اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

هتک حرمت به ساحت صحابه پیامبر نشانگر درماندگی غرب است

امام جمعه چرام گفت: هتک حرمت به ساحت مقدس حجر بن عدی، نشان‌دهنده درماندگی غرب در مقابل مقاومت اسلامی است.

هتک حرمت به ساحت صحابه پیامبر نشانگر درماندگی غرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به این‌که در آستانه ماه شریف و با برکت رجب هستیم حلول این ماه را که همراه و مصادف با میلاد امام محمد باقر (ع) است را تبریک گفت و اظهار کرد: ماه رجب، ماه استغفار و توبه به درگاه خداوند تبارک و تعالی است، ماهی که باید در آن خودمان را برای ورود به میهمانی خداوند، ماه رمضان آماده کنیم.

امام جمعه چرام با تأکید بر این‌که از فرصتی که خداوند برای ما قرار داده استفاده کنیم و ارتباط و انس خود را با خداوند افزایش دهیم، شرط بهره بردن از ماه رمضان را پاکی و صفای روح دانست.

وی افزود: ماه رجب بهترین فرصت برای این امر است تا از خداوند بخواهیم به حق این ائمه معصومین که در این ماه قرار گرفته‌اند توفیق خودسازی در این ماه را به ما ارزانی دارد.

این مسئول همچنین سوم ماه رجب، سالروز شهادت امام هادی (ع) را به محضر شریف فرزند برومندشان امام زمان (عج ) تسلیت گفت و یکی از کارهای مهمی که امام هادی (ع) انجام دادند را امام شناسی ذکر کرد.

وی تصریح کرد: امام شناسی یعنی این‌که بدانیم شخصی که منصب امامت به او رسیده است واسطه فیض بین خدا و بندگان خداست، واجب‌الاطاعت است و کلام و گفتار و عمل او عین حق بوده و مخالفت با او، مخالفت با خدا است.

حجت‌الاسلام طزری افزود: این درس مهم را امام هادی (ع) در قالب زیارت جامعه کبیره به ما آموخت که امیدوارم با بهره‌گیری از این زیارت شریف بر معرفت ما نسبت به مسأله ولایت افزوده شود.

* معنویت نیاز مهم خانواده‌های امروزی است

خطیب جمعه چرام در ادامه سخنان خود از ارکان مهم یک جامعه که نقش سعادت و شقاوت یک جامعه را رقم می‌زند را وجود خانواده‌های موفق و نابسامان در آن جامعه برشمرد و با بیان این‌که چند نکته مهم را باید نسبت به خانواده بدانیم نکته اول را این دانست که نظام خانواده در اسلام با خانواده در غرب و جوامع غیر اسلامی متفاوت است.

وی اضافه کرد: در غرب خانواده فقط برای ارضاء غریزه جنسی است اما در اسلام تشکیل خانواده برای تکامل افراد آن خانواده می‌باشد.

طزری با اشاره به این مطلب که در خانواده انسان فضایل اخلاقی را به دست می‌آورد، رشد می‌کند و به تکامل می‌رسد، خاطرنشان کرد: نکته دوم این‌که آ‌ن‌چه امروز نیاز خانواده است معنویت بوده چرا که خانواده علاوه بر نیازهای مادی، نیاز مهم‌تری نیز دارد که آن نیاز معنوی است.

این مسئول مذهبی در چرام بیان کرد: هرچند نیاز مادی رشد کند و معنویت نباشد آن خانواده دچار بیماری و مشکل است بنابراین وظیفه همه پدران است که علاوه بر رفع نیازهای مادی نیاز ای معنوی را برطرف و برآورده سازند.

*عمل به قانون، وظیفه همه نامزدها و مردم است

امام جمعه چرام با اشاره به انتخابات و با یادآوری این مطلب که استارت انتخابات با ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد، آن‌چه را که می‌تواند انتخابات را تا پایان به سلامت به اتمام برساند عمل به قانون دانست.

وی انتخابات در کشور ما را یکی از سالم‌ترین و مردمی‌ترین انتخابات در دنیا ذکر کرد چرا که برای تمام مراحل انتخابات قانون مشخص شده است و در صورت هرگونه مشکلی می‌توان با رجوع به قانون و دستگاه مربوطه مشکل را بر طرف کرد.

این مسئول ابراز کرد: تمام کسانی که خود را ملتزم به قانون اساسی می‌دانند و در انتخابات شرکت کرده و می‌کنند باید بدانند فصل‌الخطاب تمام مشکلات و کارها قانون است و مشکلات زمانی آغاز می‌شود که بخواهیم بر طبق میل و سلیقه و نظر شخصی خود عمل کنیم در این صورت وقایعی مانند خرداد 88 رخ می‌دهد.

طزری با بیان این‌که آن‌چه باعث شد در انتخابات خرداد 88 نظام دچار مشکل شود این بود که عده‌ای خواستند به جای قانون نظرات شخصی و سلیقه‌ای خود را اعمال کنند، گفت: نظام به خاطر اقتدار و پشتوانه مردم زیر بار این حرف نرفت و بعد از این هم نخواهد رفت و کسانی که بخواهند این‌گونه عمل کنند باید بدانند سرانجام کار قانون‌شکنان همانند فتنه‌گران 88 خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام هتک حرمت به ساحت صحابه پیامبر (ص) و یار با بصیر حضرت علی (ع) را نشانه ضعف و زبونی استکبار دانست.

وی همچنین اجلاس جهانی علماء و بیداری اسلامی که در تهران انجام شد و بیش از 700 تن از علماء سایر بلاد اسلامی در آن شرکت کردند را نشان‌دهنده عزم دنیای اسلام برای وحدت و ایستادگی در مقابل دشمنان قسم خورده اسلام خواند و یادآور شد: این امر بر غرب و دشمنان مقاومت‌گران آمد بنابراین در صدد ایجاد اختلاف بین فرق اسلامی شدند و راه را در هتک حرمت کردن به بزرگان شیعه دانستند تا شیعیان نیز به مقدسات اهل سنت بی‌حرمتی کنند تا از این طریق این وحدت صورت نگیرد.

وی افزود: پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه در پاک‌سازی مناطق اشغال شده توسط تروریست‌ها از تروریست‌ها باعث خمودگی و ناامید شدن استکبار از مبارزه مسلحانه شد بنابراین متوسل به اختلاف بین شیعه و سنی شدند که با هوشیاری شیعیان این امر نیز نقش بر آب شد.

طزری گفت: نکته دیگر این‌که از خباثت سران کشورهای اسلامی و علماء وابسته به غرب و دین فروش پرده برداشت چرا که در مقابل این بی احترامی سکوت کرده و آن را محکوم نکردند و حال آن‌که صحابه در مذهب اهل سنت از مقام و جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

انتهای پیام/82002/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول