اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی خبر داد

افزایش ظرفیت پذیرش در حوزه علمیه خوی

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی گفت: بهره‌برداری از فاز نخست ساختمان جدید حوزه علمیه خوی در سال جاری، ظرفیت پذیرش بالای 100 نفری را برای پذیرش طلاب در سال تحصیلی جدید در این حوزه ایجاد کرده است.

افزایش ظرفیت پذیرش در حوزه علمیه خوی

حجت‌الاسلام حبیب مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اشاره به پروژه‌های متعدد عمرانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی، اظهار داشت: با بهره‌برداری از فاز نخست ساختمان جدید حوزه علمیه خوی در سال جاری، ظرفیت پذیرش بالای 100 نفری طلاب در سال تحصیلی جدید در این حوزه ایجاد می‌شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر هشت مدرسه علمیه برادران در آذربایجان غربی وجود دارد، تصریح کرد: این مدارس علاوه بر ارومیه، در شهرستان‌های تکاب، شاهین‌دژ، میاندوآب، نقده، سلماس، خوی و ماکو استقرار دارند که هم اکنون قریب به یک‌هزار طلبه در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

مقدم افزود: برای تاسیس مدارس جدید در استان اقدام کرده‌ایم که مدرسه امام خامنه‌ای ارومیه، مدرسه علمیه امام خمینی خوی، مدرسه سفیران هدایت خوی و ارومیه از آن جمله‌اند.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از فاز نخست ساختمان جدید حوزه علمیه خوی در سال جاری، ظرفیت پذیرش بالای 100 نفری را برای سال تحصیلی جدید به دنبال خواهد داشت که با اتمام فاز دوم این طرح، ظرفیت پذیرش این مدرسه تا 300 نفر نیز افزایش خواهد داشت.

مقدم به پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصدی حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح با سرعت خوبی در حال پیش‌روی است که پیش‌بینی می‌شود با اتمام این پروژه، ظرفیت 300 نفری برای پذیرش طلبه از این حوزه ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، تعداد مدارس علمیه استان به 12 مدرسه افزایش می‌یابد، که البته در نظر داریم در آینده نزدیک، مدرسه علمیه قرآنی در شهرستان میاندوآب نیز تاسیس کنیم.

مقدم به بنیه علمی قوی اساتید مجرب مدارس علمیه استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود 100 نفر هیئت علمی و اساتید مجرب با حکم رسمی تدریس در این مدارس مشغول تدریس هستند که در کنار این تعداد، از محضر اساتید حق‌التدریس و پاره وقت و نیز علمای تراز اول استان نیز استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون سطح مدارس علمیه استان در سطح یک و دو ، معادل کاردانی و کارشناسی است که برای مدرسه علمیه ارومیه درخواست سطح سه، معادل کارشناسی ارشد نیز داده شده است.

مقدم از وضعیت کنونی حوزه‌های علمیه استان ابراز خوشنودی کرد و افزود: البته این رضایت به معنای توقف و عدم تلاش برای دستیابی به وضعیت بهتر و مطلوب‌تر نیست، بلکه حاکی از توان بالای پیشرفت و سرعت قابل توجه توسعه حوزه‌های علمیه استان، به ویژه در سه سال اخیر است.

انتهای پیام/61009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول