اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

کاندیداها علیه همدیگر سیاه‌نمایی نکنند

امام جمعه آستارا گفت: کاندیداها علیه همدیگر سیاه‌نمایی نکنند و حرمت‌ها را حفظ کنند.

کاندیداها علیه همدیگر سیاه‌نمایی نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با تأکید بر ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: فضای انتخاباتی با شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری کشور را فرا گرفته و یک حضور حماسه‌ای مردم را نوید می‌دهد.

وی با بیان اینکه حضور حماسه‌ای مردم در انتخابات موجب یأس دشمنان نظام و ملت ایران اسلامی می‌شود، افزود: حضور در انتخابات یک تکلیف الهی و شرعی است و باید افرادی که واجد شرایط رأی دادن هستند با تمام وجود در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

* مردم در انتخاب اصلح دقت کنند

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه مردم در انتخاب کاندیدای اصلح دقت کافی را داشته باشند، تصریح کرد: انتخاب و رأی دادن ما به اشخاص باید به گونه‌ای باشد که برای انتخاب خود حجت شرعی داشته باشیم در غیر این صورت گناهکار هستیم.

وی با تصریح بر اینکه در روز قیامت باید پاسخگوی اعمال خود باشیم، خاطرنشان کرد: در انتخاب افراد باید به تقوی و تعهد و تخصص دقت شود و از هر گونه انتخاب احساسی و از روی عواطف باید پرهیز کنیم زیرا در قبال این انتخاب باید پاسخگو باشیم.

* خرید و فروش رأی خلاف شرع بوده و حرام است

امام جمعه آستارا با اشاره به برخی معضلات موجود در انتخابات، یادآور شد: یکی از این معضلات که در مواردی اندک دیده می‌شود خرید و فروش رأی بوده که این عمل خلاف شرع و حرام است و باید جداً از آن پرهیز شود.

وی اضافه کرد: کسی که رأی خود را در قبال دریافت پول یا هر چیز دیگری به فروش می‌رساند بسیار مذموم بوده و پولی که از آن طریق به دست آورده نیز حرام است.

حافظ‌نیا با بیان اینکه کسی که از طریق خرید و فروش رأی به مسند و جایگاهی برسد آن مسند غصبی است، افزود: چنین شخصی حق‌الناس و حق‌الله را زیر پا گذاشته و از آن طریق به جایگاهی رسیده که یقیناً آن جایگاه غصبی است و مطمئناً خداوند نیز از او نمی‌گذرد.

این مسئول با اشاره به اینکه افکار و اندیشه قابل فروش نیست، خاطرنشان کرد: افکار و اندیشه انسان‌ها بسیار ارزشمند بوده و بزرگ‌ترین ننگ برای انسان‌ها فروختن افکار و اندیشه‌هایشان است.

* کاندیداها سیاه‌نمایی نکنند

امام جمعه آستارا با ذکر فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری درباره کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب در سخنرانی‌های اخیر خود بارها بر لزوم حفظ حرمت‌ها و دوری از تهمت‌ها و سیاه‌نمایی‌ها علیه یکدیگر تأکید داشته‌اند که باید این موارد از طرف کاندیداها مورد توجه قرار گیرد.

وی با تصریح بر اینکه کاندیداها از هرگونه سیاه‌نمایی علیه همدیگر پرهیز کنند، یادآور شد: هر دولتی سر کار آمده به تناسب توانایی‌های خود خدماتی را در راستای توسعه و آبادانی کشور انجام داده و زیر سئوال بردن خدمات دولت‌های گذشته بی‌انصافی است.

حافظ‌نیا از کاندیداهای انتخاباتی خواست تا از دادن هر گونه وعده و شعارهای غیر عملی و خارج از حیطه وظایف خود به مردم خودداری کنند.

این مسئول با تبریک به مناسبت مبعث پیامبر اکرم (ص) به تمام مسلمانان جهان، رسول اکرم (ص) را پیامبر عطوفت و مهربانی برای تمام ملت‌های جهان دانست.

امام جمعه آستارا با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد امام حسین و حضرت ابوالفضل (ع) که به روز پاسدار و جانباز نامگذاری شده، از خدمات و جانفشانی‌های پاسداران و جانبازان و خانواده شهدا و ایثارگران قدردانی کرد.

وی با اشاره به برگزاری هفتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی و انتخاب مقاله برتر از بین 500 مقاله توسط حجت‌الاسلام رضا دهقان‌نژاد از اساتید حوزه علمیه آستارا قدردانی کرد.

انتهای پیام/84002/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول