اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پردیس قم دانشگاه تهران خبر داد

راه‌اندازی دانشکده فنی در پردیس قم / استفاده از ظرفیت حوزه علمیه برای تحول در علوم انسانی

سرپرست پردیس قم دانشگاه تهران از استفاده از ظرفیت حوزه علمیه برای تحول در علوم انسانی خبر داد و گفت: از سال تحصیلی جدید دانشکده فنی با سه رشته در این مرکز راه‌‌اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی دانشکده فنی در پردیس قم / استفاده از ظرفیت حوزه علمیه برای تحول در علوم انسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد مقیمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه مجموعه پردیس قم دانشگاه تهران دارای سابقه 43 ساله است اظهار کرد: این پردیس در واقع قدیمی‌ترین واحد آموزش عالی قم محسوب می‌شود.

وی افزود: پردیس قم دانشگاه تهران دارای مزیت‌های مختلفی است که می‌توان به همراه بودن برند دانشگاه تهران به آن اشاره کرد؛ این مجموعه همواره جزو بهترین‌های کشور بوده و کارنامه علمی پردیس قم در رشته‌هایی چون حقوق و مدیریت بسیار درخشان است به طوری که بیشترین قبولی‌های کارشناسی ارشد از میان دانشجویان همین مرکز بوده‌اند.

سرپرست پردیس قم دانشگاه تهران با بیان اینکه فارغ التحصیلان این مرکز در رشته‌های خود جزو بهترین‌ها هستند گفت: تاکنون پیشرفت‌های خوبی در زمینه زیرساخت‌ها، اخذ مجوز برای افزایش رشته‌ها و نیز کیفیت آموزش در دوره‌های گوناگون حاصل شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران در میان موسسات تابعه و پردیس‌های مختلف در سطح کشور یک تقسیم کار اساسی انجام داده و ماموریت‌هایی را به هر یک از آنها واگذار کرده است؛ تحول در رشته‌های علوم انسانی که بارها مورد تاکید رهبری واقع شده از جمله این ماموریت‌ها هستند.

مقیمی با اشاره به نتایج تحول در علوم انسانی عنوان داشت: این نتایج مطابق با انتظارات رهبر معظم انقلاب نبوده‌اند؛ استفاده از منابع غنی فقهی در علوم انسانی با توجه به وجود حوزه علمیه قم در دستور کار پردیس قم دانشگاه تهران قرار دارد.

سرپرست پردیس قم دانشگاه تهران با بیان اینکه این مرکز ظرفیت بالایی برای این منظور دارد گفت: استفاده از پژوهش‌های صورت گرفته در حوزه علمیه در تغییر علوم انسانی دانشگاهی مد نظر است.

وی افزود: در حال حاضر رایزنی با مدیریت حوزه علمیه قم به منظور امضای تفاهم‌نامه‌ای برای استفاده عملیاتی از ظرفیت حوزه در بازنگری رشته‌ها و محتوای درسی جریان دارد.

مقیمی با بیان اینکه از مهرماه امسال دانشکده فنی و مهندسی هم در پردیس قم دانشگاه تهران راه‌اندازی می‌شود ابراز کرد: رشته‌های فنی و مهندسی موجود در این مرکز حالت میان رشته‌ای داشته و دارای ارتباط با رشته‌های انسانی خواهند بود.

سرپرست پردیس قم دانشگاه تهران مهندسی معماری در سطح کارشناسی ارشد، مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی صنایع را از جمله رشته‌های فنی دانست که در این مرکز راه‌اندازی خواهند شد و افزود: برطرف کردن نیازهای موجود در قم از جمله دلایل راه‌اندازی این رشته‌ها هستند.

وی با بیان اینکه ماموریت‌های اصلی دانشگاه تهران در سطح ملی تعریف می‌شوند گفت: توسعه دوره‌های دکتری در همین راستا در دستور کار قرار دارد به طوری که در سال تحصیلی آینده ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری نسبت به مهرماه سال گذشته حدود شش برابر افزایش یافته است.

مقیمی با بیان اینکه تاکنون 40 نفر از برترین‌های رشته‌های علوم انسانی به عنوان اعضای هیئت علمی وابسته جذب شده‌اند عنوان داشت: در حال حاضر برترین اساتید رشته مدیریت در پردیس قم دانشگاه تهران مشغول به تدریس هستند.

سرپرست پردیس قم دانشگاه تهران ادامه داد: به زودی شاهد حضور اساتید برتر حوزه علمیه در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در این مرکز خواهیم بود و می‌توانیم آنها را به عنوان عضو هیئت علمی جذب کنیم.

وی با بیان اینکه چهار معاونت دانشگاه به دو معاونت کاهش یافته‌اند افزود: تبدیل نیروهای ستادی به نیروهای صف از دیگر اقداماتی بوده است که در راستای توسعه رشته‌های دکتری با استفاده از امکانات موجود انجام شده است.

مقیمی از تلاش برای جذب 50 نفر عضو هیئت علمی جدید تا مهرماه سال جاری خبر داد و بیان داشت: با تحقق این امر، جذب هیئت علمی در این دوره با تمام دوره‌های گذشته پردیس برابری خواهد کرد ضمن اینکه تمام استانداردهای دانشگاه تهران در جذب این افراد رعایت می‌شوند.

سرپرست پردیس قم دانشگاه تهران با بیان اینکه کنکور اختصاصی این مرکز در اسفندماه سال گذشته برگزار شده است گفت: جذب هزار دانشجوی مجازی حاصل این آزمون بود ضمن اینکه در مهرماه سال جاری هم 2 هزار و 500 نفر دانشجوی مجازی در دوره‌های کارشناسی ارشد جذب خواهند شد که این اقدامات نیازمند زیرساخت‌هایی در حوزه IT است.

انتهای پیام/78004/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول