اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور:

اکثر انقلاب‌ها در کشورهای اسلامی از مساجد آغاز شده است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: اکثر انقلاب‌ها در کشورهای اسلامی و بر ضد استکبار از مساجد یا نماز‌های جمعه آغاز و هدایت می‌شود.

اکثر انقلاب‌ها در کشورهای اسلامی از مساجد آغاز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، ظهر امروز در آیین افتتاحیه پنجمین دوره طرح «مسجد ما» در جمع فعالان فرهنگی مساجد مشهد، ضمن تبریک عید سعید مبعث اظهار کرد: به صراحت می‌توان گفت مسجد معجزه دوم پیامبر است، زیرا در یک بررسی کوتاه می‌توان به این نتیجه رسید که تمام برنامه‌های ارشادی، تبلیغاتی، تربیتی و تذکیه پیامبر اسلام (ص) پیوستی جدا نشدی با مساجد دارد.

وی ادامه داد: در عصر حاضر نیز بنیانگذار انقلاب اسلامی قیام خود بر ضد استکبار را از مساجد شروع کرده و بعد از آن هم در ادامه قیام و هم در پشتیبانی از این نظام مساجد نقش موثری داشته‌اند.

حاج علی‌اکبری با بیان اینکه در اکثر دنیا انقلاب ایران را به انقلاب مسجد محور می‌شناسند، گفت: ما نیز نباید نقش محوری مساجد را در استحکام جامع و نظام اسلامی فراموش کنیم، بلکه باید روز به روز ارتباط ما و نظام با مساجد محکم‌تر شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با اشاره به انقلاب‌های اخیر در منطقه که از آن با نام بیداری اسلامی یاد می‌شود، تصریح کرد: با یک حساب سر انگشتی به این نتیجه می‌رسیم که اکثر انقلاب‌ها در کشورهای اسلامی و بر ضد استکبار از مساجد یا نماز‌های جمعه آغاز و هدایت می‌شود.

وی با انتقاد شدید از کم رنگ شدن نقش مساجد در زندگی روزمره مردم و فعالیت مکان‌های با عنوان فرهنگسراها و سراهای محله تاکید کرد: تمام فعالیت‌هایی که در این گونه مکان‌ها برگزار می‌شود دقیقا خط مشی مساجد است و باید در مساجد این فعالیت‌ها دنبال شود.

حاج علی‌اکبری افزود: طبق فرمایش امام خمینی (ره) ما انقلاب کردیم که مساجد را از نفس جامعه جدا نکنیم، پس باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا بتوانیم تمام مسایل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی خود را با مساجد درگیر و نزدیک کنیم.

وی یادآور شد: دشمنان اسلام تمام سعی خود را می‌کنند تا مساجد را به عنوان پایگاه‌های اصلی دینی به حاشیه ببرند و نقش محوری آن را کم رنگ سازند تا در جامعه نگاه به مساجد فقط یک نگاه معبدی باشد که در آن فقط عبادت رواج دارد.

در انتهای این مراسم پنج نفر از فعالان فرهنگی به عنوان نمایندگان نواحی مختلف مشهد معرفی شدند و از تعدادی از فعالان مسجدی نیز تقدیر و قدردانی شد.

انتهای پیام/70005/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول