اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

بعثت پیامبر، بزرگ‌ترین رحمت برای جهانیان است

امام جمعه سلماس گفت: خداوند با برگزیدن حضرت محمد (ص) به پیامبری برای بندگان خود خیر و برکت و رحمت را هدیه کرد.

بعثت پیامبر، بزرگ‌ترین رحمت برای جهانیان است

سیدمحمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بعثت به معنای برانگیختگی به پیامبری و همچنین انجام رسالت الهی است.

وی با بیان اینکه بعثت پیامبر نقش مهمی در سرنوشت انسان‌ها داشته است، تصریح کرد: حضرت محمد (ص) از طرف خداوند برای هدایت انسان‌ها برگزیده شد تا از این طریق حجت بر مردم تمام شود.

موسوی با اشاره به مبعوث شدن پیامبر در 27 ماه رجب در غار حرا، تصریح کرد: پیامبر برای راز و نیاز و تهذیب نفس مدتی از سال را در این غار به تفکر و عبادت پروردگار مشغول می‌شدند.

امام جمعه سلماس افزود: خداوند با برگزیدن حضرت محمد (ص) به پیامبری برای بندگان خود خیر و برکت و رحمت را هدیه کرد و در آیاتی از قرآن کریم آمده است که ای پیامبر ما تو را جز رحمت برای جهانیان نفرستادیم.

وی به نخستین مسلمانان پس از بعثت پیامبر اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) و حضرت خدیجه (س) اولین کسانی بودند که به حضرت محمد (ص) ایمان آوردند و اسلام را با روح و جان خود پذیرفتند.

موسوی به آزار و اذیت پیامبر توسط مشرکان پس از ابلاغ دعوت خویش اشاره کرد و ابراز داشت: خداوند پیامبر را موظف به ابلاغ رسالت الهی فرموده بودند و ایشان در این راه ناملایمتی‌ها و سختی‌های فراوانی را متحمل شدند اما ایمان و اراده قوی حضرت محمد (ص) به قدری محکم و استوار بود که هیچ یک از ناملایمتی‌ها ایشان را در رسیدن به هدف سست نکرد.

انتهای پیام/61010/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول