اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

رسالت بزرگ پیامبر(ص) در راستای تکامل انسان‌ها قرار دارد

امام جمعه میاندوآب گفت: رسالت بزرگ پیامبر(ص) در راستای تکامل فکری، سیاسی و اجتماعی انسان‌ها قرار دارد.

رسالت بزرگ پیامبر(ص) در راستای تکامل انسان‌ها قرار دارد

محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به ضرورت و اهمیت بعثت پیامبر(ص)، اظهار داشت: در دوران جهل، ناامنی، جنگ، رواج خرافات و گمراهی، برانگیخته شدن حضرت محمد (ص) به پیامبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود و نعمت بزرگی محسوب می‌شود.

وی وضعیت زنان در میان قبایل عرب را بسیار اسفناک توصیف کرد و گفت: زنده به گور کردن دختران یکی از زشت‌ترین عادت‌های این قبایل به شمار می‌رفت.

قهرمانی مبارزه با شرک و خرافات در دوران پیامبر اسلام را یکی از ضرورت‌های بعثت حضرت محمد (ص) برشمرد و خاطرنشان کرد: رسالت بزرگ پیامبر در راستای تکامل فکری، سیاسی و اجتماعی انسان‌ها بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه میاندوآب افزود: پیامبر گرامی اسلام با هر گونه باطل و بیهوده گرایی به شدت مبارزه کرد و با برقراری حکومت اسلامی، تبعیض و ظلم را نابود کرد.

وی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) در سن 40 سالگی از طرف پروردگار به پیامبری مبعوث شدند، ابراز داشت: آیات نخستین سوره علق توسط جبرئیل بر قلب پیامبر نازل شد و ایشان را به عنوان پیام‌آور نور و رحمت معرفی کرد.

قهرمانی نفی معبودهای باطل و تکامل انسان را پایه و اساس بعثت پیامبر عنوان کرد و گفت: خداوند در آیه 165 سوره نسا به اتمام حجت بر مردم از طریق پیامبران بشارت‌دهنده و بیم دهنده اشاره می‌کند.

وی ادامه داد: رفع اختلاف، قیام به عدالت، آزادی، هدایت، تهذیب و پاک‌سازی، تقویت تفکر و اندیشه صحیح و ارتقا ارزش‌های اخلاقی از جمله سایر اهداف و انگیزه‌های بعثت است.

انتهای پیام/61010/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول