اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 – 286

محمدخانی: جلیلی اشراف کم‌نظیری بر سیاست خارجی و شناخت غرب دارد

رئیس ستاد سعید جلیلی در گلستان گفت: سعید جلیلی به دلیل حضور چندساله در رأس شورای امنیت ملی و مذاکرات هسته‎ای اشراف کم‌نظیری بر سیاست خارجی و شناخت غرب دارد.

محمدخانی: جلیلی اشراف کم‌نظیری بر سیاست خارجی و شناخت غرب دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد محمدخانی بعدازظهر امروز در جمع دانشجویان ترکمن حامی سعید جلیلی اظهار داشت: سعید جلیلی فارغ از تجارب کارشناسی و مدیریتی در وزارت امور خارجه، به واسطه حضور شش ساله در راس شورای عالی امنیت ملی کشور و مذاکرات مهم هسته‎ای سال‎های گذشته با سران اتحادیه اروپا، اشراف کم‌نظیری بر سیاست خارجی و شناخت غرب دارد.

جلیلی به دنبال سیاست خارجی فعال و پویا در برابر همسایگان و دیگر کشورهای جهان است

وی ادامه داد: جلیلی در عمل علوم سیاسی را تا مقطع دکتری آموخته و غرب نظری را در دوران تحصیلش از عمق جان درک کرده است.

رئیس ستاد سعید جلیلی در گلستان افزود: از طرف دیگر سعید جلیلی به سبب تجربه مذاکرات پی‎درپی با غربی‎ها در سال‎های گذشته، غرب عینی را هم کامل و بدون چون و چرا می‎شناسد.

محمدخانی تأکید کرد: از این رو همواره به جای تنش‌زدایی و دیگر رویکردهای منفعلانه در برابر غرب، از تهدید‌زدایی و سیاست خارجی پیشرونده نسبت به اروپا و آمریکا سخن می‎گوید.

وی اضافه کرد: جلیلی به دنبال سیاست خارجی فعال و پویا در برابر همسایگان و دیگر کشورهای جهان است و به خوبی معنا و ضرورت مقاومت و پایداری در برهه کنونی در برابر دشمنان ملت را درک می‎کند.

انتظار جریان انقلابی کشور از جلیلی باز تکرار نظرات جبهه سازش نیست

رئیس ستاد سعید جلیلی در گلستان تصریح کرد: اما در مورد فرمایش کاندیدای محترمی که دائماً تکرار می‎کنند، باید با جهان آشتی کرد باید عرض کنم، این سخن از دیپلمات کهنه‌کاری چون جلیلی بعید است و اساساً سقف انتظار جریان انقلابی کشور از جلیلی باز تکرار نظرات جبهه سازش نیست.

وی ابراز داشت: کسانی که دائماً از آشتی با دنیا سخن می‎گویند، باید پاسخگو باشند که مگر با دنیا قهریم که حالا باید آشتی کنیم؟

محمدخانی بیان کرد: از دیدگاه این افراد دنیا یعنی چه؟ آیا دنیا و جامعه جهانی از منظر آنها برابر است با چند قدرت سلطه‎گر یا اکثریت ملت‌ها و دولت‌های عدالت‌طلب؟ حضور 120 کشور دنیا در اجلاس سال گذشته غیرمتعهدها نشانه قهر دنیا با ماست؟

رئیس ستاد سعید جلیلی در گلستان خاطرنشان کرد: ما اینگونه نمی‎اندیشیم و معتقدیم چند دولت استکباری و صهیونیستی در دنیا حتی نماینده ملت‎های خودشان هم نیستند و آشتی با آنها به معنای دست کشیدن از آرمان های اسلامی و انقلابی و عقب نشینی از منافع ملی است که ما از اباعبدالله آموخته‎ایم در چنین مواقعی بگوییم: «هیهات من‌الذله»

انتهای پیام/83004/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول