اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر المپیاد ملی مهارت خراسان جنوبی خبر داد

حضور 1200 نفر در چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت

دبیر المپیاد ملی مهارت خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد 1200 نفر در چهاردهمین دور مسابقات ملی مهارت شرکت کردند، گفت: از این تعداد 190 نفر در سطح استان در 25 رشته واجد شرایط قبولی شدند.

حضور 1200 نفر در چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت

حسین دانش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری اظهار داشت: نفرات برتر مسابقات ملی مهارت به اردوی مسابقات جهانی مهارت سال 2015 برزیل راه خواهند یافت.

وی به تشریح اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت پرداخت و افزود: کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان، شناساندن اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی، شناسایی افراد ماهر و نخبه، ترویج و ارتقاء فرهنگ کار و مهارت‌آموزی بخشی از اهداف این مسابقات است.

رقابت تیمی و انفرادی در مسابقات ملی مهارت

دبیر المپیاد ملی مهارت خراسان جنوبی با اشاره به سابقه چندین ساله مسابقات ملی مهارت، افزود: چهاردهمین دور مسابقات ملی مهارت در سوم خرداد‌ماه جاری با شرکت 1200 نفر برگزار گردید.

دانش متذکر شد: در چهاردهمین مسابقات ملی مهارت، ثبت‌نام کنندگان در 29 رشته، شامل جوانان زیر 21 سال در 27 رشته و زیر 23 سال در دو رشته‌ به صورت انفرادی و تیمی به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: از تعداد 1200 نفر شرکت کننده در چهاردهمین مسابقات ملی مهارت، بیش از 190 نفر در سطح استان در 25 رشته واجد شرایط قبولی شدند.

رئیس مرکز برادران آموزش فنی و حرفه‌ای بیرجند با بیان اینکه بیشترین آمار قبولی در شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، طبس، اسدیه و فردوس هستند، افزود: 75 درصد واجد شرایط قبول شدگان این مسابقات را برادران تشکیل می‌دهند.

دانش به رشته‌های تعیین شده برای مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و ابراز داشت: رشته‌های آجرچینی، الکترونیک، تاسیسات الکتریکی، جواهرسازی، جوشکاری، خیاطی، طراحی وب، فناوری اتومبیل، فناوری اطلاعات تحت شبکه و نرم‌افزار، آشپزی و کابینت ساز چوبی از رشته‌های شرکت کننده مسابقات بودند.

این مسئول ادامه داد: کاشی‌کاری دیوار و کف، کنترل صنعتی، لوله‌کشی، فرز و تراش cnc، پلی مکانیک، ساخت و تولید تیمی، گرافیک، اتومکانیک، نجاری اتصالات درب و پنجره، از دیگر رشته‌های این مسابقات هستند.

رئیس مرکز برادران آموزش فنی و حرفه‌ای بیرجند هدف از برگزاری مسابقات ملی مهارت را معرفی مشاغل به جوانان، معرفی جوانان نخبه به صنوف و اصناف، معرفی رشته‌های فنی و حرفه‌ای به عموم جامعه و ارتقاء سطح آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برشمرد.

دانش اضافه کرد: مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که در هر رشته یک تیم کارشناس متخصص، مرحله استانی را داوری می‌کنند و همچنین در مرحله کشوری که در تهران و استان البرز برگزار می‌شود یک کارشناس به همراه کار‌آموز فرستاده می‌شود.  

وی با بیان اینکه آزمون عملی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت در هفته آخر خرداد‌ماه جاری برگزار می‌شود، عنوان کرد: کسانی که موفق به اخذ 60 درصد نمره قبولی شوند شرایط ورود به مرحله استانی که در 31 مرداد‌ماه و یک شهریور‌ماه سال جاری برگزار می‌شود را دارند.

دبیر المپیاد ملی مهارت خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری دوره‌های آمادگی مسابقات کشوری یادآور شد: قبل از مسابقات کشوری و بعد از تعیین نمایندگان استانی در رشته‌های مختلف، در هر رشته یک مربی انتصاب شده و اردوی آماده‌سازی مسابقات کشوری برای آموزش‌های سطح بالا و مانند آموزش‌های جهانی به آنها آموزش داده می‌شود.

این مسئول کسب مدال طلای کشوری در رشته فرز و تراش cnc در سال‌های 89 و 90 را از جمله سوابق استان خراسان جنوبی دانست و اذعان داشت: در سال گذشته و در سیزدهمین مسابقات ملی مهارت که در مهرماه گذشته برگزار شد، در مرحله کشوری، استان خراسان جنوبی موفق به کسب یک مدال نقره و یازده دیپلم افتخار گردید.

انتهای پیام/69017/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول