم‌له خدمت و توجه به نیازمندان و محرومین جامعه را وظیفه اصلی مسئولین در هر سمت و جایگاهی عنوان می‌کنند.

موسی‌نژاد تصریح کرد: به دلیل فاصله طبقاتی چشم‌گیری که قبل از پیروزی انقلاب در کشور به ویژه مناطق محروم وجود داشت با وجود تلاش‌ها و اقدامات گسترده‌ای که در دولت‌های مختلف در این راستا انجام شده باید اعتراف کرد مشکلاتی در این مسیر وجود دارد و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های امداد در دهه چهارم با توجه به فرامین مقام معظم رهبری بر دو محور پیشرفت و عدالت تعریف شده و اسناد بالادستی این نهاد نیز متناسب با برنامه‌های پنجم توسعه و برنامه‌های چشم‌انداز 20 ساله برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش در بین مددجویان به ویژه رفع مشکلات عمده مددجویان از اولویت‌های مهم این نهاد در راستای توانمندی مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان یکی از راه‌های توانمندسازی مددجویان و خروج آنان از زیر چتر حمایت‌های کمیته امداد است افزود: در بحث اشتغال از سال 90 تا کنون حرکت‌ها و اقدامات قابل توجهی در سطح استان انجام شده است.

به گفته موسی‌نژاد، از سال 90 که به عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شد، بخش عظیمی از برنامه‌ها و اقدامات امداد به سمت اشتغال مددجویان معطوف و با حرکتی جهادی شاهد شتاب بسیار خوبی در این زمینه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این حرکت در سال 91 نیز استمرار یافت به‌گونه‌ای که اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغال‌ در این دوسال با 15 سال پیش از آن برابری می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با اشاره به واگذاری ایجاد اشتغال در شهرها و روستاهای زیر 20 هزار خانوار استان به کمیته امداد امام خمینی افزود: این مهم به منظور توانمندسازی مددجویان و اقشار نیازمند جامعه به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته موسی‌نژاد، ایجاد شغل‌ در این طرح تنها به مددجویان زیرپوشش خلاصه نمی‌شود و تمام افراد نیازمند در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

وی افزود: برای اجرای این طرح در بند 76 قانون بودجه سال 91 و بند 11 مصوبه شورای عالی اشتغال، 20 درصد از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها اختصاص داده شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان، سهم استان در مرحله نخست اجرای این طرح، ایجاد 4 هزار و 760 شغل است که تا‌کنون 6 هزار و 828 نفر در این راستا ثبت‌نام کرده‌اند.

موسی‌نژاد با بیان اینکه 5 هزار و 843 نفر از این تعداد مشاوره شده‌اند، افزود: با مشاوره این تعداد شاهد تحقق 128 درصدی سهم استان در زمینه مشاوره ساماندهی اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار هستیم.

وی تعداد پرونده‌های ارسالی به بانک‌ها در این طرح را 3 هزار و 843 مورد برابر با تحقق 113 درصدی سهمیه استان عنوان کرد، و بیان داشت: 905 مورد از این تعداد با صرف اعتباری بالغ بر 62 میلیارد ریال موفق به دریافت وام شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در زمینه ایجاد اشتغال در حوزه نیازمندان مشاغل خانگی خود اشتغالی نیز اظهار کرد:‌ تعداد پرونده‌های ارسالی به بانک‌ها 10 هزار و 318 مورد با صرف اعتباری بالغ بر 737 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/79002/و40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول